Re: Photokina nieuws (update 2.0)

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Re: Photokina nieuws (update 2.0)

Berichtdoor Hans Braakhuis » ma aug 02 2010 11:15 am

‘s Ochtends in alle vroegte van huis af. Het is nog donker. Op weg naar een locatie die me lijkt als het “pakhuis van Sinterklaas”. Ik ben er te vroeg, de bewaking wil me er niet in laten en de schoonmakers doen net het licht uit. Nog niks te zien. Met een zaklantaarn probeer ik de tafel met cadeautjes beter te bekijken. Hé, dat lijkt een camera, maar welke dan, dat is net niet te zien. De tafel staat met de rugzijde naar het raam. Gaat het om de camera, gaat het om het objectief? Dan komt de bewaking naar buiten en moet ik buiten het hek wachten. Na even wachten komen er meer medewerkers van Sinterklaas op dagen en uiteindelijk mag ik naar binnen.
De medewerkers van Nikon geven een presentatie van al het nieuws dat straks op de Photokina ook te zien zal zijn. Maar mondje dicht houden, de Nikon Club mag al het nieuws pas publiceren in het volgende NCN Magazine.

En dit blad valt begin september alleen bij de leden op de mat.
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op do aug 19 2010 7:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Photokina nieuws

Berichtdoor Jop » ma aug 02 2010 11:32 am

Spannend hoor :) Ben benieuwd, misschien de D95 of D3100 waar op Nikonrumors over gesproken wordt?
| It all started with the Nikon D5000 18-55 |
|
www.jopsmeulders.nl |
Gebruikersavatar
Jop

Forumlid
Berichten: 465


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Photokina nieuws

Berichtdoor GdP » ma aug 02 2010 11:39 am

Even raden. Een revolutionaire ontwikkeling op Coolpix gebied. Een Coolpix P7000. Maakt in één klap de aankoop van dit soort camera’s bij alle concurrenten onaantrekkelijk. :roll:
GdP



Onderwerp:

Re: Photokina nieuws

Berichtdoor dboomsma » ma aug 02 2010 12:58 pm

Ben benieuwd! Misschien een D4x? Moest trouwens maar eens een lidmaatschap gaan overwegen van NCN...
Gebruikersavatar
dboomsma

Forumlid
Berichten: 195


Locatie: Druten
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Photokina nieuws

Berichtdoor Patrick » ma aug 02 2010 1:26 pm

dboomsma schreef:Ben benieuwd! Misschien een D4x? Moest trouwens maar eens een lidmaatschap gaan overwegen van NCN...

Hoewel ik de aanleiding hiertoe niet zie in dit draadje, kan ik dat natuurlijk alleen maar toejuichen... 8)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Photokina nieuws

Berichtdoor pixelpeter » ma aug 02 2010 1:55 pm

Als Nikon niet snel met een EVIL camera komt lopen ze van mij flink wat Euro's mis.
PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Gebruikersavatar
pixelpeter

Forumlid
Berichten: 355


Locatie: Hillegom
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Photokina nieuws

Berichtdoor whvg » ma aug 02 2010 2:21 pm

GdP schreef:Even raden. Een revolutionaire ontwikkeling op Coolpix gebied. Een Coolpix P7000. Maakt in één klap de aankoop van dit soort camera’s bij alle concurrenten onaantrekkelijk. :roll:

Dat is inderdaar hard nodig. Bij compacts heeft Nikon duidelijk de boot gemist en dat in één klap inhalen is wel noodzakelijk.
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.
Gebruikersavatar
whvg

Clublid
Berichten: 164



Onderwerp:

Re: Photokina nieuws

Berichtdoor Léon Obers » ma aug 02 2010 2:52 pm

pixelpeter schreef:Als Nikon niet snel met een EVIL camera komt lopen ze van mij flink wat Euro's mis.

Ze komen met een nieuwe camera in die richting hoor, maar de Hype over dit soort camera's vind ik wat overdreven. Liever zag ik een (meet)zoeker camera in dat formaat. Dat ontbeert juist dit soort camera's en blijf je klooien met gestrekte armen om een foto te maken met slecht zicht op zo'n LCD-schermpje als er buiten maar net wat meer licht is.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Photokina nieuws

Berichtdoor pixelpeter » ma aug 02 2010 3:51 pm

Léon schreef o.a. :
Liever zag ik een (meet)zoeker camera in dat formaat. Dat ontbeert juist dit soort camera's en blijf je klooien met gestrekte armen om een foto te maken met slecht zicht op zo'n LCD-schermpje als er buiten maar net wat meer licht is.

Ja, ben ik met je eens; liever een klein systeem met meetzoeker. Maar als het een systeem met een Electronic Viewfinder wordt dan hoop ik stiekum dat (Noblesse oblige) Nikon verrast met een superieure kwaliteit in EVIL.
PixelPeter
Al 50 jaar amateur
Gebruikersavatar
pixelpeter

Forumlid
Berichten: 355


Locatie: Hillegom
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Photokina nieuws

Berichtdoor TomD80 » ma aug 02 2010 3:52 pm

ja precies Leon, alleen dat al is een reden om een DSLR te kopen
TomD80



Onderwerp:

Re: Photokina nieuws

Berichtdoor flitslicht » ma aug 02 2010 4:21 pm

whvg schreef:
GdP schreef:Even raden. Een revolutionaire ontwikkeling op Coolpix gebied. Een Coolpix P7000. Maakt in één klap de aankoop van dit soort camera’s bij alle concurrenten onaantrekkelijk. :roll:

Dat is inderdaar hard nodig. Bij compacts heeft Nikon duidelijk de boot gemist en dat in één klap inhalen is wel noodzakelijk.


Ach, het hangt er vanaf wat je wilt. Laatst nog de goedkoopste Coolpix gekocht voor €65, ivm het rituele één keer per jaar laten vallen van de familiecamera door mijn dochter :-( Wat je dan ziet is voor bekijken op het computerscherm of voor kleine afdrukjes best te doen. Ga je inzoomen naar 100% dan is het wel even een schok als je het topsegment gewend bent, maar de prijs vergoed een hoop en ook is het meenemen een stuk makkelijker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
flitslicht



Onderwerp:

Re: Photokina nieuws

Berichtdoor GdP » ma aug 02 2010 4:41 pm

Ik weet het, maar ik heb nu nog de Coolpix P50. De Coolpix P5000 heb ik verkocht.

Beiden zijn niet instaat dit te evenaren.

viewtopic.php?f=10&t=3312&p=33824&hilit

Had ik nooit moeten verkopen. :(
GdP



Onderwerp:

Re: Photokina nieuws

Berichtdoor IlseN » ma aug 09 2010 9:45 pm

Misschien ook de aankondiging van Capture NX3????
IlseN

Clublid
Berichten: 133


Locatie: Noord Holland
Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: Photokina nieuws

Berichtdoor joepert » ma aug 16 2010 1:26 pm

http://nikonrumors.com/2010/08/13/germa ... -week.aspx

Schijnbaar heeft het Duitse tijdschrift Foto Digital voor zijn beurt gesproken. Binnenkort kunnen we dus de aankondiging verwachten van:

D3100

AF-S DX 55-300/4,5-5,6 G ED VR (ca. 420 €)
AF-S 85/1,4 G met Nano coating (ca. 1650 €)
AF-S 24-120/4 G ED VR met Nano coating (ca. 1220 €)
AF-S 28-300/3,5-5,6 G ED VR (ca. 1000 €)
Gebruikersavatar
joepert

Forumlid
Berichten: 2076



Onderwerp:

Re: Photokina nieuws

Berichtdoor Hans Braakhuis » di aug 17 2010 6:01 am

Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten