Garantie op 18-200 lens

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Re: Garantie op 18-200 lens

Berichtdoor ReneG » ma aug 02 2010 4:39 pm

Ik snap niet waarom Nikon op zou moeten draaien voor de kosten van een geschil tussen jou en de winkel? Dat er een rekening van Nikon ligt lijkt me niet meer dan redelijk. Enige discussiepunt is wie die rekening moet betalen. Objectief vaststellen wat de beschadiging heeft veroorzaakt is na zo'n lange periode ook niet meer mogelijk. Het kan bij het verpakken zijn gebeurd (Nikon), tijdens transport of in de winkel (bijvoorbeeld omdat de lens al eerder was uitgepakt om aan een andere klant te tonen. Maar je geschil is dan altijd met de verkopende partij.

Maar hier Nikon de schuld geven van het sturen van een rekening is net zoiets als bij de boer klagen dat de groenteboer bedorven waar in de winkel heeft liggen...

PS: Het zou natuurlijk een andere kwestie zijn als het een productiefout betreft.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Garantie op 18-200 lens

Berichtdoor PascalvanEde » ma aug 02 2010 4:42 pm

noogle schreef:Ben eigenlijk meer benieuwd naar het antwoord op mijn eerste vraag:-)

De draad vasthouden blijkt erg lastig... CameraNu stuurt namens de koper de lens naar Nikon. Er is geen sprake van expliciete opdrachtverstrekking geweest door de koper, de koper is alleen bij CameraNu teruggekeerd met een probleem met een bij de verkoper gekocht product.
PascalvanEde



Onderwerp:

Re: Garantie op 18-200 lens

Berichtdoor Germay » ma aug 02 2010 4:55 pm

Voortaan maar uitpakken de handel en controleren uit de verpakking.Als je een tweedehands auto koopt loop je toch ook rondom het vehicel om te kijken of ie heel is. :( :roll: :wink:
Succ6 verder.

Groet,
Gert.
Gebruikersavatar
Germay

Forumlid
Berichten: 886


Locatie: Drecht-steden.
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Garantie op 18-200 lens

Berichtdoor Bart Gossen » ma aug 02 2010 5:00 pm

Heeft verkopende partij jou ooit iets gezegd over onderzoekskosten (ook op het moment dat jij weggaat en die lens achterlaat)?
Bart Gossen



Onderwerp:

Re: Garantie op 18-200 lens

Berichtdoor noogle » ma aug 02 2010 5:02 pm

PascalvanEde schreef:De draad vasthouden blijkt erg lastig... CameraNu stuurt namens de koper de lens naar Nikon. Er is geen sprake van expliciete opdrachtverstrekking geweest door de koper, de koper is alleen bij CameraNu teruggekeerd met een probleem met een bij de verkoper gekocht product.


Dus je hebt je lens daar achter gelaten zonder dat ze je verteld hebben wat ze ermee gingen doen, en zonder te melden dat er evt. onderzoekskosten aan verbonden kunnen zijn als ze hem opsturen?

Als dat zo is vind ik dat iig niet netjes van ze.

Groet,

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
Gebruikersavatar
noogle

Forumlid
Berichten: 1747


Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Garantie op 18-200 lens

Berichtdoor PascalvanEde » ma aug 02 2010 5:21 pm

noogle schreef:
PascalvanEde schreef:De draad vasthouden blijkt erg lastig... CameraNu stuurt namens de koper de lens naar Nikon. Er is geen sprake van expliciete opdrachtverstrekking geweest door de koper, de koper is alleen bij CameraNu teruggekeerd met een probleem met een bij de verkoper gekocht product.


Dus je hebt je lens daar achter gelaten zonder dat ze je verteld hebben wat ze ermee gingen doen, en zonder te melden dat er evt. onderzoekskosten aan verbonden kunnen zijn als ze hem opsturen?

Als dat zo is vind ik dat iig niet netjes van ze.

Groet,

Michael


Het werd tijd om de rechtsbijstandverzekering er maar eens over te raadplegen. Interessant resultaat: 'Wanneer een gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het goed, voorziet de wet in een weerlegbaar vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van de levering. Dit vermoeden legt de bewijslast bij de verkoper om desgevallend aan te tonen dat het gebrek niet bestond op het ogenblik van de levering. Deze omkering van bewijslast in het voordeel van de consument is één van de belangrijkste consumentenbeschermende maatregelen.".

Ofwel, CameraNu moet de kosten voor de reparatie betalen, tenzij zij liever een nieuwe lens leveren. Telefonisch kon mijn verhaal niet afgehandeld worden ivm de vele correspondentie die er gevoerd is (8 mails), dus verzochten zij om een mail met daarin mijn verhaal. Die ligt nu op de digitale deurmat, ik ben erg benieuwd naar de uitkomst. Zodra die er is, kom ik er op dit forum nog even op terug.

Overigens staat mijn vraag over de ervaringen met de garantie-afdeling van NIkon en de service-afdeling van CameraNu nog steeds open. Dus mensen die 'on topic' (!) willen reageren, ik zie jullie reactie graag tegemoet.
PascalvanEde



Onderwerp:

Re: Garantie op 18-200 lens

Berichtdoor Cees » ma aug 02 2010 5:30 pm

De garantie-afdeling van Nikon en het Nikon Service Point, kortweg 'Beverwijk', zijn twee aparte grootheden.
Die worden wel vaker, onterecht, door elkaar gehaald. Daarnaast is Nikon in dit geheel geen partij; jij hebt een objectief gekocht bij een winkel, dàt is de wederpartij en niet Nikon.
Het vragen naar ervaringen met de garantie-afdeling van Nikon is dus hier niet ter zake doend.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Garantie op 18-200 lens

Berichtdoor PascalvanEde » ma aug 02 2010 5:39 pm

Cees Laarman schreef:De garantie-afdeling van Nikon en het Nikon Service Point, kortweg 'Beverwijk', zijn twee aparte grootheden.
Die worden wel vaker, onterecht, door elkaar gehaald. Daarnaast is Nikon in dit geheel geen partij; jij hebt een objectief gekocht bij een winkel, dàt is de wederpartij en niet Nikon.
Het vragen naar ervaringen met de garantie-afdeling van Nikon is dus hier niet ter zake doend.


Hallo Cees, is dit een vorm van censuur? Mij maakt het niet zo veel uit welke afdeling het is van Nikon die mijn lens in ontvangst heeft genomen en welke afdeling een beoordeling van de beschadiging heeft gedaan. Voor mij is Nikon één organisatie, maar als (!) er sprake zou zijn van een probleem bij Nikon, dan zou de specifieke duiding zoals jij die doet inderdaad zinvol zijn. Voor de goede orde: jij bent niet de persoon bent die bepaalt welke vragen ik stel op dit forum, zeker niet zolang ik de regels in acht neem.
PascalvanEde



Onderwerp:

Re: Garantie op 18-200 lens

Berichtdoor Daniël » ma aug 02 2010 5:56 pm

Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee met deze topic.

Je hebt het over dat je hem pas na 3 maanden uit de doos haalt. Nu zeg je dat je het een week na aankoop hebt gedaan.

Het blijft gewoon een punt dat je te laat bent met de conclusie dat de lens niet voldeed.
De kosten zijn een logisch gevolg van dit. Doe je dit met een auto schade heb je een expertise kostenpost van 25 euro. Die wordt dan terug gevorderd zodra je de reparatie uit laat voeren.
Dat zal ook wel met dit zo zijn.

Het is jammer van de centen. Absoluut.
Maar je kan beter die 100 euro ophoesten en een goede lens hebben (die wordt immers ook weer gecontroleerd) en dan ben je klaar.
Nu ga je 50 euro betalen voor een lens die dan eigenlijk geen reet meer waard is omdat je er zelf van baalt een niet verkocht krijgt.

Verder maak ik geen woord meer vuil in deze topic.
Daniël



Onderwerp:

Re: Garantie op 18-200 lens

Berichtdoor Patrick » ma aug 02 2010 6:20 pm

PascalvanEde schreef:Voor de goede orde: jij bent niet de persoon bent die bepaalt welke vragen ik stel op dit forum, zeker niet zolang ik de regels in acht neem.

Zullen we dit soort zaken maar gewoon achterwege laten en ons concentreren op het onderwerp? Hier schiet niemand iets mee op. :?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Garantie op 18-200 lens

Berichtdoor Germay » ma aug 02 2010 6:30 pm

Patrick schreef:
PascalvanEde schreef:Voor de goede orde: jij bent niet de persoon bent die bepaalt welke vragen ik stel op dit forum, zeker niet zolang ik de regels in acht neem.

Zullen we dit soort zaken maar gewoon achterwege laten en ons concentreren op het onderwerp? Hier schiet niemand iets mee op. :?

Klopt,hier word op de man gespeeld door de TS wat jammer is want cees bedoeld het goed en verwoordt het ook uitstekend.Daar is niks mis mee.
Gebruikersavatar
Germay

Forumlid
Berichten: 886


Locatie: Drecht-steden.
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Garantie op 18-200 lens

Berichtdoor flitslicht » ma aug 02 2010 6:57 pm

PascalvanEde schreef:als (!) er sprake zou zijn van een probleem bij Nikon


Zelf heb ik wisselende ervaringen met Nikon en dan gaat het over bedragen die in een hele andere categorie liggen dan waar jij je druk over maakt. In algemene zin denk ik dat eea ervan afhangt hoe de situatie is, hoe je je opstelt en wie je treft in het traject. Het draadje doorlezend zou ik een keer slikken, die €100 lappen en je verder niet opwinden. Je kan nu eenmaal na een week niet meer aantonen dat je niet zelf een uitwendige beschadiging gemaakt hebt.

Ik heb een paar keer een paar uur in de serviceruimte gezeten in Beverwijk en beschadigingen gezien die er volgens opgave van de klanten af fabriek inzaten. Je gelooft je ogen niet en ze zijn daar erg gespitst op. Het spul is kwetsbaar en duur en zodra men onder garantie dingen gaat herstellen is de winst voor dat item al verdampt dus ze staan niet te springen.
flitslicht



Onderwerp:

Re: Garantie op 18-200 lens

Berichtdoor Grojan » ma aug 02 2010 7:48 pm

Als je de lens na thuiskomst had gecontroleerd en na het zien zien van de beschadiging de volgende dag was teruggegaan, had jij een nieuwe lens gekregen van cameranu. Maar daar moet je natuurlijk niet na drie maanden nog eens mee aankomen, dan kunnen zij hem ook niet meer terug sturen.
Gewoon een kwestie van gezond verstand.

Wat jij nu als probleem ervaart is gewoon de normale gang van zaken misschien vervelend maar het is niet anders.

Lens laten maken en lekker gaan fotograferen.

Groeten Jan.
Gebruikersavatar
Grojan

Forumlid
Berichten: 812



Onderwerp:

Re: Garantie op 18-200 lens

Berichtdoor PascalvanEde » za sep 18 2010 9:40 am

CameraNU heeft coulance aangeboden, de lens is gerepareerd en het leven gaat inmiddels verder. De coulance is prettig, maar het gevoel van 'onbehagen' blijft, einde hoofdstuk.
PascalvanEde



Onderwerp:

Re: Garantie op 18-200 lens

Berichtdoor gongon » za sep 18 2010 9:59 am

Dat is heel mooi van CameraNU, ik heb toen geen coulance gekregen en kon de reparatie zelf betalen, alleen de kosten van die fotozaak zelf heb ik niet hoeven te betalen. Dus dat gevoel van onbehagen kan je wel van je af zetten.

Ik wil alleen wel even kwijt dat mensen, hier op het forum, het zich wel erg aantrekken als iemand niet tevreden over Nikon is. Ik persoonlijk vind dat Nikon best wat kan doen voor de klant als de winkel de klant in de steek laat. Het is tenslotte wel een Nikon product en het gaat toch ook om de goede naam van Nikon.

Ik ben best realistisch, met elk product van wat voor merk kan er iets mis zijn, maar vind wel dat het goed opgelost hoort te worden en dat is nu bij de TS gebeurd.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Gebruikersavatar
gongon

Clublid
Berichten: 3513


Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten