Alles kwijt.... écht alles.

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Alles kwijt.... écht alles.

Berichtdoor Replay » ma sep 24 2012 10:02 am

Als fotograaf heb je wel eens de angst dat je camera gestolen wordt. Welnu, ga er maar eens goed voor zitten.

Op donderdag 20 sept. arriveer ik met mijn collega, na een nacht rijden, op circuit Monza in Italië om daar vier dagen te fotograferen voor de Supercar Challenge. Ik heb er heel lang naar uitgekeken omdat dit een circuit is met een rijke historie én die nog steeds zichtbaar is.
Wij plannen die donderdag in om op de oude kombaan, die uit de jaren 1920 dateert, te fotograferen en met de auto op rond te rijden. Onder een stralend zonnetje genieten we van de historie en het plezier. Alleen zou de zon voor mij niet lang meer schijnen.
Voordat we 's-avonds naar het hotel gaan, gaan we eerst eten in een pizzeria die op de route ligt. Mijn auto staat voor de deur geparkeerd. 'Je voelt hem al aan komen.'
We zijn een uur binnen geweest en bij vertrek zie ik dat er twee autoruiten zijn ingeslagen. Ik vrees voor het ergste en dat blijkt terecht te zijn. Alles is uit de auto gestolen, ik bedoel ook écht alles.
Mijn complete trolley met fotospullen, een losse lens en zelfs mijn fotovest is ook weg.
En met alles bedoel ik: 2x D2Xs camera's, 70-200 mm VRI én een 70-200mm VRII, een NIkon 300mm 2.8 lens, 2 groothoeklenzen, flitser, monopod, accu's/batterijen en div. laders van de camera's/batterijen, convertor 1,4x, cf-kaartjes, 250Gb ext. HD, flitserkabels en draadontspanner, div.filters, kleine benodigdheden,fotovest met inhoud,etc,etc, en natuurlijk de Lowe Pro Trolley zelf. Van mijn collega is zijn Canon 300mm IS 2.8 en een convertor gestolen. (hij had de rest vergeten mee te nemen en lag nog op het circuit in de trailer).

Vreemd genoeg waren de deuren nog(of alweer) op slot. Het is mogelijk dat ze mij vanaf het circuit zijn gevolgd of het kan toeval zijn. Volgens de politie is mijn NL kenteken de lokker geweest. De auto is volledig geblindeerd en er staat geen reklame op. Hoe dan ook, dit was voor hun een jackpot.

Nadat de politie was gearriveerd en ik aangifte had gedaan heb ik vol verontwaardiging op een bankje zitten denken: 'Hoe is dit mogelijk voor een volle pizzeria,zonder dat iemand iets heeft gehoord of gezien?'

De volgende dag was er al een rapport opgemaakt op het politiebureau en heb ik ook schriftelijk aangifte gedaan. "Of ik even op drie regels wil invullen wat er is gestolen?" Dat was onmogelijk en heb de agent maar een A4 lijst gegeven waarop alles stond.

De schade is enorm en mijn weekend was al voorbij voordat het überhaupt begonnen was. De verzekering zal er niet blij mee zijn omdat ik dit jaar al een 300mm total-loss had en de 70-200 VRII had ik net terug met ruim 1200 euro schade. Ohja, vorig jaar ook al een auto total-loss buiten mijn schuld.

Ik hoop dat alles vlug en redelijk zal worden opgelost want voorlopig ben ik maar 'rustend clublid' omdat ik niets meer heb om mee te fotograferen.
Ik wil dit even melden omdat dit te bizar voor woorden is.

Afbeelding

Gelukkig kon ik van mijn collega tijdelijk een camera met lens gebruiken om toch nog iets te kunnen doen. Maar als je Nikonvingers hebt dan werkt dat niet met een Canon. Maar wel tof omdat hij zelf ook spullen kwijt was.

Groeten Roel.(die niet blij is)
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Alles kwijt.... écht alles.

Berichtdoor a vgastel » ma sep 24 2012 10:13 am

OCH JEE ROEL
Wat een nachtmerrie zal maar niet vragen wat je dacht en uit sprak.
Hoop dat het vlug op gelost wordt voor je.
Die hebben gewoon gewacht op een slachtoffer mensen willen zo iets niet zien als het gebeurd.
TIP
Het is nu wel te laat aan de binnen zijde een soort hekwerk er in met een goed slot.
Hebben ze wel meer tijd nodig.


edit
zat er geen alarm op.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Alles kwijt.... écht alles.

Berichtdoor Wiljo » ma sep 24 2012 10:17 am

Hoi Roel, wat ontzettend klote zeg, zag het op facebook voorbijkomen. Wat een *(^(&*%&$^%&. Heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop voor je dat het rusten niet al te lang hoeft te duren!
Gebruikersavatar
Wiljo

Forumlid
Berichten: 936


Locatie: APELDOORN
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Alles kwijt.... écht alles.

Berichtdoor Peter » ma sep 24 2012 10:19 am

Ik denk dat een ieder je gevoel volledig begrijpt.

Wat een toestand zeg..

Hopelijk dekt de verzekering voldoende de schade. Sterkte, houd de moed erin !!!
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Alles kwijt.... écht alles.

Berichtdoor Angelique » ma sep 24 2012 10:22 am

Wat verschrikkelijk!!!
Hopelijk krijg je alles vergoed van de verzekering.
Zo zonde het had een leuk weekend moeten worden en dan gbeurt er dit.
Succes met alle geregel!
Groetjes Angelique

Nikon D3100 18-55VR / AF-S 55-300 mm - f/4-5.6G ED VR DX
http://angeliquedalhoeven.weebly.com/index.html
Gebruikersavatar
Angelique

Forumlid
Berichten: 476


Locatie: Oldenzaal
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Alles kwijt.... écht alles.

Berichtdoor D. Haaksma » ma sep 24 2012 10:32 am

Het lijkt wel of ze het op dergelijke bestelautootjes voorzien hebben.
Bij mij (tot nu toe) één poging.
Ik had alles (twee rugzakken) in zo'n anti-diefstal roestvrijstalen net zitten. Dat zit dan door een op het chassis bevestigd groot stalen oog met de bijbehorende kabel verankerd.
Wel wat schade aan de auto, maar verder niets beschadigd of weg.
Een idee misschien?

Je verzekering zal inderdaad niet staan te juichen, het zij zo.
Nu maar hopen dat je claim snel afgehandeld wordt.

Maar het blijf natuurlijk klote dat die gasten niet van je spullen af kunnen blijven.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Alles kwijt.... écht alles.

Berichtdoor Replay » ma sep 24 2012 10:39 am

Dank allemaal en het is altijd 'achteraf' of 'had ik maar...' maar de tips zijn wel welkom. Ik was al bezig met zoiets maar alleen nog maar een tekening voor een rvs beplating aan de binnenzijde.
Ik voel me op het moment een beetje ziekjes. Eerst maar de ruiten laten vervangen. Die zijn vrijdag al besteld en misschien vanmiddag monteren.

Groeten Roel.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Alles kwijt.... écht alles.

Berichtdoor Kamiel » ma sep 24 2012 10:39 am

Gisteren las ik nog het leuke artikel Website Uitgelicht in het NCN Magazine. Dan lees je nu dit op het forum. Inderdaad een nachtmerrie!

Roel, hopelijk kan je heel snel weer aan de slag en wordt de geleden schade toch nog redelijk vergoed.

Heel veel succes,

Kamiel
Gebruikersavatar
Kamiel

Clublid
Berichten: 189


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Alles kwijt.... écht alles.

Berichtdoor CaptainHook » ma sep 24 2012 10:42 am

We leven in een trieste wereld. Een wereld waarin het begrip 'mijn en dijn' door vele figuren zwaar wordt geschoffeerd.

Sterkte met de afhandeling! :frown:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Alles kwijt.... écht alles.

Berichtdoor CaptainHook » ma sep 24 2012 10:44 am

Replay schreef:Dank allemaal en het is altijd 'achteraf' of 'had ik maar...' maar de tips zijn wel welkom.

Als ik dan toch een tip mag geven (mosterd na de maaltijd).
Zo kijkende naar de auto, trekt deze wel de aandacht. Enigszins gepimpt, dikke velgen, bullbars, geblindeerde ramen. Tuurlijk, ik misgun je niet je fraaie auto... maar toch wellicht overwegen om wat minder 'opzichtig' te rijden...?
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Alles kwijt.... écht alles.

Berichtdoor Jaap_van_Ekris » ma sep 24 2012 10:45 am

Man, dat is balen. Alles weg is echt een nachtmerrie. Ik leef met je mee.

Wat ze bij veel technische bedrijven doen (met veel duur gereedschap in de auto) is het bevestigen van wapeningsstaalgaas of (beter nog) gaatjes-staal voor de diverse ruiten. Dan is het niet alleen geblindeerd, maar inslaan levert ze niets op. Ik gok dat als je dit combineert met bovenstaande tip om je spullen met staalnetten aan de auto te monteren je een heel eind dieven vertraagd (tenzij ze de hele auto stelen, wat wellicht ook wel een gewild object is).

Jaap
Laatst gewijzigd door Jaap_van_Ekris op ma sep 24 2012 10:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaap_van_Ekris



Onderwerp:

Re: Alles kwijt.... écht alles.

Berichtdoor Patrick » ma sep 24 2012 10:45 am

Jeetje. Mooi ^$$^%$$%!

Zet mijn gevalletje vorige maand in een ander daglicht. Ik was met het gezin twee uurtjes over de heide gaan lopen in Brabant. Ook mijn achterruit ingetikt. Ik dacht een tent, een SB-800 en nog een hoop andere spulletjes kwijt te zijn die er voor het grijpen in lagen, maar ik miste niets. Helemaal niets. :shock: Wellicht trok het teveel aandacht en zijn ze betrapt, wat apart is daar het in een natuurgebied plaatsvond. Nu heb ik alleen de rotzooi die zo'n ruit altijd geeft. Ik vind nog af en toe stukjes glas...

Vreemd dat dit gebeuren kan op zo'n plek! Ik hoop dat het financieel goed voor je afloopt! Sterkte!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Alles kwijt.... écht alles.

Berichtdoor Arthur Mol » ma sep 24 2012 10:46 am

Balen Roel, ik (we) leef met je mee. Sterkte en succes met de afhandeling..
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Alles kwijt.... écht alles.

Berichtdoor jan » ma sep 24 2012 10:50 am

Roel, wat een drama. Los van het materiele is misschien nog wel dat je niet dat hebt kunnen doen waar je zo naar hebt uitgekeken. Fotograferen op een historisch circuit. Hoop oprecht voor je dat alles correct en spoedig wordt afgehandeld. Sterkte.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Alles kwijt.... écht alles.

Berichtdoor strangeartefact » ma sep 24 2012 10:51 am

Klote voor jou en gewoon waardeloos dat je slimmer moet zijn dan de dief zodat hij of zij niets kan stelen. Wat zou het fijn zijn als men van je spullen afbleef.......utopie vrees ik....
Jou uitje naar de haaien ook...

Hoop op enige goede afloop via verzekering voor je.
Peter
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten