D3 marketing blunder van Nikon volgens ByThom

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » do sep 06 2007 6:45 pm

Wanneer komt de D4 uit...?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
yoyo



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » do sep 06 2007 7:02 pm

yoyo schreef:Wanneer komt de D4 uit...?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Eerder dan jouw 85mm f/1.4G AF-S VR Nikkor! :)

Gerrit
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor emdeklerk » do sep 06 2007 7:25 pm

GdP schreef:
"Dat antwoord klopt niets van, want hij heeft het over een millimeter, en niet over een tiende! En je denkt toch niet dat de spiegel niet omhoog kan door die 0,1 millimeter!"

Inderdaad. De sensor zit toch verticaal tegen de achterwand? Komt daar een spiegel? Zou een sensor 1/10 mm minder hoog moeten zijn dan een filmvenster? Leuke grap, trouwens...

EEN TIENDE MILLIMETER. Mensen, get a life!

E.M. de Klerk
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Berichtdoor GdP » do sep 06 2007 8:13 pm

emdeklerk schreef:GdP schreef:
"Dat antwoord klopt niets van, want hij heeft het over een millimeter, en niet over een tiende! En je denkt toch niet dat de spiegel niet omhoog kan door die 0,1 millimeter!"

Inderdaad. De sensor zit toch verticaal tegen de achterwand? Komt daar een spiegel? Zou een sensor 1/10 mm minder hoog moeten zijn dan een filmvenster? Leuke grap, trouwens...

EEN TIENDE MILLIMETER. Mensen, get a life!

E.M. de Klerk





De sensor zit horizontaal.
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Marco » do sep 06 2007 8:44 pm

Marketing technisch gezien had men de D3 gewoon als 100% fullframe moeten presenteren, dus 36x24 mm.

Knappe jongen die erachter was gekomen dat het minder is geworden.

Dus eigenlijk gewoon een leugentje om bestwil van wel 0,1 mm :)
Marco



Onderwerp:

Berichtdoor wil » do sep 06 2007 8:51 pm

ga maar eens alle filmvensters van de analoge camera's nameten. Eens kijken welke er echt full frame zijn. :lol:
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor GdP » do sep 06 2007 9:15 pm

wil schreef:ga maar eens alle filmvensters van de analoge camera's nameten. Eens kijken welke er echt full frame zijn. :lol:


Ik heb 25 analoge Nikon camera's. Tevens nog een hele, en dan ook echt een hele grote doos vol analoge camera's vanaf 1 euro per stuk. Wanneer kom je langs. :lol:

Gerrit
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » do sep 06 2007 9:25 pm

GdP schreef:Wat moet je ook met 21 miljoen pixels? Dat geeft in NEF een gigantisch bestand! Mag je wel een camera hebben waar vier CF geheugenkaartjes ingaan. :)

Gerrit


Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Okee, je krijgt megabestanden maar het geeft ook meer mogelijkheden.
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor Dennis. » do sep 06 2007 9:48 pm

Ik wacht eerst de recenties wel eens af. Het lijkt me een geweldige camera maar alleen de gedachte al dat er binnenkort een zelfde uit zal komen met (veel) meer mp's en waar alle (eventuele) kinderziekten van Nikon's "eerste" FX uit zijn gehaalt zou me weerhouden de D3 aan te schaffen. Wat dat betreft heeft de auteur van het artikeltje wel een punt.

Geeft me gelijk tijd nog even te sparen :)
Dennis.



Onderwerp:

Berichtdoor iJoost » do sep 06 2007 10:06 pm

Als je de oorspronkelijke link van topic starter volgt dan zie je dat ik me niet druk maak over een tiende millimeter maar anderen al wel (er wordt nu eenmaal van alles aangegrepen om een potje "mine is bigger than yours" te spelen, ik was het elders ook al tegengekomen ;-) Maar dat boeit me niet zo. Zo zijn mensen nu eenmaal.

Wat me wel boeit is de reden en/of de oorzaak van de keuze voor die kleine afwijking. Het spijt me als mensen denken dat ik kritiek heb op Nikon. Want dat bedoelde ik helemaal niet en volgens mij zei ik dat ook niet. Wat mij betreft hoeft niemand Nikon dus te verdedigen. Ik heb alleen interesse voor de achtergrond van die keuze. Ik ben nu eenmaal nieuwsgierig. Sorry. ;-)

En wat betreft die spiegel. Er was verder geen bron bij die opmerking van Hans maar op mij kwam het eerlijk gezegd over als een grapje. De spiegel zit immers een behoorlijk eind voor de sensor en de sluiter zit er zelfs nog tussenin...
Laatst gewijzigd door iJoost op do sep 06 2007 10:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
iJoost



Onderwerp:

Berichtdoor Marten » do sep 06 2007 10:10 pm

Dennis. schreef:Ik wacht eerst de recensies wel eens af. Het lijkt me een geweldige camera maar alleen de gedachte al dat er binnenkort een zelfde uit zal komen met (veel) meer mp's en waar alle (eventuele) kinderziekten van Nikon's "eerste" FX uit zijn gehaald zou me weerhouden de D3 aan te schaffen. Wat dat betreft heeft de auteur van het artikeltje wel een punt.

Geeft me gelijk tijd nog even te sparen :)


De volgende FX Nikon die wordt uitgebracht waar de kinderziektes van de D3 zijn uitgehaald heet D400.
Dan nog even wachten tot die in prijs gedaald is en dan....

Ondertussen fotograferen we rustig verder.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Matchless » do sep 06 2007 10:19 pm

Meer mogelijkheden met meer pixels lees ik. Ik vind het een beetje gezeur hoor. Met 6 MP kun je een prima A3 of nog grotere afdruk maken. Tuurlijk kun je met meer pixels een betere deelvergroting maken. Maar ik ben van mening dat je dan niet echt meer aan het fotograferen bent. Een echte fotograaf heeft al die pixels niet nodig.

Dus ik vind dat geneuzel over een paar pixels meer of minder er niet toe doen. Wel of de camera bij weinig licht nog goed fotografeerd.
Matchless



Onderwerp:

Berichtdoor emdeklerk » do sep 06 2007 10:39 pm

Oeps. Haha. Dom dom dom. Wat schreef ik:
"De sensor zit toch verticaal tegen de achterwand?"

Nee hoor, hij zit echt horizontaal tegen de achterwand.
De enige camera waarbij het filmvenster verticaal stond was de S3M halfkleinbeeld.

Groet, E.M. de Klerk
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Berichtdoor Jos » vr sep 07 2007 4:09 am

Ben eigenlijk meer benieuwd naar wie die D3 hier eigenlijk gaat kopen? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
Jos

Forumlid
Berichten: 1521


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Edwin » vr sep 07 2007 8:56 am

Voor mij gaat de zoektocht naar het enorme iso bereik ook wat te ver.
Ik maak mijn foto's voor 99% in het bereik tot 400 iso.
Ook het enorme aantal pixels wordt wel een heel grote doelstelling voor velen.
Gisteren had ik 4 ervaren amateurfotografen op bezoek.
Ik liet ze op beeldscherm foto's zien gemaakt met:Olympus E500,Nikon D70,Nikon D200,Canon1dmarklll.
Een van die mensen kon de Canon er uit halen vanwege de kleuren[?].
De anderen gingen helemaal de boot in.
Dus..... :roll: :roll:
boekie
Edwin

Forumlid
Berichten: 497




Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten