Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor EdvandeZilver » di aug 26 2014 10:54 pm

Googelen op 3/8" oogbout, beetje fröbelen zodat de draad niet te lang is, kunststof ringetje er tussen.
En dan heb je iets wat er eigenlijk niet uit ziet :wink:
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3137


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor D. Haaksma » di aug 26 2014 11:24 pm

Voor de een is het van belang dat het er gelikt uit moet zien.
Voor de ander voornamelijk functioneel.
De hulpmiddeltjes die ik gemaakt heb, zien er veelal duidelijk niet uit. :twisted:
Maar het plezier om iets degelijks te fabrieken wat goed werkt en niet of nauwelijks op de markt te verkrijgen is weegt ruim op tegen een duur prachtig ogend maaksel.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor Remco v/d Sanden » di aug 26 2014 11:41 pm

JvdKooij schreef:
Remco v/d Sanden schreef:Wet je wat het leuke is, mensen geven voor honderden en duizenden euro's aan fotografiespullen uit, maar een schroefje van €15 is dan weer te duur.. Gevalletje typisch Hollands ;)


sorry maar wat een flauwekul, productie kosten van het "kwaliteits"schroefje komen volgens mij niet boven de 1 euro uit.
Dit verkopen voor meer dan 15 euro is eigenlijk zonder meer oplichterij :D
Maar ja, dan proberen we ons zelf met wat drogredenen wel te overtuigen dat dit "verantwoord" is :shock:

En jij gelooft zeker dat jouw body of lens wel qua productiekosten op een enorm nivo zitten haha
Die gaat net als zo'n schroefje een aantal malen over de kop, en word je net zo hard.... ehh... "opgelicht" ;)


Mensen willen nu eenmaal genaaid worden, en willen daar graag voor betalen.
Ieder product kent buiten de productiekosten natuurlijk ook wat andere zaken die je niet meeneemt, als octrooi, kosten productontwikkeling, zaken als testen en onderzoeken. Zeker op de USA markt van iedereen klaagt iedereen aan als er maar een scheet verkeerd zit. Allemaal ingecalculeerd in dat schroefje. En dan nog maken ze dikke winst. Net als Nikon, Canon, de mensen die Lightroom voor 130 euro verkopen en CS6 voor 1000....


Maar weet je wat het mooie is, niemand verplicht je om het te kopen, dus het is net zoveel oplichterij als je zelf wil ;)
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor Faiz » wo aug 27 2014 9:59 pm

Black rapid USA mailen, klantenservice schijnt erg goed te zijn ;)
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor CaptainHook » wo aug 27 2014 10:23 pm

De klantenservice is en kan zo goed zijn (als dat daadwerkelijk zo is) omdat er hordes klanten zijn die forse prijzen betalen voor, naar verhouding, simpele onderdeeltjes... :lol:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor Reest » wo aug 27 2014 10:41 pm

......... (als dat daadwerkelijk zo is) .........

Het is zo :ugeek: :mrgreen:
Weliswaar alleen voor het rubbertje wat onder die FastenR-3 zit, maar toch.... :mrgreen:
Rinus
Laatst gewijzigd door Reest op wo aug 27 2014 10:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
Gebruikersavatar
Reest

Clublid
Berichten: 1053


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor Faiz » wo aug 27 2014 10:47 pm

Even off topic
Over het algemeen zegt de prijs van een product weinig over de mate van service ;)
Voorbeeldje: de klantenservice van Seiko is een stuk beter dan die van Baume et Mercier ;) (wordt ook door juweliers zo ervaren)

En nu weer on topic
Ga gerust je gang als je wilt klussen om een D schroef te lassen, maar een mailtje met een korte uitleg naar de US of A is volgens mij iets makkelijker ;)
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor a90 » wo aug 27 2014 11:07 pm

Ik kan bevestigen dat de klantenservice van BR erg goed is overigens.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor JaapV » wo aug 27 2014 11:31 pm

D. Haaksma schreef:Voor de een is het van belang dat het er gelikt uit moet zien.
Voor de ander voornamelijk functioneel.
De hulpmiddeltjes die ik gemaakt heb, zien er veelal duidelijk niet uit. :twisted:
Maar het plezier om iets degelijks te fabrieken wat goed werkt en niet of nauwelijks op de markt te verkrijgen is weegt ruim op tegen een duur prachtig ogend maaksel.

Dat plezier zal niemand je ontzeggen, maar het houdt geen verband met de vraag.
Immers, of het er al of niet gelikt uitziet is minder belangrijk dan de vraag of het voldoet aan wat ervan verwacht wordt. En als ik, zonder ervaring in metaalbewerking of voldoende kennis van mechanica, mijn schroefje kwijt ben geraakt, dan zal ik toch mijn geld inzetten op een vervanging waarvan ik mag verwachten dat er allereerst degelijk over is nagedacht en vervolgens een deskundig fabricageproces op is losgelaten. Per slot van rekening is het de veiligheid van een dure Nikon camera met dito objectief die "ervan afhangt".
En dat verklaart tevens dat de prijs mede bepaald wordt door de angst van de klant.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor Vincent » do aug 28 2014 7:44 am

JaapV schreef:Per slot van rekening is het de veiligheid van een dure Nikon camera met dito objectief die "ervan afhangt".


Vraag je dan wel eerst even af waarom er geen garantie zit op verbogen/afgebroken bodemplaten bij camera's die aan een statief aansluiting hingen...

Vraag je tevens even af waarom de halve wereld zijn (speciaal ontworpen/deskundig geselecteerde) black rapid carabiners met tiewraps verstevigd...

Doe voor de grap ook eens een snelle Google actie naar black rapid ellende en er gaat een (drama) wereld voor je open. Allemaal niet zo veilig en stevig als iedereen denkt.

Daarna snel die apparatuur verzekering even afsluiten/updaten want de Black rapid garantie geldt enkel voor de strap zelf en niet voor de dure spullen die er aan hangen, en dat is meestal de grootste schade.

Garantie van de (camera/lens) fabrikant vervalt omdat een statief aansluiting niet bedoeld is om een camera aan op te hangen maar, je raadt het al, enkel om hem op statief te zetten.

15 euro voor een schroefje... Duur betaalde schijnveiligheid!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor gongon » do aug 28 2014 8:04 am

djunclesam schreef:
JaapV schreef:Per slot van rekening is het de veiligheid van een dure Nikon camera met dito objectief die "ervan afhangt".


Vraag je dan wel eerst even af waarom er geen garantie zit op verbogen/afgebroken bodemplaten bij camera's die aan een statief aansluiting hingen...


Garantie van de (camera/lens) fabrikant vervalt omdat een statief aansluiting niet bedoeld is om een camera aan op te hangen maar, je raadt het al, enkel om hem op statief te zetten.

15 euro voor een schroefje... Duur betaalde schijnveiligheid!



Heb ik nooit over nagedacht, mooi nou durf ik mijn spider pro en peak design mooi niet meer te gebruiken.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Gebruikersavatar
gongon

Clublid
Berichten: 3513


Locatie: Onder de rook van Rotterdam.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor Remco v/d Sanden » do aug 28 2014 9:37 pm

djunclesam schreef:
Doe voor de grap ook eens een snelle Google actie naar black rapid ellende en er gaat een (drama) wereld voor je open. Allemaal niet zo veilig en stevig als iedereen denkt.

Daarna snel die apparatuur verzekering even afsluiten/updaten want de Black rapid garantie geldt enkel voor de strap zelf en niet voor de dure spullen die er aan hangen, en dat is meestal de grootste schade.

Garantie van de (camera/lens) fabrikant vervalt omdat een statief aansluiting niet bedoeld is om een camera aan op te hangen maar, je raadt het al, enkel om hem op statief te zetten.

15 euro voor een schroefje... Duur betaalde schijnveiligheid!

Dat mensen ervoor kiezen een camera aan de statiefbevestiging te hangen door eender welk merk strap is één keuze. Men weet dat dit niet is gemaakt voor trekkrachten, alleen voor eigen gewicht drukkracht. Maar ik zie graag die vele voorbeelden waar jij het over hebt. En dan bedoel ik ook het echte falen van de BR spullen. Dus straps die breken, karabijnen die breken, schroeven die afknappen etc. Laat het me maar eens zien aub :)

dat er zaken kapot gaan door verkeerd toepassen en gebruik van mensen is namelijk eenheel ander ding. Mensen die een zware body, met zware lens, flitser etc. aan het statiefpunt hangen waarop dit uitbreekt... tsja, hoe dom kan je zijn. Is dit een BR fout?
Ik heb meerdere schroeven, in de body maar ook op de statiefgondels waar ze dan aan horen te zitten.


Je roept hier een hoop, maar ik zie graag de cijfers of feiten eens van heel die gevallen die al gesneuveld zijn door tekortkomingen van door BR geproduceerd materiaal waar jij over rept. Verlicht me maar :)
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor JaapV » do aug 28 2014 10:01 pm

Ik ben braaf even gaan Googlen na die tik op mijn neus: "black rapid" fall OR drop OR gevallen OR accident OR broken
Gestopt nadat ik twee gevalletjes had gelezen waarin de klager er geen foto's van kon (of wilde) laten zien.
Overigens heb ik zelf geen BR. Ik hád een strap van een concurrerend merk.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor Vincent » vr aug 29 2014 8:11 am

Het is niet mijn doel of taak of BR zwart te maken of wat dan ook. Dus als je er behoefte aan hebt dan moet je zelf even googlen. Overigens opvallend dat mij 'bewijs' gevraagd wordt terwijl ik nog nooit foto's van ontploffende camera's langs heb zien komen hier veroorzaakt door het gebruikt van niet originele batterijen. Dan is het blijkbaar niet nodig om gedurfde uitspraken te onderbouwen... :roll:

Wellicht had ik mijn bericht iets anders formuleren. Toen ik pakweg 2 a 3 jaar geleden keek naar de aanschaf van een BR strap of soortgelijks kwam ik enorm veel ellende tegen van vallende camera's door falende/brekende karabiners, en verbogen bodemplaten. Alle gevallen buiten garantie vanwege eerder genoemde reden. Dat was voor mij genoeg reden om er niet aan te beginnen. Die keuze moet iedereen uiteraard zelf maken.

Bij vol magnesium bodies zal de bodemplaat waarschijnlijk niet verbuigen. Laat niet weg dat de statiefmount niet bedoelt is om een camera aan te hangen. Alle eventuele schade die daaruit voortvloeit is voor de gebruiker zelf. Daar ga ik mijn dure apparatuur niet aan wagen. Daarnaast kan het ook best zo zijn dat de nieuwe BR straps geen problemen meer hebben met de karabiners. Ik heb me er verder niet meer in verdiept, geen garantie is voor mij al genoeg reden om er vanaf te zien.

En mijn post was niet om mensen bang te maken overigens, ken genoeg mensen die er naar tevredenheid gebruik van maken. Meer een beetje uit irritatie om opmerkingen in de trant van; 'als het er speciaal voor gemaakt is en heel duur is dan zal het wel heel veilig zijn'... :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor CaptainHook » vr aug 29 2014 8:21 am

:lol:
djunclesam schreef:...
en heel duur is dan zal het wel heel veilig zijn'... :wink:

Vooral dat ja... :twisted:
CaptainHook




Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten