Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor a vgastel » vr aug 29 2014 8:42 am

Het is ieder zijn keuze wat en hoe hij het wil gebruiken ik zelf ben huiverig om het op een punt te belasten .
En ja er zijn genoeg voor beelden te vinden met foto,s wat en hoe het kapot kan maar is dat niet met iedere bevestiging.Dit is een discussie die je eindeloos door kan voeren.
Er zijn ook genoeg voorbeelden te vinden hoe extra veiligheid te nemen.Met een mooie camera.
1
Afbeelding
2
Afbeelding
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor jfbat » vr aug 29 2014 8:44 am

Ik snap best dat BR niet zomaar zeer uitgebreide garantie geeft, ook op de apparatuur die eraan hangt. Het zal ongetwijfeld wel eens mis gaan, maar ik vermoed dat in die meeste gevallen dat voorkomen had kunnen worden door de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen, bijvoorbeeld door regelmatig te controleren of alles goed vast zat. Als het dan nog mis gaat, vraag ik me af of BR er echt zo makkelijk vanaf zou komen als iemand er echt werk van zou maken. Als bij normale belasting en juist gebruik de spulen van BR het begeven en daardoor je apparatuur op de grond valt, kunnen ze zich niet zo makkelijk meer verschuilen achter hun garantieregels. Maar ik vraag me af hoe vaak dat daadwerkelijk gebeurt en of de mensen die dat claimen er ook echt werk van hebben gemaakt. Het komt nogal eens voor dat mensen hun eigen "falen" (onoplettendheid) verbaal proberen af te wimpelen op een fabrikant.

Los daarvan lees je vaak vooral de slechte ervaringen. Maar ik heb gister ook even gegoogled en kwam echt maar weinig verhalen tegen. Ook nog vaak dezelfde verhalen van personen die blijkbaar via meerdere kanalen hun ongenoegen uitten (en bij doorvragen vaak niet meer antwoorden of vragen ontwijken). Wel zie je veel mensen die voor de zekerheid nog een extra verbinding tussen riem en camera maken, maar zelf ook aangeven die zekerheid nog nooit nodig te hebben gehad.

Zelf check ik gewoon elke keer als ik de boel uit de tas haal of de karabijn nog goed dicht zit en het schroefje goed aangedraaid.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor Saskia Janssen » vr aug 29 2014 11:10 am

het is ook wat de gek er voor geeft natuurlijk....
Gebruikersavatar
Saskia Janssen

Forumlid
Berichten: 304


Locatie: Midwoud
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor Flandria » vr aug 29 2014 11:45 am

Los van de discussie, het feit dat je zelf (zoals bovenstaande camera) de strap nog eens door een extra
lus moet gaan borgen is in mijn beleving "houtje-touwtje" of een product wat niet deugt.

Een kleine meetzoeker/compact zal geen problemen geven maar een Pro body met een 70-200
zou ik nooit gokken met dat hele gewicht op dat ene boutje....
Flandria



Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor jfbat » vr aug 29 2014 11:57 am

Volgens mij is dat inmiddels de discussie... ;)

Ik hang er zonder me er echt zorgen over te maken mijn D7100 aan. En zonder extra zekering. Living on the edge! :twisted:
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor Flandria » vr aug 29 2014 11:59 am

Succes.
Flandria



Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor Flandria » vr aug 29 2014 12:02 pm

Het kan altijd low budget via huisvlijt:

Bron:
http://www.pentaxforums.com/forums/22-p ... pid-2.html


Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard voor eigen risico...zou het zeker zelf niet doen.
Die 2 oogjes op de camera zitten er niet voor niks...
Flandria



Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor staal571 » vr aug 29 2014 12:11 pm

Flandria schreef:Het kan altijd low budget via huisvlijt:


Uiteraard voor eigen risico...zou het zeker zelf niet doen.
Die 2 oogjes op de camera zitten er niet voor niks...



Daar wil je toch niet mee gezien worden.

Ik heb de SLIDE hier (Ge)Preordered https://peakdesign.com/store/?c=straps ik had voor mijn Fuij X E1 al de " Leash en de Cuff "" van hun en die zijn perfect en vreselijk handig in gebruik

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor Flandria » vr aug 29 2014 12:17 pm

Daar wil je toch niet mee gezien worden.


Dat was de vraag niet, dan heb je de vraag niet gelezen...
Flandria



Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor JvdKooij » vr aug 29 2014 12:48 pm

staal571 schreef:
Flandria schreef:Het kan altijd low budget via huisvlijt:


Uiteraard voor eigen risico...zou het zeker zelf niet doen.
Die 2 oogjes op de camera zitten er niet voor niks...



Daar wil je toch niet mee gezien worden.

Ik heb de SLIDE hier (Ge)Preordered https://peakdesign.com/store/?c=straps ik had voor mijn Fuij X E1 al de " Leash en de Cuff "" van hun en die zijn perfect en vreselijk handig in gebruik

Gr Peter


Lijkt me een mooie oplossing, makkelijk (hopelijk niet te makkelijk:-)) de riem van de camera afhalen en toch lang genoeg om aan de zijkant te dragen.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor staal571 » vr aug 29 2014 1:00 pm

JvdKooij schreef:Lijkt me een mooie oplossing, makkelijk (hopelijk niet te makkelijk:-)) de riem van de camera afhalen en toch lang genoeg om aan de zijkant te dragen.


Ze hebben een youtube filmpje online daar kun je het bekijken hoe het werkt

Gr peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor JaapV » vr aug 29 2014 3:38 pm

djunclesam schreef:(...)
Meer een beetje uit irritatie om opmerkingen in de trant van; 'als het er speciaal voor gemaakt is en heel duur is dan zal het wel heel veilig zijn'...

Misquote.
Dat heb ik noch geschreven, noch bedoeld. Lees het nog maar eens en nu goed.

CaptainHook schreef::lol:
djunclesam schreef:...
en heel duur is dan zal het wel heel veilig zijn'... :wink:

Vooral dat ja... :twisted:

Valse manier om willens en wetens olie op het vuur te gooien.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor Remco v/d Sanden » vr aug 29 2014 4:08 pm

djunclesam schreef:Het is niet mijn doel of taak of BR zwart te maken of wat dan ook. Dus als je er behoefte aan hebt dan moet je zelf even googlen. Overigens opvallend dat mij 'bewijs' gevraagd wordt terwijl ik nog nooit foto's van ontploffende camera's langs heb zien komen hier veroorzaakt door het gebruikt van niet originele batterijen. Dan is het blijkbaar niet nodig om gedurfde uitspraken te onderbouwen... :roll:

Op mij kwam het helaas iets anders over. Je verteld immers over de schijnbare "drama wereld" van BR, maar ik heb die zowel in het verleden, als in het heden nergens kunnen vinden. Dus ik was graag op zoek naar de pagina's die jij bent tegengekomen waarin deze negatieve ervaringen aan het licht werden gebracht. Zaken als ontploffende accu's hou ik me niet mee bezig, dus weet niet wat dat hier doet, maar als je verkondigd dat er schijnbaar het eea flink mis is met deze producten van BR nu of in het verleden, tsja, ik ben benieuwd, zoals gezegd, ik leer graag bij. Ik werk er namelijk al jaren en jaren mee naar volle tevredenheid, maar als er structureel iets mis mee is, is voorkomen beter dan genezen natuurlijk.

djunclesam schreef:Wellicht had ik mijn bericht iets anders formuleren. Toen ik pakweg 2 a 3 jaar geleden keek naar de aanschaf van een BR strap of soortgelijks kwam ik enorm veel ellende tegen van vallende camera's door falende/brekende karabiners, en verbogen bodemplaten. Alle gevallen buiten garantie vanwege eerder genoemde reden. Dat was voor mij genoeg reden om er niet aan te beginnen. Die keuze moet iedereen uiteraard zelf maken.

Toen ik naar BR ging heb ik me ook behoorlijk ingelezen maar ben eigenlijk nog zelden of nooit iets tegengekomen van falen van BR materiaal. Wel door onkundig gebruik, maar dat heeft niets met BR te maken natuurlijk.

djunclesam schreef:Bij vol magnesium bodies zal de bodemplaat waarschijnlijk niet verbuigen. Laat niet weg dat de statiefmount niet bedoelt is om een camera aan te hangen. Alle eventuele schade die daaruit voortvloeit is voor de gebruiker zelf. Daar ga ik mijn dure apparatuur niet aan wagen. Daarnaast kan het ook best zo zijn dat de nieuwe BR straps geen problemen meer hebben met de karabiners. Ik heb me er verder niet meer in verdiept, geen garantie is voor mij al genoeg reden om er vanaf te zien.

Magnesium buigt niet, dat breekt. In de grip van ee D700 zit een extra strip ingebouwd welke voor meer stevigheid zal zorgen. Maar zoals ik al zij het idd niet danwel beperkt geschikt voor trekkrachten. Maar Nikon verteld dit zelf ook. Maar het is aan ieder zelf om dit dat te doen of niet. Gaat het fout en breekt je bodem eruit is dat natuurlijk je eigen schuld, niet die van Nikon of BR.En ik denk als jij een schroef hebt die kapot is, een riem die defect is oid, dat BR de laatste is doe moeilijk doet over garantie.
Dat ze een camera niet onder hun garantie trekken is imo niet meer dan normaal. Omdat er te veel domme mensen op de wereld zijn die un camera's niet juist monteren. Ga jij een zware setup aan een statiefschroefpunt hangen dan ben je zelf gewoon dom bezig. Hang jij het zaakje aan een statiefgondel is het een heel ander verhaal. Die kunnen vele malen meer hebben natuurlijk.


De enigste gevallen die ik tegen ben gekomen in de afgelopen jaren waarvan BR de schuld kregen waren schroeven die loslieten omdat men verzuimde ze controleren af en toe af ze nog vast zaten. Clips die loskwamen door eigen toedoen etc. Maar van gevallen van breuk, scheuren, uiteenvallen etc. dus materiaal technische mankementen van het geheel geleverd door BR ben ik nog maar zelden of nooit tegengekomen.
Je zou zo kunnen denken dat met het internet van tegenwoordig, de bekende USA houding van "ik klaag alles aan" dat er tientallen pagina's vol geschreven zouden staan met foute apparatuur veroorzaakt door manco's in BR materiaal. Ik kan die pagina's iig niet vinden, waar ligt dat aan?


djunclesam schreef:En mijn post was niet om mensen bang te maken overigens, ken genoeg mensen die er naar tevredenheid gebruik van maken. Meer een beetje uit irritatie om opmerkingen in de trant van; 'als het er speciaal voor gemaakt is en heel duur is dan zal het wel heel veilig zijn'... :wink:


Zoals gezegt, je eerdere post kwam op mij wat anders over. Maakt ook niet uit verders. Maar als mensen iets in die context roepen wil ik graag zien waar die verhalen/feiten vandaan komen. Om er van te leren, en dit ook aan anderen te kunnen delen als het nodig mocht zijn.
En je tekst " 'als het er speciaal voor gemaakt is en heel duur is dan zal het wel heel veilig zijn" Ik snap je irritatie wel, maar schijnbaar is het in deze ( tot op heden ) wel zo. Want ik ben wel bekend met imitatie straps van BR welke via sites als DealExtreme en zo komen voor een tiende van de prijs waar spullen afbreken etc. Dus er zal wel degelijk een vorm van verschil in zitten. Of dit het geld dan waard is, is ten tweede natuurlijk.


Maar goed, no worries, tis weekend, we gaan lekker foto's maken :)
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor Vincent » vr aug 29 2014 4:56 pm

JaapV schreef:Dat heb ik noch geschreven, noch bedoeld. Lees het nog maar eens en nu goed.


Dan heb ik verkeerd gelezen, of verkeerd geinterpreteerd. Waarvoor excuses.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Waarom zo duur - BlackRapid schroefje

Berichtdoor JaapV » vr aug 29 2014 7:35 pm

Als je dat feitelijk bedoelt en niet voorwaardelijk (wat het wel is, zoals je het schrijft) dan graag geaccepteerd.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten