I am service

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

I am service

Berichtdoor RVK » wo apr 06 2016 4:13 pm

Gisteren met mijn D750 naar Nikon service, tijdens testen met Lensalign mega frontfocus en niet te corrigeren bij vrijwel alle lenzen.

Ontvangst door vriendelijke dame die mij groot gelijk gaf, tijdens de garantie periode (en ook daarna) rustig naar de service komen, niet mee blijven lopen.

Na inschrijven de camera gelijk naar de werkplaats dan kon er snel even naar gekeken worden ik moest tenslotte een eind rijden en wie weet..

Na een kwartier en koffie twee heren met camera en een heleboel vragen, hoe getest en wat gedaan.

Zelf konden ze geen frontfocus ontdekken, de correctie stond op 0 en na vele test opnamen niets gevonden.

Dus proberen uit te zoeken wat ik fout had gedaan want de camera was eigenlijk goed.

Na vele testshots en ideeën de fout gevonden, gewoon een beginnersfout, tijdens mijn testen stond autofocus niet op enkelpunts maar op groep veld autofocus.

Ik heb hier als instelling de 4 middelste instelpunten en nu tijdens mijn testen stond het buitenste punt niet op het scherpstelvlak maar op de liniaal met als gevolg iets meer naar voren scherpstellen en het idee van frontfocus.

Na nog enige goede tips, bij deze instelling is er een voorkeur voor dichtbij scherpstellen, en advies, blijven proberen, lachend afscheid genomen.

In totaal zijn we ca. 3 kwartier bezig geweest maar dat was geen enkel probleem, ik hoefde niets af te rekenen , het koste niets (behalve enige schaamte)

Toch mooi dat ons merk deze service verleent.

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/
RVK

Clublid
Berichten: 958


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: I am service

Berichtdoor gijs sandberg » wo apr 06 2016 4:37 pm

Beste Rob,
(bravo voor het toegeven van de user-mistake)
Complimenten voor de dames en heren in Beverwijk, zo kennen we ze.
Voor de andere lezers:
Vandaar dat op dit forum frequent wordt geadviseerd om direct contact op te nemen met Nikon (call centre-experts en/of de begaafde sleutelaars in Beverwijk).
Ik ben al enige tijd niet in Beverwijk geweest, maar ik wil niet moeten tellen hoeveel jaren Nikon ervaring daar verenigd is.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: I am service

Berichtdoor gvdnberg » wo apr 06 2016 5:20 pm

En dan niet alleen de jaren ervaring, maar daarbij de kwaliteit die in die jaren is bereikt!!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: I am service

Berichtdoor JaapV » wo apr 06 2016 11:44 pm

Ik ben er nog nooit toe gekomen om voor Beverwijk de A4 en vooral de A13 te doorstaan.
Maar Rob's verslag gelezen hebbende gaat dat toch binnen nu en een paar maandjes gebeuren.
Vooral nu recentelijk de A4 en daarvóór al de A15 via de Beneluxtunnel wat volwassener zijn geworden.
Bedankt Rob!
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: I am service

Berichtdoor Patrick » do apr 07 2016 12:28 am

In dat geval heb je pech dat de Velsertunnel vele maanden dicht gaat. Maakt het net wat minder bereikbaar....
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: I am service

Berichtdoor JaapV » do apr 07 2016 2:15 pm

Heb ik weer... :(
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: I am service

Berichtdoor gijs sandberg » do apr 07 2016 2:37 pm

Beste Jaap,
Despereer niet, er zijn nog meer tunnels in die regio, evenals twee veerponten.
Als ik me goed herinner was de keuze voor Beverwijk zeer goed overwogen, inclusief de bereikbaarheid.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten