draadontspanner voor Nikon D60

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

draadontspanner voor Nikon D60

Berichtdoor phavi » za jul 02 2016 3:50 pm

Hello,
Graag zou ik verder aan fotografie doen, maar door een handicap (MS) heb ik steeds minder kracht.
Ik zal mij dus een statief aanschaffen (monopod) en vooral een draadontspanner.
Kan iemand mij vertellen als er een draadontspanner voor de D50 bestaat. Verdere vraag, hoe stel je scherp met een draadonstapanner? Is er de mogelijkheid van half indrukken om scherpte en licht te meten, en daarna doordrukken om de foto te maken?
Ik ben niets met de electronische ontspanner, want ik zit steeeds achter de camera, en dat werkt niet altijd goed.
Heel hartelijk dank voor enige hulp,
Phavi :)
phavi

Forumlid
Berichten: 19


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: draadontspanner voor Nikon D60

Berichtdoor ArendV » zo jul 03 2016 6:06 pm

Phavi, ik neem aan dat jouw camera een D60 is en niet een D50 die jij later noemt?

En als ik het goed begrijp heb je de draadloze afstandsbediening ML-L3 al geprobeerd?
Dat werkt inderdaad niet zo handig omdat de IR ontvanger aan de voorkant van de camera zit.
Helaas zijn er geen draadontspanners voor de D60 en zul je de ML-L3 dus goed moeten richten voor succes.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: draadontspanner voor Nikon D60

Berichtdoor phavi » zo jul 03 2016 6:18 pm

Bedankt, De D50 is een vergissing, waarschijnlijk een type-fout.
Juist omdat het niet goed lukt zoek ik een Nikon camera waarbij wel een draadontspanner op past
Groetjes.
phavi

Forumlid
Berichten: 19


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: draadontspanner voor Nikon D60

Berichtdoor ArendV » zo jul 03 2016 6:33 pm

Je kunt bijvoorbeeld kijken naar camera's die compatibel zijn met de mc-dc2 op de Nikon website
http://www.nikon.nl/nl_NL/product/accessories/slr/slr-connectivity/remote-control/remote-cord-mc-dc2#related-products
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: draadontspanner voor Nikon D60

Berichtdoor phavi » zo jul 03 2016 7:53 pm

Bedankt, ik heb er al dagenlang zoeken op zitten, en had deze link ook al gevonden.
Maar nu vind ik dus ook een D3300 "Nieuw" en niet refurbisched. Ik zal voor deze gaan.
Bedankt
phavi

Forumlid
Berichten: 19


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten