Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Berichtdoor Hans Braakhuis » do dec 08 2016 10:44 am

Afbeelding

Ja, dat is dezelfde aanmeld pagina, maar dan met een andere link. Had ik al geprobeerd. En wat blijkt, niet m'n wachtwoord is fout, dat overkomt mij ook wel eens, maar m'n mailadres.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Berichtdoor JaapV » do dec 08 2016 10:37 pm

Wel weer domdomdom van nikon.nl om dat beloofde mailtje toch maar niet te sturen.
Het is nu wel even modderen...
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Berichtdoor EdvandeZilver » do dec 08 2016 11:34 pm

@ Hans, ik kreeg dezelfde foutmelding en heb op Nikon-wachtwoord vergeten geklikt.
Daarna je mailbox checken, in de Nikonmail op "Wachtwoord herstellen" klikken en simpelweg de stappen volgen.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3143


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Berichtdoor Jur » vr dec 09 2016 11:46 am

Ik heb mijn wachtwoord ook maar opnieuw ingesteld. Als ik nu naar mijn geregistreerde producten ga, blijk ik ineens ingelogd te zijn bij Nikon United Kingdom!! Volgens mij zit e.e.a. nog steeds niet helemaal lekker!
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Berichtdoor Hans Braakhuis » vr dec 09 2016 11:50 am

Een nieuw wachtwoord zal dan kennelijk zo gemaakt zijn. Maar m'n Nikon wachtwoord voor de Nikon Service, is gekoppeld aan m'n registratie van Nikon spullen en is gekoppeld aan de NPS gegevens. Met een nieuw wachtwoord ben ik alles kwijt.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Berichtdoor gijs sandberg » vr dec 09 2016 12:25 pm

Jur,
re: Nikon United Kingdom!
Erger nog: men kan niet meer via enkele klikjes van taal.regio veranderen.
Ik moest mijn wachtwoord ook opnieuw instellen, voor de nieuwe site was het te kort.
De product registraties waren wel overgekomen, maar berichten/vragen-historie heb ik niet kunnen vinden.
Ook: ik kreeg sommige schermen in het nederlands, maar met het UK support-telefoonnummer.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Berichtdoor MarcoEos70D » vr dec 09 2016 12:49 pm

Hans Braakhuis schreef:Een nieuw wachtwoord zal dan kennelijk zo gemaakt zijn. Maar m'n Nikon wachtwoord voor de Nikon Service, is gekoppeld aan m'n registratie van Nikon spullen en is gekoppeld aan de NPS gegevens. Met een nieuw wachtwoord ben ik alles kwijt.

Denk je dat of is dat zo? Klinkt me nogal onlogisch in de oren.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Berichtdoor EdvandeZilver » vr dec 09 2016 12:56 pm

@ Hans,
Maar m'n Nikon wachtwoord voor de Nikon Service, is gekoppeld aan m'n registratie van Nikon spullen

Nee, je email adres is gekoppeld aan je account.
Ik vond al mijn oude registraties terug, maar het systeem geeft aan "Lid sinds 2016". De historie van mijn vragen is ook verdwenen.
Het systeem is overduidelijk (nog) niet af.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3143


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Berichtdoor JaapV » vr dec 09 2016 5:52 pm

Idem.
"Nikon" en "website" gaan in ons land helaas altijd al moeilijk samen.
Sinds een jaar of twee, drie is er bijvoorbeeld weliswaar eindelijk een zoekfunctie, maar gegevens bijwerken is nog steeds een zorgenkindje.
Hoe gelikt het er ook uitziet, er komen telkens tegenstrijdigheden voor. En dat oplossen kost tijd en geld.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Berichtdoor Hans Braakhuis » za dec 10 2016 6:31 am

Kijk eens naar deze pagina:
https://www.iamheretohelp.nl/leerzaam/nx2.php
Onderaan zie je de mogelijkheden voor registratie, dat is dezelfde registratie pagina die je normaal ook via de Service kunt benaderen. De link is verdwenen, werkt niet meer. De rechter link naar NPS Community werkt wel, en zowaar met hetzelfde email adres en hetzelfde wachtwoord, kom ik er zo in!

Het laatste bericht aldaar: Nog maar eens een poging: sinds de restyling van de site van NIKON is het NPS gedeelte niet meer bereikbaar. Ik kan geen nieuwe apparatuur registreren bij mijn andere apparatuur. de NPS-link op de website voor professionals is dood. Wanneer wordt e.e.a. hersteld?
comment
11 uren geleden


Dus nog niks nieuw wachtwoord. Mijn gewone mail adres en wachtwoord werken voor de NPS nog steeds.

Op deze pagina https://www.nikonimgsupport.com/eu/BV_h ... NL&lang=nl
staat:
"Help, ik kan niet inloggen." We hebben zojuist ons systeem bijgewerkt en uw account is vergrendeld om het veilig te houden. Als u toegang tot uw Nikon-account wilt, moet u een nieuw wachtwoord instellen. Klik hier voor meer informatie.

Klik ik op HIER voor meer informatie dan lees ik:
Op 28 november 2016 hebben we ons ondersteuningssysteem bijgewerkt om u een verbeterde ervaring met de klantenondersteuning te kunnen bieden. U zult enkele wijzigingen merken zoals de nieuwe uitstraling van onze ondersteuningspagina's plus andere verbeteringen. We hebben tijdens deze wijziging alle klantenaccounts die vóór de upgrade zijn gemaakt, vergrendeld om uw gegevens veilig te houden. Als uw account vóór 28 november 2016 is gemaakt, moet u uw wachtwoord opnieuw instellen om toegang tot uw account te krijgen.


Dan zal een nieuwe registratie vast wel helpen, maar dat zit ik weer (net als voor 2015) met twee verschillende registraties voor Nikon.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Berichtdoor JaapV » za dec 10 2016 3:34 pm

En nog steeds heeft Nikon je niet gebeld om hulp te bieden?
Tip: bel zelf eens naar Nikon :wink2:
Ik ben er wel uitgekomen, maar dat kan toeval zijn :think:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Berichtdoor the_cyberspace » za dec 10 2016 4:05 pm

Ik heb een link om een nieuw wachtwoord aan te maken gevolgd en ik kan bijvoorbeeld mijn geregistreerde producten inzien/bekijken en aanpassen en zo. Ik log in met m`n e-mailadres en gekozen wachtwoord (wat ik dus opnieuw heb aan moeten maken).

Kreeg in het begin ook de melding dat mijn account vergrendeld was, wat nu dus niet meer het geval is. Overigens kan ik dit alles niet meer bekijken zodra ik voor "Nederland" kies, dan valt dat gedeelte weg.
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Flickr
Gebruikersavatar
the_cyberspace

Clublid
Berichten: 377


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Berichtdoor JaapV » za dec 10 2016 4:56 pm

the_cyberspace schreef:(...)
Overigens kan ik dit alles niet meer bekijken zodra ik voor "Nederland" kies, dan valt dat gedeelte weg.

Idem.
Ik bedoel maar: Nikon.nl en ICT :crazy:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Berichtdoor the_cyberspace » za dec 10 2016 5:09 pm

Dat ligt niet aan Nikon zelf ben ik bang, die geven dit soort dingen gewoon uit handen hoor. Zie je wel vaker bij grote bedrijven/merken.
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Flickr
Gebruikersavatar
the_cyberspace

Clublid
Berichten: 377


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mailtje "Stel uw Nikon-wachtwoord opnieuw in"

Berichtdoor JaapV » za dec 10 2016 5:36 pm

Uiteindelijk heeft Nikon daar toch zelf toezicht op.
En dan zou een beetje kritiek op die uit-handen-nemer best nuttig zijn.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten