AF snelheid

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Re: AF snelheid

Berichtdoor Ronald Jan » zo mei 07 2017 7:30 pm

Bedankt voor de antwoorden er zit als ik het zo door lees meer aan vast als dat ik vermoede maar daar is dit forum voor.
Nu heb ik nog een vraag het gaat over mijn body's in samenwerking met mijn nieuwe lens de 200-500mm 5.6 van Nikon uiteraard.
Als ik deze lens op de D7100 heb zitten werkt het allemaal perfect en of ik nou in of uitgezoomd ben met de lens en ik richt ergens op stelt hij gelijk scherp wat ik normaal vind , maar als ik deze lens op mijn D610 zet wil het allemaal niet zo makkelijk moet ik soms eerst weer uitzomen en scherpstellen om daarna weer in te zomen weer scherp stellen om een scherp beeld te krijgen en eigenlijk vind ik dat vreemd ik gebruik voor beide camera's de originele Nikon grip met een extra accu natuurlijk en ik gebruik bij beide camera's dan de zelfde instellingen zoals ik in mijn eerste vraag al verteld heb.
Doe ik wat fout of is dit een normaal verschijnsel ?
Of moet ik met de D610 bij mij in Beverwijk de AF nalaten kijken?
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: AF snelheid

Berichtdoor ReneG » zo mei 07 2017 11:22 pm

De D7100 heeft 51 scherpstelpunten die over een groter oppervlak verdeeld zijn. Daarnaast zijn 15 van die punt 'cross sensors' met een gevoeligheid van -2EV. De D610 heeft er maar 39 die dichter geclustered zijn en tot max -1EV gaan. Oftewel, het AF systeem van de D7100 is beter en kan beter en makkelijker scherpstellen bij minder licht. Als je dus in situaties werkt waar je geen optimaal licht heeft (lees: Als je in de schemering of schaduw zit) zal de D610 eerder 'problemen' gaan geven met de AF dan de D7100. Dit kan zich uiten door het 'hunten' wat je beschrijft. Tenzij je midden op de dag in de volle zon zit natuurlijk...
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten