Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor Janvis » di mei 23 2017 11:15 am

In dat geval zou ik willen stellen dat de zin "niet geheel" correct is. Feit is wel dat de topmodellen (auto's, camera's of wat dan ook) niet zo zeer duur zijn om de materialen die er in zijn gebruikt maar omdat op die modellen een groot deel van de ontwikkelingskosten zijn berekend. Als één keer het grootste deel van de ontwikkelingskosten zijn terug verdiend worden die zaken betaalbaar en kunnen ze worden toegepast in de meer betaalbare producten.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor ATOR » di mei 23 2017 11:44 am

Patrick schreef:En ik kan je wel garanderen dat de pro markt drijft op de opbrengsten van de goedkopere modellen.

Als je de jaarverslagen doorleest dan zie je dat dat nu veranderd is. De totale markt voor fotocamera's met verwisselbare lenzen is de laatste jaren gehalveerd. Die markt wordt niet groter als je de prijzen verlaagt en consumenten geven niet meer uit als je de prijzen verlaagt. Er is eenvoudig niet genoeg markt meer om winst te kunnen maken met véél producten met een lage marge. De enige manier om te overleven is om ervoor te zorgen dat je genoeg marge hebt op je producten om nog winst te kunnen maken. Die marge heb je alleen op de dure (high value added) producten. Die term high value added zie je als strategie bij alle cameraproducenten terug, er wordt niets meer verdiend aan goedkope camera's.

Als je nog maar de helft van het aantal uren zou kunnen werken vergeleken met 5 jaar geleden, zou jij die uren dan invullen met werk waarbij klanten graag een hoge prijs betalen voor jouw kennis en ervaring of aan eenvoudig werk waarbij je op prijs moet concurreren?
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor Ericb » di mei 23 2017 6:04 pm

De vraag is dan, heeft Nikon als premium merk dan wel bestaansrecht naast Leica en bv Hasselblad.
Beroepsfotografen kijken volgens mij veel meer of ze de investering kunnen terugverdienen. En als Canon hetzelfde gaat bieden maar voor minder geld is de race volgens mij snel gelopen.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor Patrick » di mei 23 2017 6:24 pm

Leica en Hasselblad maken hele andere camera's dan Nikon en bedienen een heel ander deel van de markt. Dat zal het probleem niet zijn. Natuurlijk is al te veel uit de pas gaan lopen met vergelijkbare merken niet verstandig. Maar volgens mij is Canon niet significant goedkoper.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten