Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor ATOR » di mei 16 2017 6:23 pm

@ George
Je vergelijkt jouw gloednieuwe Fujifilm camera met dure lenzen met een tien jaar oude Nikon D90 met goedkope lenzen en baseert daarop jouw 'objectieve' oordeel dat Nikon dood is. Dat laat je dan iedereen hier maar al te graag keer op keer horen en die uiterst subjectieve negativiteit ben ik behoorlijk beu.

Ik ben het met je eens dat Nikon bedrijfsmatig steken heeft laten vallen en dat Fujifilm een niche in de markt gevonden heeft waar Nikon niet sterk in is. Maar dat is nog geen reden om op elke hoek van dit forum te gaan staan met een bord: "Het einde is nabij."

Nikon heeft geweldige camera's, zo'n 100 miljoen lenzen in omloop en heel veel tevreden gebruikers.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor George Fennes » di mei 16 2017 6:31 pm

Ator zo goedkoop waren mijn objectieven nu ook weer niet ik had er objectieven bij van rond de 2000 euro en mijn dochter evenzo.

Het einde nabij?

In een bepaald opzicht heb je gelijk, maar dan doel ik niet specifiek op Nikon dat is een ander onderwerp.

Je kent het gezegde: Behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Je slaat de spijker op de kop waar het is misgegaan.
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor Ericb » di mei 16 2017 6:33 pm

Ator, dat is nu net het probleem. Ook ik vind mijn body's geweldig en fotografeer inmiddels 38 jaar met Nikon maar dat laat onverlet dat Nikon op dit moment niet uitblinkt in innovatie. Of jij moet b.v. de implementatie van Snap Bridge echt geweldig vinden :-)
En met name die nieuwe technieken trekken de nieuwe jonge kopers over de streep. die maken het echt niets uit of er 10, 100 of 1000 miljoen lenzen verkocht zijn aan hun opa's, vaders etc.. Die willen integratie met het internet, echte qeluidsloze camera's, lichte constructies voor al die geweldige trips die ze maken etc. etc..
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor Vincent » di mei 16 2017 6:36 pm

ATOR schreef:Dat is twee meningen tegen al bijna 20.000 meningen, eigenwijs vaak? :wink2:


Ik heb me bewust van Inhoudelijke mening onthouden. Ik verwerp enkel het aannemen van een, in mijn ogen, niet representatieve poll, enkel op basis van het aantal stemmen. Als dat eigenwijs is dan ben ik dat.

En alle grote (en kleine) wereldproblemen worden altijd aan de bar na het sporten opgelost. Liefst na meer dan 1 biertje. En op Facebook natuurlijk. En nu ook op NCN forum ;)
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor Vincent » di mei 16 2017 6:36 pm

Dubbel
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor Ericb » di mei 16 2017 6:42 pm

Eens met Vincent, een poll op een site als Nikon Rumors maar ook een poll op ons forum zegt niet zoveel want wij zijn geen gemiddelde gebruikers. De beste poll zijn de verkoopcijfers en die zijn wat aantallen betreft zorgelijk maar voor Nikon zelf wellicht prima. Minder maar duurdere verkopen.
Maarrrrrrrr ik maak mij als individuele gebruiker wel zorgen. Mag ik dat doen, ja dat mag ik :-)
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor George Fennes » di mei 16 2017 6:57 pm

Ericb schreef:Ator, dat is nu net het probleem. Ook ik vind mijn body's geweldig en fotografeer inmiddels 38 jaar met Nikon maar dat laat onverlet dat Nikon op dit moment niet uitblinkt in innovatie. Of jij moet b.v. de implementatie van Snap Bridge echt geweldig vinden :-)
En met name die nieuwe technieken trekken de nieuwe jonge kopers over de streep. die maken het echt niets uit of er 10, 100 of 1000 miljoen lenzen verkocht zijn aan hun opa's, vaders etc.. Die willen integratie met het internet, echte qeluidsloze camera's, lichte constructies voor al die geweldige trips die ze maken etc. etc..

Ericb jij snapt het helemaal
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor w.wind » di mei 16 2017 6:59 pm

Zullen we het netjes houden?
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1686


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor Ivan10 » di mei 16 2017 8:03 pm

Vandaag op ons Youtube kanaal: "Is Nikon de Blokker van de fotografie aan het worden? Daarvoor wenden we ons naar de importeur en hier aan tafel van de Nikon Club Nederland..."

"Waar filmen we ons vlog mee jongens? Wat?! Een Sony camera?" :prost:

Toch wel leuk al die inzichten. En het klopt mensen willen betalen voor kwaliteit en compact.
Ivan10

Forumlid
Berichten: 647


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor Ericb » di mei 16 2017 8:21 pm

Wim, even een oprechte vraag, kun je toelichten waar het niet netjes is, ik zie het namelijk niet?
Maar het kan komen omdat ik geboren en getogen Amsterdammer ben, dan ben je wel wat gewend :-)
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor w.wind » di mei 16 2017 10:36 pm

Er is nog geen probleem Eric, maar we dwaalde af. en voor dat we met modder gaan gooien.
Vandaar de vraag
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1686


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor HansdeJong » wo mei 17 2017 12:30 am

Hallo allemaal.
Deze discussie is nu een week aan de gang. En ik snap er helemaal niets van.
Ik mag wellicht wat naïef zijn maar de verkoopcijfers van Nikon in 2016 boeien mij niet zo erg.
Het is nu bijna een jaar geleden dat ik heb besloten om de fotografie als hobby op te pakken. Na een tijdje rondkijken op Internet (o.a. op dit forum) en meerdere bezoeken aan verkooppunten (grote zaken en vakfotografen) heb ik gekozen voor spul van Nikon. Doorslaggevend bij de keuze was voor mij de kwaliteit van de apparatuur.
Ik ben tevreden over mijn keuze. Ik ben nu 63 en uitgaande van de informatie die in het laatste jaar tot mij is gekomen, ben ik er van overtuigd dat bij ‘normaal’ gebruik mijn Nikon spul mij zal overleven. Mogelijke verkoopcijfers van 2016 of 2017 hebben daar geen invloed op.
En ik ben ook niet bang dat Nikon over 5 of 10 jaar niet meer bestaat. Ook voor Nikon geldt dat ‘behaalde resultaten in het verleden (positief of negatief) geen garantie zijn voor de toekomst’.

Ik stel voor dat we met z’n allen gewoon wat meer genieten van ons Nikonspul. En een ieder die goede ideeën heeft hoe Nikon meer rendabel of duurzamer kan worden staat het vrij om een mail aan het management van Nikon te sturen. Wellicht dat goede ideeën worden beloond.

Groet
Hans
D5500, D7200, Nikkor 70-200 2.8 VRII; Nikkor 35 f 1.8; Nikkor 50 f 1.4; Tamron 90 Di Macro f2,8; SB5500
Gebruikersavatar
HansdeJong

Forumlid
Berichten: 156


Locatie: Brunssum
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor pfitskie » wo mei 17 2017 2:22 am

Je laatste opmerking is wishful thinking.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
gr
Peter
pfitskie

Forumlid
Berichten: 349


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor George Fennes » wo mei 17 2017 6:08 am

Beste HansdeJong vergeet niet dat wij nu in de discussiehoek zitten.
Hier kunnen we praten en discuseren in dit geval over Nikon.
Het feit dat velen zo met het merk Nikon begaan zijn blijkt wel uit de bezorgdheid die vele hier uiten en niet onterecht.
Lang geleden ben ik van de Canon F1 overgestapt op Nikon en niet zonder reden.
Jaren ben ik een hele tevreden Nikongebruiker geweest.
Behoorlijk fanatiek zelfs en heb ook verschillende dingen voor de club gedaan zoals de eerste Nikon Capture 1 fotobewerkingscursus bij mij thuis laten geven tot 2x toe zelfs.
En de gunstige verzekering die we voor onze kostbare apparatuur via de club kunnen afsluiten heb ik de voorzet voor gegeven door het hier bespreekbaar te maken en de eerste gesprekken te voeren bij de verzekeringsmaatschappij.
Dus ik draag het merk Nikon en de club echt wel een warm hart toe en het zou me echt aan het hart gaan als ik zou zien dat Nikon er straks niet meer zal zijn.
Het is omdat de DSLR's met al die zware objectieven te zwaar voor mij zijn geworden door lichamelijke gebreken anders had ik nog steeds met Nikon gefotografeerd.
Omdat Nikon geen compacte camera's heeft met verwisselbare objectieven die aan mijn kwaliteitseisen voldoen ben ik uitgeweken naar een ander merk.
Maar anders zou ik nog steeds met Nikon fotograferen.
Ik ben nog steeds betalend lid van de club omdat ik ook elke keer weer geniet van het mooie clubblad dat zeer professioneel opgezet is.
Maar ik ben wel bezorgd.
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Financiele jaarcijfers Nikon '16-'17

Berichtdoor Ericb » wo mei 17 2017 8:13 am

Ik begrijp eigenlijk niet waarom er telkens mensen zijn die deze discussie willen stoppen. Daarvoor is deze hoek van het forum toch bedoeld. Ik kan mij voorstellen dat iemand het niet leuk vind als er kritiek komt op zijn geliefde merk, hetzelfde zie je bij auto's etc.,en dat die kritiek nog eens herhaald word. Maar daarvoor is een simpele oplossing, gewoon deze thread niet lezen. Net als de tv, die zet je ook uit als er niets aan is. Je gaat niet de rest van Nederland vertellen dat zij de tv ook uit moeten zetten.
En ik ben het met Wim eens, het moet wel netjes blijven. Als ik kijk naar sommige internationale fora, zijn wij hier het toonbeeld van beschaving. Maar verschillen van mening moet toch echt kunnen, anders is het geen forum meer maar een advertorial voor Nikon. En op dat moment kun je beter de folders van Nikon gaan lezen.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten