kortings acties Nikon

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor George Fennes » wo okt 30 2019 10:25 pm

Een bepaalde onvrede kan ik wel begrijpen, zeker als het honderden euro's scheelt met onze buurlanden.
Dan is het terecht dat men zich afvraagt waarom deze prijzen in Nederland niet gehanteerd worden.
Zelf heb ik in het verleden een 70-200mm 2.8 VR 1 bij Hong Sien gekocht en naar volle tevredenheid.
Scheelde me bijna 500 euro als ik me goed herinner.
En ons misnoegen over de Nederlandse importeur en handelaren uiten kan ik goed begrijpen.
Dit forum gaat over Nikon en apparatuur.
Ik hoop dat de importeur meeleest er er wat aan gaat doen.
Anders zullen de meeste grote aankopen in het buitenland plaatsvinden en dat wil men ook niet.

Groetjes van George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor Ericb » wo okt 30 2019 10:30 pm

Wim, volgens mij is het wel degelijk van belang om dit regelmatig aan te kaarten. Het argument als je het te duur vind koop je het toch niet is volgens mij wat erg makkelijk. Als het product net over de grens tussen de 20 en 30 procent goedkoper is ( en dus vaak honderden euros) kan het misschien wel binnen je financiële ruimte passen. Het is echt zo dat er regelmatig in de landen om ons heen door Nikon forse kortingen gehanteerd worden maar niet of met veel lagere korting dan in Nederland. Op dit moment zijn er bv in Duitsland, GB, Verenigde Staten, Rusland en Zwitserland forse kortingen van toepassing. Misschien worden ze bij Nikon en/of de dealers wel een keer wakker en kunnen we in Nederland ook van dit soort kortingen gebruik maken. Zie voor de onderbouwing bv dit artikel:
https://nikonrumors.com/2019/10/16/new-nikon-instant-savings-in-europe.aspx/#more-139613
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor Ericb » wo okt 30 2019 10:39 pm

Ter aanvulling, natuurlijk kaart ik dat ook aan bij de importeur en bij mijn favoriete dealer. Dat neemt niet weg dat het wel degelijk zin kan hebben om het hier te delen. Hoe meer mensen individueel de importeur aanspreken op het blijkbaar afwijkende beleid dat in Nederland gevoerd word hoe beter.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor George Fennes » wo okt 30 2019 10:42 pm

Ericb je hebt helemaal gelijk.
Laten we allemaal flink aan de bel trekken dan worden ze misschien wakker bij Nikon Nederland.
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor henkk » wo okt 30 2019 10:58 pm

Nikon NL is een onderdeel van Nikon France.
Nikon D is een ander deel. Wellicht verklaart dat wat.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor Ericb » do okt 31 2019 1:38 pm

Henk, dat zou marketingtechnisch zou wel raar zijn. 1 europa etc.. En tegenwoordig met het internet zijn acties over de grens natuurlijk zo te vinden. Het zou volgens mij veel duidelijker zijn om voor heel Europa 1 lijn te trekken, met uitzondering van GB natuurlijk :-)
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor Antonz » zo nov 03 2019 4:57 pm

Een flitser voor mijn D80 is de laatste Nikon aankoop die ik nieuw heb gedaan binnen NL. Dat is al jaren terug. Tegenwoordig koop ik Nikon spullen uitsluitend gebruikt of uit het buitenland. Nieuw spul prijst zichzelf binnen NL uit de markt voor mij. Het prijsverschil met landen om ons heen is veel te gek, idem voor niet volgen van kortingsacties.
Antonz

Forumlid
Berichten: 27


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor Ericb » do nov 07 2019 1:22 pm

Inmiddels zijn er ook in Nederland kortingen van kracht en hulde, direct aan de kassa. Dus geen vertragende procedure via een extern buro. Jammer dat de kortingen in veel gevallen een stuk lager zijn dan ik Duitsland.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor George Fennes » do nov 07 2019 1:52 pm

Maar we zijn op de goede weg
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor Gilbert » za feb 15 2020 7:43 pm

Kortingacties van Nikon...Nu weer van 01-02-2020 t/m 31-03-2020. Wat komt daarna? Als je nadenkt over de aanschaf van een nieuwe lens, nu maar doen want straks als de actie voorbij is gaat de prijs waarschijnlijk weer omhoog? Tjsa, ze maken het mij niet makkelijk.
Gilbert

Forumlid
Berichten: 157


Locatie: Zwolle
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor gvdnberg » za feb 15 2020 10:42 pm

allereerst stem ik in met deze jammerlijke gang van zaken. Maar direct daarbij maak ik de opmerking dat Nikon niet de enige is.
Als je aan de slag gaat met filters, en je neemt bijvoorbeeld Benro als merk, dan betaal je voor een glazen GND filter van 150 x 170 mm in Nederland tussen de 350 en de 400 euro. Al je hetzelfde filter via Ebay uit HongKong laat komen, ben je minder dan 150 euro kwijt. dat is een nog veel groter verschil dan de onderlinge verschillen tussen de prijzen voor Nikon producten.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor Ericb » zo feb 16 2020 11:50 am

Gert, dat de prijzen in Hong Kong vaak ook fors lager zijn begrijp ik gedeeltelijk nog wel. Andere belastingen, lagere lonen, overheidssteun etc.. Neemt niet weg dat het door zou genoemde voorbeeld van die filters absurd is.
Maar dat producten net over de grens veel goedkoper zijn begrijp ik niet. Een Europa?
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor Gilbert » zo feb 16 2020 1:09 pm

Maar zijn de Nikon acties een regelmatig terugkerend iets? In die zin dat als je geen haast hebt, je net zo goed kunt wachten totdat een paar weken later weer een actie komt? Kun je de die ene lens die je toch al graag een keertje wilde kopen en door de actie nu 100,- goedkoper is, niet laten liggen omdat er voorlopig niet zo'n aanbod voorbij komt?
Gilbert

Forumlid
Berichten: 157


Locatie: Zwolle
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor justme » zo feb 16 2020 6:53 pm

Zit vaak wel een lange periode tussen, naar mijn idee.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor Ericb » zo feb 16 2020 7:48 pm

3 weken geleden, 200-500 in Nederland van 1449 voor 1289, in Duitsland met directe korting 1049 incl. 5 jaar garantie van de Duitse importeur. I rest my case. Ik heb hem maar in Duitsland besteld, voor dat verschil neem ik het risico wel dat ik bij eventuele problemen de lens naar Duitsland ipv Beverwijk moet sturen.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten