kortings acties Nikon

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

kortings acties Nikon

Berichtdoor Ericb » do okt 17 2019 3:00 pm

Op dit moment lopen er in de landen om ons heen, Duitsland, GB, etc kortingsacties voor veel bodys en lenzen. Bijvoorbeeld 14-30mm S ipv 1449, 1039 euro en direct afrekenen dus niet met ingewikkelde teruggave korting maar boter bij de vis
In Nederland heb ik nog niets gezien, vallen wij als Nederland zoals wel vaker buiten de boot. Ik koop mijn 14-30 dan wel in Duitsland. Ik neem aan dat de Nederlandse dealers vast blij zijn met het beleid van Nikon Nederland.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor stanvandewouwer » zo okt 27 2019 10:14 am

Vind ik ook, sta op het punt een z6 te kopen, dan toch maar naar Duitsland?
stanvandewouwer

Forumlid
Berichten: 7


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor Ericb » zo okt 27 2019 6:43 pm

Ik heb inmiddels de 14-30 in Duitsland besteld. 1039 euro, geen gedoe met cashback, 5 jaar garantie en gratis geleverd. Komt waarschijnlijk morgen binnen.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor justme » zo okt 27 2019 7:00 pm

Goed rondkijken op websites. Niet alles is direct zichtbaar op vergelijkingssites. Heb bij een bekende website m’n Z7 voor een aanzienlijke korting weten te bemachtigen, terwijl anderen nog hogere adviesprijzen hanteerden. En met 5 jaar garantie.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor Ericb » di okt 29 2019 3:03 pm

Wiebe, Z7 Nederland 3099. Duitsland met directe cashback 2499, je moet een heel goede onderhandelaar zijn om er in Nederland 600 euro af te krijgen. Als jou dat lukt wil ik je graag meenemen als onderhandelaar als ik een nieuwe auto ga kopen :-)
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor justme » di okt 29 2019 4:21 pm

Het was in de periode ná de eerste kortingsacties van deze camera. toen was de kit z7 + 24-70 + FTZ. ( medio Maart April dit jaar )

ik baalde dat ik net klaar was voor deze aankoop, maar deze acties net waren afgelopen....
totdat ik na goed zoeken bij deze winkel uitkwam

Op dat moment was deze kit overal te koop voor ruim 4400 euro. en de fotozaak ( volgens mij mogen we van de mods geen namen meer noemen ) waar ik hem vandaan haalde, had nog de oude prijs van € 3829 staan.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor Ericb » di okt 29 2019 4:49 pm

Hoi Wiebe, dat is mooi,dan heb jij denk ik echt geluk gehad. De meeste, zo niet alle, retailers in Nederland hanteren standaard de door Nikon vastgestelde verkoopprijs. Volgens mij wringt dat wel met de wetgeving maar zolang er geen partij is die dat wil doorbreken d.m.v. een rechtszaak zal er niet snel iets veranderen. Die set kost nu in Nederland 3849, in Duitsland 3039. Ik blijf het een krankzinnig verschil vinden.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor justme » di okt 29 2019 8:32 pm

Ja idd zo zie ik dat ook hoor. Ik had het bij bestelling ook niet echt verwacht, maar gewoon netjes geleverd, niet over gesproken of gevraagd verder. :)

Een lensje wil ik nog wel over de grens kopen, maar een body niet, op m’n IR geconverteerde D600 na dan ;) ;)


Het blijft gewoon krom hoe deze acties van Nikon verlopen, als je de internationale acties bekijkt, dan lijkt het alsof we hier vaak deze missen of over lijken te slaan hier in NL.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor Ericb » di okt 29 2019 9:12 pm

Ik ga hierover de eerste de beste keer dat ik een beurs bezoek eens lekker met Nikon over in discussie. Ik ben wel benieuwd wat hun reactie zal zijn. Zoals eerder al aangegeven, ik kan mij niet voorstellen dat de Nederlandse dealers hier blij mee zijn.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor justme » di okt 29 2019 9:23 pm

Dealers spreken over hele andere dingen dan Nikon. Heb ze beide toen gesproken hierover. Met name over de acties. Beetje wijzen naar elkaar enzo.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor Ericb » wo okt 30 2019 10:19 am

Zowel dealers als Nikon Nederland hebben belang met een hogere verkoopprijs. De marge is dan natuurlijk ook hoger. Pas als klanten massaal over de grens gaan kopen zullen ze iets doen aan hun beleid. Ik heb tot voor kort ook alles braaf in Nederland gekocht maar de prijsverschillen zijn op dit moment zo groot dat ik het voor lief neem dat als er iets stuk gaat ik iets meer moeite moet doen om het gerepareerd te krijgen.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor Skippy » wo okt 30 2019 12:16 pm

Eric, heel herkenbaar. Ik heb laatst mijn Z6 + 24-70mm bij een Nederlandse winkel gekocht omdat ik een hoop spul er op ingeruild heb. Daarvoor en daarna bijna alles via internet uit het buitenland. Is dat "cherry picking" ten koste van Nederlandse dealers? Op zich wel maar er is een grens :wink: aan wat ik extra wil betalen in Nederland.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor MarcoEos70D » wo okt 30 2019 4:50 pm

Ik voel me in deze geglobaliseerde wereld überhaupt niet meer verplicht om "binnen de grenzen" te kopen. Inderdaad, dan maar iets meer risico. De verschillen in prijs maken dat meer dan goed.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor w.wind » wo okt 30 2019 7:39 pm

Ik geef hier even mijn persoonlijke mening, dus niet als moderator
Ik snap dit soort berichten niet zo. waarom altijd die berichten over prijzen die te duur zijn.
Dit forum heeft geen enkele invloed op de verkoopprijzen van Nikon. Ik vind het dus alleen maar stemming maken
Gaan we ook klagen over zorgkosten die te duur worden of over de verkeersboetes die in Nederland veel duurder zijn dan bij onze oosterburen
Als je het te duur vind koop je het toch niet. Ik wil ook wel een 400mm f2.8, maar vind hem ook te duur
Als je het niet eens bent met Nikon, moet je daar je beklag doen
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1676


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: kortings acties Nikon

Berichtdoor justme » wo okt 30 2019 9:42 pm

Dat je het niet snapt ligt niet aan ons. Zorgkosten en zeker verkeersboetes heb je nog wat invloed op.

En als je goed leest is er al beklag gedaan bij Nikon en de dealers. Het is lastig een pijl te trekken over prijsverloop en acties. Kijk ook maar eens naar de prijzen van reeds bestaande lenzen. Sommige zijn nog amper gedaald, sinds de release.
Daarnaar vind ik de cashback acties waarbij er opeens en ineens wel 400-500 vanaf kan ook discutabel.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten