Zo zeg, er wordt iets negatiefs over Nikon gezegd en er zijn er gelijk een paar op de tenen getrapt...
ben42 schreef:Jongens jongens, doe een beetje rustig aan.
De tekst:
"Het actiebedrag wordt in de regel binnen 6 à 8 weken op uw rekening (wordt) bijgeschreven."
Geeft niet aan voor welke datum of verstreken tijd Nikon het geld stort. Ze zijn dus nog niet in gebreke gebleven.
Dat het niet helemaal netjes is, daar ben ik het mee eens, maar jullie reacties zijn voor een deel wel buiten proportioneel. Het is geen boter bij de vis verhaal, dat heeft Nikon al aangegeven met de 6 a 8 weken. Dat ze daar wat overheen gaan is wel vervelend, maar nog geen 'gebrek' van Nikon.
Ben
Je kunt het wel heerlijk gaan bagatelliseren, maar je verdraait de casus. Het is duidelijk dat Nikon zijn toezeggingen niet waarmaakt. Men betaalt niet binnen de toegezegde termijn. Oftewel: ze zijn simpelweg in gebreke. Dat simpele feit wegrederen vind ik een zwaktebod.
Peter schreef:Axel registreert zich puur op dit forum om zijn gal te spugen.., zal me benieuwen of we dan ooit nog eens wat weer horen. Je zelf voorstellen is er tegenwoordig niet eens meer bij , jammer en next....

Toe maar. Doet het zo'n pijn? Iemand registreert zich op zondagmiddag, vertelt keurig wat Nikon niet goed doet en stelt een aantal concrete vragen. En dan vind jij dit op maandagmiddag, één dag later, een normale reactie?
Ericb schreef:Vergoeding van de rente ?, 400*0.002/12*2=0.13 Aanname 400 euro, huidige rentestand, en 2 maanden te laat betalen

1) de rente is een factor 1.000 groter, namelijk 2%;
2) het gaat niet om het bedrag, maar om het signaal.
Skippy schreef:Afgezien van het feit dat Nikon blijkbaar (te) laat is met betalen is het ook een commerciële doodzonde. Als er één moment is waarmee je direct na aankoop een contactmoment hebt en de klant een goed gevoel voor je merk kan bezorgen is het wel met een vlotte afhandeling van een cashback. Daarom hebben veel bedrijven ook een gespecialiseerd team dat sociale media en het web afspeurt op zoek naar negatieve én positieve berichtgeving zodat hier snel op gereageerd kan worden.
Dit dus. Niet alleen is Nikon in gebreke, maar het eerst lokken van klanten met financieel voordeel, en diezelfde klant laten vallen zodra die de euro's besteedt heeft, is commercieel echt een doodzonde inderdaad.
Axel schreef:Sorry, maar even beleefd en genuanceerd signaleren dat het niet allemaal voorbeeldig loopt met die cashbacks is volgens mij niet hetzelfde als "zijn gal spugen".
Je hebt volkomen gelijk, chapeau dat je zo netjes reageert op deze reacties!