Cashback België: vertraging
Onderwerp:
Cashback België: vertraging
Beste Nikon-vrienden,
Ik kocht eind juli een Z6 in België, en aankoop waaraan ik trouwens al veel plezier heb beleefd
De daaraan verbonden cashback van 400 euro is een heel ander verhaal
Om te beginnen moest ik de gegevens twee maal versturen. Na twee weken (ik werd al een beetje nerveus daarover) ontvingen we dan toch de bevestiging en de mededeling dat "Het actiebedrag wordt in de regel binnen 6 à 8 weken op uw rekening (wordt) bijgeschreven."
Na 8 weken had ik nog niets ontvangen. Ik stuurde een herinneringsmail waarna men me antwoordde dat alles in orde is maar dat het succes van de actie geleid heeft tot vertragingen van de terugbetalingen.
Ondertussen is dit ook alweer drie weken geleden. Het geld is nog steeds niet gestort.
Tot nu toe heb ik zeer beleefd en geduldig gereageerd, maar nu geraakt mijn geduld toch stilaan op. Ik moet toch ook tijdig mijn rekeningen betalen?!
Hebben jullie gelijkaardige ervaringen? Hoe reageren we best op zo'n toestanden? Wat denken jullie hierover?
Met vriendelijke groeten, Axel
Ik kocht eind juli een Z6 in België, en aankoop waaraan ik trouwens al veel plezier heb beleefd
De daaraan verbonden cashback van 400 euro is een heel ander verhaal
Om te beginnen moest ik de gegevens twee maal versturen. Na twee weken (ik werd al een beetje nerveus daarover) ontvingen we dan toch de bevestiging en de mededeling dat "Het actiebedrag wordt in de regel binnen 6 à 8 weken op uw rekening (wordt) bijgeschreven."
Na 8 weken had ik nog niets ontvangen. Ik stuurde een herinneringsmail waarna men me antwoordde dat alles in orde is maar dat het succes van de actie geleid heeft tot vertragingen van de terugbetalingen.
Ondertussen is dit ook alweer drie weken geleden. Het geld is nog steeds niet gestort.
Tot nu toe heb ik zeer beleefd en geduldig gereageerd, maar nu geraakt mijn geduld toch stilaan op. Ik moet toch ook tijdig mijn rekeningen betalen?!
Hebben jullie gelijkaardige ervaringen? Hoe reageren we best op zo'n toestanden? Wat denken jullie hierover?
Met vriendelijke groeten, Axel
Onderwerp:
Re: Cashback België: vertraging
Beste Axel,
2 jaar geleden heb ik via Nikon NL gebruik gemaakt van een cashback. De gekoppelde betaling was ruimschoots voor de gecommuniceerde datum op mijn bankrekening bijgeschreven.
Dit soort ergernis ken ik wel van Samsung.
Ik denk dat geduld je enige vriend hierin is.
2 jaar geleden heb ik via Nikon NL gebruik gemaakt van een cashback. De gekoppelde betaling was ruimschoots voor de gecommuniceerde datum op mijn bankrekening bijgeschreven.
Dit soort ergernis ken ik wel van Samsung.
Ik denk dat geduld je enige vriend hierin is.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Onderwerp:
Re: Cashback België: vertraging
Als men jou zwart op wit toegezegd heeft dat het geld er aan komt denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Dan zal het zeker komen.
Dus zoals Jan al zei: Geduld is je grootste vriend.
Maar wel hen eraan herinneren dat kan geen kwaad.
Groetjes van George
Dan zal het zeker komen.
Dus zoals Jan al zei: Geduld is je grootste vriend.
Maar wel hen eraan herinneren dat kan geen kwaad.
Groetjes van George
Blijf het objectief bekijken
-
- Berichten: 8093
- Locatie: Ergens
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Onderwerp:
Re: Cashback België: vertraging
Waarom het in Nederland en Belgie zo ingewikkeld moet is mij een raadsel. Net een lens in Duitsland besteld en gewoon boter bij de vis.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Onderwerp:
Re: Cashback België: vertraging
jan schreef:Beste Axel,
2 jaar geleden heb ik via Nikon NL gebruik gemaakt van een cashback. De gekoppelde betaling was ruimschoots voor de gecommuniceerde datum op mijn bankrekening bijgeschreven.
Dit soort ergernis ken ik wel van Samsung.
Ik denk dat geduld je enige vriend hierin is.
Jan probeer je nu de aandacht af te lijden van Nikon door met Samsung op de proppen te komen! zeg maar gerust dat het een schande is van Nikon om mensen zo lang te laten wachten.
M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
Onderwerp:
Re: Cashback België: vertraging
René dat Nikon zich niet aan de afgesproken termijn houdt is niet goed te praten.
En je mag het gerust een schande noemen.
Maar ik heb wel het vertrouwen dat het komt.
Ik denk dat ze bij Nikon de zaakjes niet goed op orde hebben.
En voor degenen die op die 400 euro zitten te wachten is het ook uitermate vervelend.
Ik hoop dat Nikon meeleest en snel dit probleem oplost.
Groetjes van George
En je mag het gerust een schande noemen.
Maar ik heb wel het vertrouwen dat het komt.
Ik denk dat ze bij Nikon de zaakjes niet goed op orde hebben.
En voor degenen die op die 400 euro zitten te wachten is het ook uitermate vervelend.
Ik hoop dat Nikon meeleest en snel dit probleem oplost.
Groetjes van George
Blijf het objectief bekijken
-
- Berichten: 8093
- Locatie: Ergens
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Onderwerp:
Re: Cashback België: vertraging
Je kunt ze ook gewoon een ingebrekestelling sturen. Geef even puntsgewijs aan wat de tijdlijn is en geef ze nog xx dagen om tot betaling over te gaan, bij gebreke waarvan je je vrij acht nadere stappen te zetten. Maak gelijk even aanspraak op vergoeding van de rente
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- MarcoEos70D
- Berichten: 2321
- Ervaringsniveau: ****
Onderwerp:
Re: Cashback België: vertraging
Vergoeding van de rente ?, 400*0.002/12*2=0.13 Aanname 400 euro, huidige rentestand, en 2 maanden te laat betalen
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Onderwerp:
Re: Cashback België: vertraging
Jongens jongens, doe een beetje rustig aan.
De tekst:
"Het actiebedrag wordt in de regel binnen 6 à 8 weken op uw rekening (wordt) bijgeschreven."
Geeft niet aan voor welke datum of verstreken tijd Nikon het geld stort. Ze zijn dus nog niet in gebreke gebleven.
Dat het niet helemaal netjes is, daar ben ik het mee eens, maar jullie reacties zijn voor een deel wel buiten proportioneel. Het is geen boter bij de vis verhaal, dat heeft Nikon al aangegeven met de 6 a 8 weken. Dat ze daar wat overheen gaan is wel vervelend, maar nog geen 'gebrek' van Nikon.
Ben
(Veel vooral grote bedrijven betalen hun leveranciers pas na 60 dagen. Niet helemaal plezierig, maar 6 a 8 weken ligt ruimt onder deze grens.)
De tekst:
"Het actiebedrag wordt in de regel binnen 6 à 8 weken op uw rekening (wordt) bijgeschreven."
Geeft niet aan voor welke datum of verstreken tijd Nikon het geld stort. Ze zijn dus nog niet in gebreke gebleven.
Dat het niet helemaal netjes is, daar ben ik het mee eens, maar jullie reacties zijn voor een deel wel buiten proportioneel. Het is geen boter bij de vis verhaal, dat heeft Nikon al aangegeven met de 6 a 8 weken. Dat ze daar wat overheen gaan is wel vervelend, maar nog geen 'gebrek' van Nikon.
Ben
(Veel vooral grote bedrijven betalen hun leveranciers pas na 60 dagen. Niet helemaal plezierig, maar 6 a 8 weken ligt ruimt onder deze grens.)
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Onderwerp:
Re: Cashback België: vertraging
Afgezien van het feit dat Nikon blijkbaar (te) laat is met betalen is het ook een commerciële doodzonde. Als er één moment is waarmee je direct na aankoop een contactmoment hebt en de klant een goed gevoel voor je merk kan bezorgen is het wel met een vlotte afhandeling van een cashback. Daarom hebben veel bedrijven ook een gespecialiseerd team dat sociale media en het web afspeurt op zoek naar negatieve én positieve berichtgeving zodat hier snel op gereageerd kan worden.
Onderwerp:
Re: Cashback België: vertraging
Ik heb afgelopen zomer 2 cashbacks gekregen van Nikon. Werkte op zich prima maar ik blijf het een hoop gedoe vinden. Bonnetjes, codes van de verpakking,formulieren etc en dan wachten tot je je geld krijgt (of niet). Wat is er nou mis aan het systeem wat ze in Duitsland hebben, gewoon direct korting en de winkel regelt het verder met Nikon. Als de kortingen in Nederland nou hoger zouden zijn dan in bv Duitsland, maar ze zijn vaak lager of zoals op dit moment geheel afwezig in Nederland. Hoezo 1 Europa. Bij de Duitse vestiging van een bedrijf dat ook 3 vestigingen in Nederland heeft betaalde ik 1039 ipv 1449 voor de 14-30. Lijkt mij voor de Nederlandse vestiging ook lastig uit te leggen als een klant ze daarmee confronteert.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Onderwerp:
Re: Cashback België: vertraging
Axel registreert zich puur op dit forum om zijn gal te spugen.., zal me benieuwen of we dan ooit nog eens wat weer horen.
Je zelf voorstellen is er tegenwoordig niet eens meer bij , jammer en next....
Je zelf voorstellen is er tegenwoordig niet eens meer bij , jammer en next....
Onderwerp:
Re: Cashback België: vertraging
Peter schreef:Axel registreert zich puur op dit forum om zijn gal te spugen.., zal me benieuwen of we dan ooit nog eens wat weer horen.
Sorry, maar even beleefd en genuanceerd signaleren dat het niet allemaal voorbeeldig loopt met die cashbacks is volgens mij niet hetzelfde als "zijn gal spugen".
Ik was trouwens vroeger al geregistreerd op dit forum maar dat is een aantal jaren geleden en na een computerprobleem en verandering van email-adres lukte het me niet om terug aan te melden met de oude gegevens. Daarom leek het me eenvoudiger om opnieuw te registreren.
Het is ook niet mijn bedoeling om Nikon te viseren. Ik ben ooit begonnen met een D40, daarna een D300s en daar was ik allemaal uiterst tevreden over.
Wat zich dus nu vertaald heeft in de aankoop van een Z6. Ik ben altijd nogal trouw aan merken, zeker zolang ik tevreden ben over het product.
Ik ben akkoord met Erikb dat het een heel gedoe is met die bonnetjes enzoverder, en als het dan bovendien niet vlot verloopt met die terugbetaling mag dat toch eens gemeld worden, lijkt me. Ik ga er ook vanuit dat het allemaal wel goed zal komen, maar toch is het niet netjes om mensen zolang op hun geld te laten wachten en er lijkt me niets verkeerd aan om dat feit even te delen met andere Nikon-gebruikers.
Bedankt voor de (meestal heel) bemoedigende reacties, Axel
Onderwerp:
Re: Cashback België: vertraging
Zo zeg, er wordt iets negatiefs over Nikon gezegd en er zijn er gelijk een paar op de tenen getrapt...
Je kunt het wel heerlijk gaan bagatelliseren, maar je verdraait de casus. Het is duidelijk dat Nikon zijn toezeggingen niet waarmaakt. Men betaalt niet binnen de toegezegde termijn. Oftewel: ze zijn simpelweg in gebreke. Dat simpele feit wegrederen vind ik een zwaktebod.
Toe maar. Doet het zo'n pijn? Iemand registreert zich op zondagmiddag, vertelt keurig wat Nikon niet goed doet en stelt een aantal concrete vragen. En dan vind jij dit op maandagmiddag, één dag later, een normale reactie?
1) de rente is een factor 1.000 groter, namelijk 2%;
2) het gaat niet om het bedrag, maar om het signaal.
Dit dus. Niet alleen is Nikon in gebreke, maar het eerst lokken van klanten met financieel voordeel, en diezelfde klant laten vallen zodra die de euro's besteedt heeft, is commercieel echt een doodzonde inderdaad.
Je hebt volkomen gelijk, chapeau dat je zo netjes reageert op deze reacties!
ben42 schreef:Jongens jongens, doe een beetje rustig aan.
De tekst:
"Het actiebedrag wordt in de regel binnen 6 à 8 weken op uw rekening (wordt) bijgeschreven."
Geeft niet aan voor welke datum of verstreken tijd Nikon het geld stort. Ze zijn dus nog niet in gebreke gebleven.
Dat het niet helemaal netjes is, daar ben ik het mee eens, maar jullie reacties zijn voor een deel wel buiten proportioneel. Het is geen boter bij de vis verhaal, dat heeft Nikon al aangegeven met de 6 a 8 weken. Dat ze daar wat overheen gaan is wel vervelend, maar nog geen 'gebrek' van Nikon.
Ben
Je kunt het wel heerlijk gaan bagatelliseren, maar je verdraait de casus. Het is duidelijk dat Nikon zijn toezeggingen niet waarmaakt. Men betaalt niet binnen de toegezegde termijn. Oftewel: ze zijn simpelweg in gebreke. Dat simpele feit wegrederen vind ik een zwaktebod.
Peter schreef:Axel registreert zich puur op dit forum om zijn gal te spugen.., zal me benieuwen of we dan ooit nog eens wat weer horen. Je zelf voorstellen is er tegenwoordig niet eens meer bij , jammer en next....
Toe maar. Doet het zo'n pijn? Iemand registreert zich op zondagmiddag, vertelt keurig wat Nikon niet goed doet en stelt een aantal concrete vragen. En dan vind jij dit op maandagmiddag, één dag later, een normale reactie?
Ericb schreef:Vergoeding van de rente ?, 400*0.002/12*2=0.13 Aanname 400 euro, huidige rentestand, en 2 maanden te laat betalen
1) de rente is een factor 1.000 groter, namelijk 2%;
2) het gaat niet om het bedrag, maar om het signaal.
Skippy schreef:Afgezien van het feit dat Nikon blijkbaar (te) laat is met betalen is het ook een commerciële doodzonde. Als er één moment is waarmee je direct na aankoop een contactmoment hebt en de klant een goed gevoel voor je merk kan bezorgen is het wel met een vlotte afhandeling van een cashback. Daarom hebben veel bedrijven ook een gespecialiseerd team dat sociale media en het web afspeurt op zoek naar negatieve én positieve berichtgeving zodat hier snel op gereageerd kan worden.
Dit dus. Niet alleen is Nikon in gebreke, maar het eerst lokken van klanten met financieel voordeel, en diezelfde klant laten vallen zodra die de euro's besteedt heeft, is commercieel echt een doodzonde inderdaad.
Axel schreef:Sorry, maar even beleefd en genuanceerd signaleren dat het niet allemaal voorbeeldig loopt met die cashbacks is volgens mij niet hetzelfde als "zijn gal spugen".
Je hebt volkomen gelijk, chapeau dat je zo netjes reageert op deze reacties!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- MarcoEos70D
- Berichten: 2321
- Ervaringsniveau: ****
Onderwerp:
Re: Cashback België: vertraging
https://www.nikonimgsupport.com/eu/BV_c ... lang=nl_NL
Wat let je om te bellen of de live chat te gebruiken?
Wat let je om te bellen of de live chat te gebruiken?
click voor mijn foto's op flickr.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten