Het Nikon symbool

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Het Nikon symbool

Berichtdoor Amadeus Gould » do feb 10 2005 1:12 am

Dag Nikon vrienden,

Al snuffelend op de Nikon website kwam ik een stukje tegen over het logo van Nikon: Hoe is de ontwerper (en Nikon) hiertoe gekomen. Het is allemaal te lezen op http://www.nikon.co.jp/main/eng/portfol ... symbol.htm

Even een korte samenvatting:

Het symbool staat voor het vrijkomen (vanuit het voorstellingsvermogen) van oneindige mogelijkheden in technische innovatie en creativiteit. Het motief met de witte "stralen" staat voor de oneindige mogelijkheden binnen de optica.

Het zwart en geel (bekend van het vorige logo) hebben ook een betekenis.
Geel staat voor het emotionele in een beeld dat uniek is voor Nikon: het staat voor "passie" en "diepte". Met de kleur zwart wil men "hoge kwaliteit" en "betrouwbaarheid" uitstralen.

Het staat allemaal nog beter opgeschreven op de bovengegeven link, samen met de "corporate philosophy" van Nikon.

AG
Amadeus Gould



Onderwerp:

Berichtdoor vanson » ma mar 28 2005 12:11 am

Erg leuk, dat marketing verhaal.

Ik zou wel eens een goede link willen vinden over het werk van Kame, die de (omslagen van de) handleidingen voor de Nikon meetzoekers heeft ontworpen.
Ook over het 'oude' Nippon Kogaku logo zou ik wel meer te weten willen komen, dat is toch ook een staaltje van behoorlijk goed grafisch ontwerp.
vanson




Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten