Nikon 300mm F4 E PF ED VR

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Nikon 300mm F4 E PF ED VR

Berichtdoor Huib » za dec 05 2020 2:02 pm

Had het plan om mezelf een cadeau te doen en een Nikon 300mm F4 E PF ED VR aan te schaffen. Heb de oude 300 f4 en die gaat niet weg maar wil iets lichter en compacter. De 500mm f4 vr wordt me echt te zwaar om er nog mee rond te zeulen.

Tot mijn verbazing wordt de Nikon 300mm F4 E PF ED VR voor de prijs aangeboden gelijk de de prijs op de Nikon site. Te weten € 2.099,00.

Normaliter zakt de prijs na een aantal jaren maar dit is geen Sinterklaas feest. Of is het zo dat in deze maand van aankopen de winkeliers de prijs even een duw omhoog hebben gegeven?

Koop meestal bij KE maar die hebben zowat het hele monopolie in Nederland en worden steeds meer prijs bepalend.
Huib

Forumlid
Berichten: 226


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon 300mm F4 E PF ED VR

Berichtdoor EdvandeZilver » za dec 05 2020 2:25 pm

Waar woon je? Stap in je auto en op de terugweg even tanken.
https://geizhals.de/nikon-af-s-300mm-4- ... ml?hloc=de
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon 300mm F4 E PF ED VR

Berichtdoor Ericb » wo dec 09 2020 2:28 pm

Duitsland 350 euro goedkoper.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon 300mm F4 E PF ED VR

Berichtdoor Ronald53 » wo dec 09 2020 2:36 pm

Ik zag 'm net ergens in NL staan voor €1.869. Stuur maar een PB-tje als je de betreffende zaak niet kunt vinden. Het gaat om een NCN partner.
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon 300mm F4 E PF ED VR

Berichtdoor henkk » wo dec 09 2020 3:10 pm

Ja en denk aan je clublidmaatschap!
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon 300mm F4 E PF ED VR

Berichtdoor justme » wo dec 09 2020 3:17 pm

wat een onhandig gedoe ( het niet mogen noemen van winkels ( partner of niet )
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon 300mm F4 E PF ED VR

Berichtdoor EdvandeZilver » wo dec 09 2020 4:49 pm

@Wiebe, ik vind dit ook een beetje krampachtig. Enfin, ik pak mijn camera . nu en ga foto's maken.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon 300mm F4 E PF ED VR

Berichtdoor henkk » wo dec 09 2020 5:47 pm

Oh, ik had 'm gezien bij wie je nu de professional zou noemen maar heet zoals je die vroeger noemde.
Kort en goed, uit de forumregels:
Highlander schreef:Recensies
[*]Velen willen ervaringen delen over de aankoop van producten bij winkels en webshops. We staan dit niet toe op ons forum. Dit omdat hoor- en wederhoor op een forum volstrekt onmogelijk is.

Reclame
[*]Reclame is voorbehouden aan onze partners. Het openen van reclame draadjes staan we niet toe. Een individuele verwijzing in een lopend draadje is geen probleem. Er wordt actief gemodereerd op reclame voor 'eigen gewin' en onderschriften.

laatste wijziging: 10-05-2017


Kortom, graag een en ander met gevoel toepassen. Als je een aanbieding bij één bedrijf wil aanprijzen, kijk dan of er ook andere zijn die min of meer hetzelfde doen. En dan niet zo maar op zich, maar als onderdeel van een lopende discussie (zie de regels). Het is niet de bedoeling dat het hier zoiets wordt als bieraanbiedingennet, hoe nuttig dat ook is.

En er is één internationaal bedrijf waarvan we na een dreigende juridische procedure niets negatiefs mogen laten zien (en daarom wat ons betreft ook niets positiefs). Dus als we daarover iets tegenkomen, wordt het verwijderd/verplaatst naar achter de schermen. Ik kan het hier niet noemen, want dan zou ik mijn bericht onmiddellijk moeten verwijderen.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon 300mm F4 E PF ED VR

Berichtdoor EdvandeZilver » wo dec 09 2020 6:20 pm

Duidelijk verhaal Henk, maar in het licht van de vermoedelijke prijsafspraken al dan niet opgelegd door ons favoriete merk mogen we zoekende leden toch wel op voordeel t.a.v. hun portemonnee wijzen? Met andere woorden, het voordeel van de leden zou voor moeten gaan boven het belang van de retailer. Ook al hebben die kortingsregelingen met de club (die ook vaak niet verder gaan dan bijproducten).
Met betrekking tot de neushoorn, dat woord kun je in de forumsoftware toch markeren als niet toegestaan woord?
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon 300mm F4 E PF ED VR

Berichtdoor Ronald53 » wo dec 09 2020 7:27 pm

Ok, net als op de publieke zenders dus: Meerdere namen noemen. Het zijn, voor die lagere prijs van de 300 PF, in elk geval Foto de Vakman en CameraNU. En ik heb me door Cameraland (nog steeds geen partner, helaas) ooit laten vertellen dat de fotozaken in NL elkaar via software in de gaten houden, en hun prijzen op basis daarvan automatisch omhoog of omlaag bijstellen. Dus, Kameraexpress en Cameraland, en misschien nog een of twee, zakken binnenkort ook, of de Vakman en CameraNU zoeken het prijsniveau van de anderen weer op. Als je die lens toch wilt hebben, dan niet te lang wachten, lijkt me!
Groet,
Ronald

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon 300mm F4 E PF ED VR

Berichtdoor henkk » wo dec 09 2020 8:39 pm

Ja helaas heeft internet echte koopjes de nek omgedraaid (bodem in de markt) maar vaak kun je, als ergens de prijs aantoonbaar lager is, die ook krijgen. Of je bestelt het online. En soms zijn de kortingsvoorwaarden verschillend. Check dat.
Als je, zeker in deze tijden, je min of meer plaatselijke fotoleverancier overeind wil houden, zijn ncn-partners een overweging. Dat gezegd hebbend, ben ik nog steeds in de slag om mijn filmpje terug te krijgen na opzending door de failliete fotowinkel (niet ncn-verbonden) hier.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten