Testversies Nikon Capture NX voor Windows en Mac

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Berichtdoor Onno » di jul 25 2006 2:20 pm

Op mijn Mac werkt het prima. Geen installatieproblemen of framework gedoe whatsoever. Gewoon 'next-next-finish'.

Maar ja, that's a Apple... ;-)

Ik heb laatst een twintigtal foto's ermee bewerkt. Die control-points zijn geweldig. Photoshop (bijna) overbodig wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor aquarius » di jul 25 2006 2:42 pm

Ben er nu een beetje mee aan het spelen en ik vind het nu al geweldig. Een tegenlichtopname gecorr. met D-lighting en met control points en het ziet er fantastisch uit moet ik zeggen. Heb dezelfde foto ook geflitst maar de gecorr. foto ziet er natuurlijker uit. Nu alleen nog het witbalans menu`tje vinden. :(

Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.

D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
Gebruikersavatar
aquarius

Clublid
Berichten: 423


Locatie: Goes
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor marc621 » di jul 25 2006 2:50 pm

onno schreef:Op mijn Mac werkt het prima. Geen installatieproblemen of framework gedoe whatsoever. Gewoon 'next-next-finish'.


Zucht. Windows heeft er weer grote problemen mee. Op Nikonians zijn er meer Windows gebruikers die problemen hebben. Er worden allemaal suggesties gedaan hoe de problemen te beslechten. Voor sommigen werkt het. Voor mij tot nu toe niet. Baal ik enorm van, want ik kijk al maanden uit naar dit programma. Veel plezier ermee iedereen.

Marc
marc621



Onderwerp:

Berichtdoor wil » di jul 25 2006 4:19 pm

marc621 schreef:
onno schreef:Op mijn Mac werkt het prima. Geen installatieproblemen of framework gedoe whatsoever. Gewoon 'next-next-finish'.


Zucht. Windows heeft er weer grote problemen mee. Op Nikonians zijn er meer Windows gebruikers die problemen hebben. Er worden allemaal suggesties gedaan hoe de problemen te beslechten. Voor sommigen werkt het. Voor mij tot nu toe niet. Baal ik enorm van, want ik kijk al maanden uit naar dit programma. Veel plezier ermee iedereen.

Marc

Nikon geeft aan dat er problemen kunnen onstaan met oudere Nikon software. Probeer eerst de oude software te verwijderen en NX opnieuw installeren.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Kroko » di jul 25 2006 4:38 pm

Next > Next > Finish.
Nu heb ik een niet vooruit te branden geheugenvreter.

afz. een windows gebruiker
Kroko



Onderwerp:

Berichtdoor The-Boss » di jul 25 2006 9:09 pm

Bij mij werkt het ook prima, geen problemen, AMD 3500 2GB geheugen.
next-next-klaar
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Gebruikersavatar
The-Boss

Clublid
Berichten: 1383


Locatie: Hoogvliet
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor aquarius » wo jul 26 2006 12:14 am

Heb het witbalans menu evonden hoor. Kan ook zo lekker zoeken :( Bij het witbalans menu van camerainstellingen kan je kiezen voor Capture NX en dan krijg je een apart menu voor witbalans. Werd bij mij een zooitje omdat ik te weinig geheugen heb. ( PC bedoel ik dan) :oops: Dus alles liep een beetje in elkaar over. Maar bij deze dus.

Groetjes,


Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.

D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.
Gebruikersavatar
aquarius

Clublid
Berichten: 423


Locatie: Goes
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten