Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Berichtdoor Pierre » zo dec 06 2020 11:51 am

Gelukt Robert, de eerste foto staat erop,

gr. Pierre
D810, P1000, Nikon 16-85 3.5/5.6,Nikkor 24-70 2.8 VR, Nikkor 70-200 2.8 VRII, Sigma 18-35 1.8, Sigma 150-600S, SB700, SB910
Gebruikersavatar
Pierre

Forumlid
Berichten: 95


Locatie: Middelbeers N-Br.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Berichtdoor Robert » zo dec 06 2020 12:18 pm

Mooi, dat er nog vele mogen volgen.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2636


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Berichtdoor Ronald53 » ma feb 22 2021 10:41 am

In het maandthema februari 2021 ("Kijk omhoog") worden vragen gesteld en beantwoord die gaan over het plaatsen van een foto. Jos heeft daar straks weer veel opschoonwerk, en daarna kan niemand het meer teruglezen. Daarom hier mijn vraag, mede n.a.v. de vragen/antwoorden waaraan ik refereerde: Als ik een staande of vierkante foto plaats (of een ander doet dat) die 1280 pixels hoog is, krijg ik ze niet in één keer op mijn scherm. Ik moet scrollen. Is het een liggende foto van ook 1280 pixels hoog, maar bijvoorbeeld 1920 pixels breed (mag ook minder zijn), dan past-ie wel! Rara :crazy: . Als je in themadraadje "Kijk omhoog" naar de foto's van Ed en Nikkormaat gaat (huis met pegels en haan op de toren), dan is het effect (bij mij) heel duidelijk: Beide foto's zijn volgens de Exif 1280 pixels hoog, maar ze verschijnen verschillend op mijn monitor. Dit is zo bij mijn laptop en bij mijn desktop. Allebei goede middenmotors wat betreft scherm en grafische mogelijkheden. Ik werk met windows, de browser is Chrome. Heeft iemand een oplossing? Ik kan natuurlijk in 1024 pixels gaan plaatsen, maar er blijft steeds minder over in kwaliteit.
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Berichtdoor Patrick » ma feb 22 2021 10:54 am

Het lijkt mij juist logisch. Op een klein scherm zal sneller de foto niet in de breedte passen. Dan wordt de foto automatisch verkleind door je browser en past deze verticaal ineens ook. Je scherm is immers veel breder dan hoger.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26795


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Berichtdoor Ronald53 » ma feb 22 2021 11:32 am

Hallo Patrick, je hebt deels gelijk denk ik, je reactie heeft me in elk geval wel op een spoor gezet. Ik heb een schermresolutie van 2560x1440. Dat staat ingesteld op 125% vergroting i.v.m. de leesbaarheid. Een foto van 1280 pixels wordt dan effectief 1600 pixels hoog, gaat dus niet passen in de verticaal. Maar waarom die liggende foto van 1280p hoog wel? Dat heeft niet met de schermbreedte te maken, ik zie aan weerszijden van het forumscherm nog ruimte genoeg. Het heeft met de foruminstellingen te maken, het forum wil zelf niet breder dan zo'n 1750 pixels (geschat), en die zijn niet allemaal beschikbaar voor de afbeeldingen. Er zit bijvoorbeeld rechts een behoorlijk brede ruimte die gereserveerd is voor informatie van de persoon die het bericht plaatste. Dus i.d.d., er is een verkleining bij een foto die 1920p breed is, maar het is niet mijn scherm dat beperkend is. Rest de vraag wat nou beter is, bij staand of vierkant maar geen 1280p gebruiken, of accepteren dat een deel van de gebruikers moet scrollen voor het gehele beeld? Ik heb geen flauw idee hoeveel forumgebruikers hiermee worden geconfronteerd.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Berichtdoor Nikkormaat » ma feb 22 2021 12:16 pm

Bij mij treed dit verschijnsel ook op. Jammer dat je zo nu en dan de volledige foto niet in een keer kunt zien
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Berichtdoor evdm1959 » ma mar 08 2021 10:09 am

Begrijp ik nou goed dat je eigenlijk alleen foto's kunt delen op dit forum als je een Flickr account hebt. Hoop dat er ook een alternatieve manier is, want het laatste wat ik wil is een Flickr Account.
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Berichtdoor EdvandeZilver » ma mar 08 2021 10:57 am

@ Edwin,
Je zit niet persé vast aan Flickr. Elke host die het toestaat om afbeeldingen te (deep)linken kun je er voor gebruiken mits je voldoet aan de maximaal toegestane afbeeldingsgrootte van dit forum. Maximaal 1920 px breed en 1280 px hoog.
Misschien lukt het zelfs met de host waar je foto's nu gestald staan.
Laatst gewijzigd door EdvandeZilver op ma mar 08 2021 10:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Online
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3093


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Berichtdoor Patrick » ma mar 08 2021 10:57 am

Nee hoor. Elke lokatie die publiek is (iedereen moet erbij kunnen) is in principe goed. Of dat nu op je eigen server is, bij je provider of een of andere dienst; het maakt niet uit. Je zet slechts een verwijzing naar het bestand hier neer. NCN beheert zelf dus geen foto's.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26795


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Berichtdoor evdm1959 » di mar 09 2021 9:22 am

OK dank jullie wel. Ik ga het proberen.
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Berichtdoor Ronald53 » di mar 09 2021 10:38 am

evdm1959 schreef:OK dank jullie wel. Ik ga het proberen.
En het NCN Forum zou het NCN Forum niet zijn als er niet ook instructies voor het linken naar andere foto-sites zouden zijn. Kijk hier maar eens: viewforum.php?f=82
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Berichtdoor ericsnissaert » vr jun 18 2021 10:42 am

Als ik het goed begrijp hier bestaat er op deze website geen Upload-knop om simpelweg een foto up te loaden vanaf je computer, maar kan dat alleen via Flickr of een ander programma?
Sorry, ben hierover nog wat verward. Kan iemand me hierover een duidelijke uitleg geven?

Alvast bedankt,
Eric
ericsnissaert

Clublid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Berichtdoor MarcoEos70D » vr jun 18 2021 11:10 am

Dat klopt, het kan niet door direct te uploaden. Hoe het (via Flickr) wel kan, staat in de openingspost van dit topic.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Berichtdoor henkk » vr jun 18 2021 11:13 am

Je foto moet 'ergens' op internet staan. Dat kan op Flickr zijn maar het kan ook elders. Er staan op het forumonderdeel waar we nu zitten met deze berichten, nog meer onderwerpen over het plaatsen van foto's vanuit diverse locaties. Succes!
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4900


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eenvoudige methode foto's plaatsen vanuit Flickr

Berichtdoor evdm1959 » vr jun 18 2021 5:21 pm

Ik heb er ook en tijd over gedaan. Uiteindelijk is het me via flickr gelukt, maar ik ben het met je eens dat het makkelijker en sneller moet kunnen. Dan wordt het draagvlak om te uploaden groter denk ik. Maar ik ben niet technisch genoeg om te begrijpen waarom het niet kan.
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten