Bewerken van berichten

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor Peter » za okt 16 2021 9:30 pm

nou, ietwat weinig vertrouwen schijnbaar in het merendeel van de forumleden die in zijn algemeenheid toch het beste met dit forum voor hebben ,
maar wellicht ben ik bevooroordeeld :wink:

dan kan ook het verzoek van Wiebe de prullenbak in , wel jammer
viewtopic.php?f=82&t=72515
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor MarcoEos70D » ma okt 18 2021 4:46 pm

Peter schreef:nou, ietwat weinig vertrouwen schijnbaar in het merendeel van de forumleden die in zijn algemeenheid toch het beste met dit forum voor hebben ,

Zoals vaker is het een kleine minderheid die het voor een grote meerderheid verpest.

Als het in de praktijk inderdaad geen probleem is, zal de proefperiode vanzelf positief uitvallen.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor beeperhorrie » di okt 19 2021 9:42 am

Ik ben nieuw hier dus heb nog niet veel recht van spreken maar naar mijn mening is het praktisch als berichten na 24 uur niet meer veranderd of verwijderd kunnen worden. Motivatie hiervoor? Ik heb op een ander forum gezien dat iemand wegging en al zijn berichten heeft gedeletet; omdat het een veel-plaatser was waren de meeste draadjes niet meer te volgen, alle logica was uit de conversaties verdwenen. Een van de grote voordelen van een forum boven socialmedia als Facebook is dat het in feite ook een groot kennis archief is en dat kan door het handelen van één persoon behoorlijk beschadigd worden.
Gebruikersavatar
beeperhorrie

Forumlid
Berichten: 11


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor Skippy » di okt 26 2021 9:29 am

voorhammr schreef:Hierbij de lang verwachte update. Door drukte vanuit mijn kant is deze even blijven liggen.
Uit de vergadering welke wij hadden op 26 september is als besluit gekomen dat wij voor een proefperiode van 2 maanden gaan kijken of het:
1. Een langere periode voor het mogen wijzigen van berichten
2. Een langere periode voor het mogen verwijderen van berichten

geen problemen opleveren. De tijden die we voor nu aanhouden zijn: 24 uur voor beide bovengenoemde onderwerpen (wijzigen en verwijderen).
Nu is het zo dat tijdens de vergadering er vooral een discussie was over het verminken van topics omdat mensen uit onvrede dan bijvoorbeeld de foto's zouden kunnen weghalen. Maar daarin was ook de conclusie dat dit alsnog nu kan gebeuren omdat de foto's elders staan en daar weggehaald kunnen worden. Desondanks zullen we hier wel scherp naar kijken.

Vlak na het doorvoeren op 26 september van de 24 uur werd nog geen 24 uur later het eerste topic verminkt door een forumlid die zijn foto's na kritiek heeft weggehaald. We zien dit niet meteen als reden om de tijden weer terug te zetten, maar houden dit als forumteam actief in de gaten.

Mocht overigens de 24 uur niet genoeg zijn, waardoor je toch nog iets in een topic aangepast wilt hebben bijv. een foto url kan dit altijd even via een PB naar beheer of de moderatoren.

Gr. Robin - namens het Beheer en Moderatie team.

Goede vervolgactie, waarvoor dank!
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor ben42 » di okt 26 2021 5:45 pm

Het verwijderen van foto's is mogelijk door een gebruiker.

Wat niet mogelijk is en misschien wel wenselijk is het repareren van links naar foto's. De methode die ik het de laatste tijd gebruikte was de foto's plaatsen via een URL shortener. Deze links werken (volgens mij) niet meer.

Ben
Nu zou ik niet alle berichten met foto's willen repareren, maar wel wat recente, nu is het erg vervelend dat die foto's niet meer zichtbaar zijn. Lastig dat een gekozen methode plotseloos niet meer werkt. :frown:
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2610


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor EdvandeZilver » di okt 26 2021 7:13 pm

Ben, dat hangt ook een beetje af van de foto host.
Als je op Flickr een foto door een zelfde bijgewerkte foto vervangt, veranderd ook de URL
Als je via de homepage van je provider host, of je eigen webserver, is het simpelweg vervangen van het fotobestand met dezelfde naam geen probleem.
Ik heb ook al eens ondervonden dat foto's bij Google een dynamische (veranderende) URL krijgen.
Wisten jullie dat je ook foto's via Twitter kunt plaatsen?
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3093


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor Richard » di okt 26 2021 7:30 pm

Waarom niet?:

Afbeelding

Met Facebook heb ik het ook wel eens gedaan, maar daarvan veranderd de link. Zien of dat met Twitter ook gebeurd.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3575


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor EdvandeZilver » di okt 26 2021 7:39 pm

Inderdaad.
Je hebt de keuze uit 3 formaten, large, medium en small. Wijzigingen van het laatste woord in de URL.

Code: Selecteer alles

https://pbs.twimg.com/media/Eh0uu2BXgAA-Fbk?format=jpg&name=medium


Afbeelding
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3093


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor henkk » di okt 26 2021 7:59 pm

1) ik zie alleen het woord 'afbeelding' en verder niets.
2) we kijken hoe herstel van fotolinks tijdelijk kan worden toegekend.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4900


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten