filmopname bekijken in NX Studio

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

filmopname bekijken in NX Studio

Berichtdoor iteboersma » di apr 09 2024 12:05 pm

In het nabije verleden kon ik in NX studio de gemaakte filmpjes bekijken van uit NX studio, maar de laatste tijd lukt dit niet meer, ik vraag mij af hoe dit kan.
Is er iemand die mij de oplossing kan geven, alvast hartelijk dank, Ite Boersma
iteboersma

Clublid
Berichten: 24


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: filmopname bekijken in NX Studio

Berichtdoor MartiNikon » di apr 09 2024 1:27 pm

ALs het vanuit Windows moet, dan selecteer ik in de verkenner het filmpje, klik rechts, "openen met" en selecteer ik NX studio. Onder W11 wordt dan gevraagd of dat slechts voor één keer is of voor altijd. Wat je dan doet is een associatie leggen met een app en een bestandstype.Mogelijk staat NX studio niet in het lijstje "openen met" en moet je deze even zoeken. Het is jaren geleden dat ik met MacOS gewerkt heb, dus daar moet ik je het antwoord schuldig blijven.
Het hangt volgens mij ook nog af of je MOV en/of MP4 in Windows kan afspelen, schijnt iets te maken te hebben met een codec.
Nikon Z6ii, FTZ II, met Sigma 17-50/2.8 DX, Sigma 105/2.8 Macro en Nikkor 70-300/4.5-5.6 FX.
MartiNikon

Forumlid
Berichten: 41


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: filmopname bekijken in NX Studio

Berichtdoor iteboersma » za apr 13 2024 11:36 am

Bedankt voor je reactie MartiNikon,
Jou antwoord is eigenlijk niet wat ik voor ogen had, in het verleden kon ik de foto's en filmpjes, welke ik met Nikon transfer over gezet had in nikon NX Studio, bekijken op mijn scherm in vol beeld, ook de gemaakte video,s kon afgespeeld worden, als ik een video selecteerde kwam de video in het scherm, onder de afbeelding van de video kwam een balkje waarin een tijdindicatie met een pijl naar rechts, als ik daarop met een muisklik klikte begon de video af te spelen, maar nu werkt dit om een of andere reden niet meer, en wat de oorzaak daarvan weet ik niet, dus de vraag is hoe dit kan.
iteboersma

Clublid
Berichten: 24


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: *


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten