Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor Onno » ma aug 03 2009 9:24 pm

Vanavond is de forumdatabase gekoppeld aan de ledenadministratie. De registraties zullen periodiek worden bijgewerkt.

Wanneer je beschikte over de indicatie 'clublid' kan dat mogelijk vervallen zijn als je je profiel niet hebt bijgewerkt met je lidnummer en postcode. Of de gegevens die je ingevuld hebt komen niet overeen met wat wij van de NCN ledenadminstratie ontvangen hebben. Controleer dus even je gegevens en als je niet weet wat er fout is, stuur dan even een PB maar Patrick; die kan het je haarfijn vertellen.

Zie ook dit draadje: viewtopic.php?f=7&t=18161

Algemene vragen of opmerkingen kan je het beste per email sturen naar webredactie@nikon-club-nederland.nl

Patrick en Onno
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor Mark Verheijen » ma aug 03 2009 10:15 pm

Mooi, goed werk!
Mark Verheijen



Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor ReneG » ma aug 03 2009 10:23 pm

Even testen... Ja ik ben nog lid. :D
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor Matthieu » di aug 04 2009 10:08 am

test test....test :)
yep hij doet t nog
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Gebruikersavatar
Matthieu

Forumlid
Berichten: 2034


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor Patrick » di aug 04 2009 1:01 pm

Even een kort stukje uitleg hoe een en ander werkt.

De webredactie krijgt regelmatig een ledenlijst van de administratie van NCN. Vroeger gebruikten we die informatie om "met de hand" te checken of iemand wel echt clublid is. Als iemand geen lid meer was bleef dat zonder consequenties op het forum. En het is gewoon geen leuk werk om te doen voor de beheerders.

Om de koppeling met het forum automatisch te kunnen doen, moesten we iets verzinnen; de forumnaam van iemand is namelijk geen onderdeel van deze administratie. Daar komen die 2 extra velden in je profiel vandaan: de combinatie lidnummer - postcode is in principe niet te raden, dus dat is veilig (genoeg).

Deze twee velden worden door een op maat geschreven programma gekoppeld aan de ledenlijst van NCN. Is er een match, dan wordt je aangemerkt als NCN lid op het forum. Klopt het niet (niets ingevuld, verkeerde postcode, je bent geen lid meer omdat je geen rekening betaald hebt of hebt aangegeven dat niet meer te willen zijn, etc.), dan wordt je weer gewoon forumlid zonder speciale rechten.

Als je nu merkt dat je niet als lid bekend bent op het forum, en je bent wel lid, controleer dan even de inhoud van die twee velden in je profiel. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je postcode wel de postcode is waarop je woont, maar dat de administratie van NCN een andere postcode heeft staan. Dan werkt het natuurlijk niet en is het verstandig dat te regelen met de administratie van NCN. Bij een update van de lijst komt het dan vanzelf goed.

De komende weken zal ik het programma minimaal eens per week opstarten. Daarna ongeveer eens per maand of als er een nieuwe ledenlijst verspreid wordt.

Vragen, opmerkingen: een PB is altijd welkom. Zo kan ik je bijvoorbeeld precies vertellen waarom je geen lid bent als je wel de gegevens ingevuld hebt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor Ed Post » di aug 04 2009 5:58 pm

Leuk onderschrift Patrick. :mryellow:
Maar was het niet D3x Vincit Omnia?

Meteen even een testje.... :roll:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor Patrick » di aug 04 2009 7:02 pm

Ed Post schreef:Leuk onderschrift Patrick. :mryellow:
Maar was het niet D3x Vincit Omnia?

Meteen even een testje.... :roll:

Verschrikkelijk off-topic, maar een compliment is een compliment....

Het onderschrift staat er al een paar maanden. Even gokken wat jij getikt hebt (geen gymnasium training gehad). "D3x overwint alles"?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor Ed Post » di aug 04 2009 7:25 pm

Patrick schreef:Het onderschrift staat er al een paar maanden. Even gokken wat jij getikt hebt (geen gymnasium training gehad). "D3x overwint alles"?

Oeps.... :oops:
Viel me nu pas op..... :huh:
Maar jij bent geslaagd voor Latijn hoor. :mrgreen:

*** Zet off-topic mode uit ***
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor Patrick » zo aug 09 2009 2:28 pm

Zojuist de ledenlijst van 6 augustus even verwerkt. Toch weer 5 nieuwe clubleden kunnen traceren:

Mfoto 2008
pwaard
Rijko
Ruud46
smitsfotografie

Welkom bij de uitverkorenen! :P

Ben je ook NCN lid, en staat dat niet bij je naam? Vul dan de 2 extra velden in bij je profiel. Ik doe volgend weekend in ieder geval wel weer een run van mijn programma.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor diskfac » wo aug 19 2009 11:52 am

Geen van beide helpt.
Ik heb dat destijds meteen gedaan.
Nu heb ik met B met streepje, zonder B met streepje, met B zonder streepje...
wie bedenkt zoiets? duidelijk iemand met teveel tijd om handen.
D3S
Gebruikersavatar
diskfac

Forumlid
Berichten: 251


Locatie: Antwerpen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor Patrick » wo aug 19 2009 1:03 pm

diskfac schreef:Geen van beide helpt.
Ik heb dat destijds meteen gedaan.
Nu heb ik met B met streepje, zonder B met streepje, met B zonder streepje...
wie bedenkt zoiets? duidelijk iemand met teveel tijd om handen.

Zoals ik zojuist al in een PB aan je gemeld heb: je hebt een andere postcode ingevuld dan die ik doorgekregen heb van de administratie van NCN. Dat heb ik je ook al eerder verteld.

Eerlijk gezegd vind ik de toon van je reactie ook niet echt vriendelijk. :evil: Ik ben van mening dat we een perfect werkend systeem bedacht hebben om twee administraties die totaal niet op elkaar aansluiten aan elkaar te koppelen. Dat heeft Onno en ondergetekende best veel tijd gekost, en dat mag je best op z'n waarde schatten.

Dus: neem even contact op met de administratie van NCN en zorg ervoor dat je postcode daar correct is. Dan komt dat vanzelf ook goed op het forum.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor diskfac » wo aug 19 2009 1:14 pm

Ik ben het ten zeerste oneens.
Ik heb meteen de postcode ingegeven maanden terug toen dat gevraagd werd.
Vervolgens verdwenen een aantal van mijn berichten op Aangeboden/gevraagd. Niemand die kon zeggen wat er scheelde. Toen had er een belletje moeten rinkelen.
Of het open source, Excel of Davilex is kan me eigenlijk geen moer schelen, want daar gaat het niet over. Het gaat erover dat hier een onzinnige oplossing voor een onbestaand probleem wordt gecreeerd en dat die oplossing voor ergernis, frustatie en tientallen berichten zorgt die NIKS met Nikon-Club en haar doelstellingen te maken hebben. Iedereen wardeert allicht de inspanningen, maar dit is geen bezigheidstherapie.
Ik vraag nu weken om dit in orde te maken want dit systeem werkt niet. Voordien werkte het wel. Waarom iets aanpassen dat werkt? We praten hier over enkele honderden leden, niet over tienduizenden. Automatiseren om te automatiseren waar zijn we ingodsnaam mee bezig?
Ik stel voor dat men de lijst eens overloopt om te zien wie nog dit probleem kent en vervolgens de vraag stelt of dit soort "verbeteringen" wenselijk zijn.
D3S
Gebruikersavatar
diskfac

Forumlid
Berichten: 251


Locatie: Antwerpen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor Roelof » wo aug 19 2009 1:40 pm

diskfac schreef:Ik heb meteen de postcode ingegeven maanden terug toen dat gevraagd werd.
Vervolgens verdwenen een aantal van mijn berichten op Aangeboden/gevraagd. Niemand die kon zeggen wat er scheelde. Toen had er een belletje moeten rinkelen.

Waarom? De eerste automatische koppeling tussen ledenadminstratie en forumadministratie was op 3 augustus. Iets wat maanden geleden gebeurde, kan niet veroorzaakt zijn door iets van twee weken terug.

diskfac schreef:Ik vraag nu weken om dit in orde te maken want dit systeem werkt niet. Voordien werkte het wel.

Dat is een misvatting.
Voorheen werkte er niets. Toen moest iedereen handmatig als clublid ingevoerd worden en als ze ophielden met hun clublidmaatschap, dan bleven ze wel als zodanig ingevoerd staan in de forumadministratie, want er was geen terugkoppeling.
Nu werkt het automatisch. Het enige dat we van de leden vragen is eenmalig de postcode en het lidnummer in te voeren zoals die ook bij de ledenadministratie bekend is. Als de ledenadminstratie een foute postcode heeft dan is het zaak om je correcte adresgegevens aan de ledenadministratie door te geven. Dat is sowieso gebruikelijk als je lid bent van een club.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor diskfac » wo aug 19 2009 1:53 pm

Roelof schreef:
diskfac schreef:Ik heb meteen de postcode ingegeven maanden terug toen dat gevraagd werd.
Vervolgens verdwenen een aantal van mijn berichten op Aangeboden/gevraagd. Niemand die kon zeggen wat er scheelde. Toen had er een belletje moeten rinkelen.

Waarom? De eerste automatische koppeling tussen ledenadminstratie en forumadministratie was op 3 augustus. Iets wat maanden geleden gebeurde, kan niet veroorzaakt zijn door iets van twee weken terug.
.

dat zeg ik toch niet in juni werd gevraagd om de postcode in te geven. Op 3/8 werd de koppeling gemaakt.
D3S
Gebruikersavatar
diskfac

Forumlid
Berichten: 251


Locatie: Antwerpen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor diskfac » wo aug 19 2009 1:59 pm

Roelof schreef:
diskfac schreef:Ik heb meteen de postcode ingegeven maanden terug toen dat gevraagd werd.
Vervolgens verdwenen een aantal van mijn berichten op Aangeboden/gevraagd. Niemand die kon zeggen wat er scheelde. Toen had er een belletje moeten rinkelen.

Waarom? De eerste automatische koppeling tussen ledenadminstratie en forumadministratie was op 3 augustus. Iets wat maanden geleden gebeurde, kan niet veroorzaakt zijn door iets van twee weken terug.

diskfac schreef:Ik vraag nu weken om dit in orde te maken want dit systeem werkt niet. Voordien werkte het wel.

Dat is een misvatting.
Voorheen werkte er niets. Toen moest iedereen handmatig als clublid ingevoerd worden en als ze ophielden met hun clublidmaatschap, dan bleven ze wel als zodanig ingevoerd staan in de forumadministratie, want er was geen terugkoppeling.
Nu werkt het automatisch. Het enige dat we van de leden vragen is eenmalig de postcode en het lidnummer in te voeren zoals die ook bij de ledenadministratie bekend is. Als de ledenadminstratie een foute postcode heeft dan is het zaak om je correcte adresgegevens aan de ledenadministratie door te geven. Dat is sowieso gebruikelijk als je lid bent van een club.

Gaan we moeilijk doen? Mijn postcode is nog altijd dezelfde als op de dag dat ik lid werd. Dus hou aub je gepreek voor een ander.
Wat als de excel export van Davilex niet klopt of als de koppeling tussen de excel en de opensource software niet dagelijks wordt bijgewerkt dan heb je net hetzelfde probleem als nu alleen met deze manier moet je elke keer een bestand exporteren (manueel), importeren (manueel) en dan nog zit er een tijd tussen die import/exports dus hoeveel tijd heb je nu bespaard met die hele heisa (los van de tijd die iedereen er nu mee verspeelt)?
Zoals ik al zei een club met honderden leden die jaarlijks op 1 datum hernieuwen hoor je niet op deze manier te automatiseren (what's in a name want je moet drie handelingen dien alvorens het zover is).
D3S
Gebruikersavatar
diskfac

Forumlid
Berichten: 251


Locatie: Antwerpen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten