Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor Roelof » wo aug 19 2009 2:49 pm

diskfac schreef:Gaan we moeilijk doen?

Blijkbaar, want daar ben je wel mee bezig. ;-)
Jij koppelt problemen van een paar maand terug aan een handeling van 16 dagen geleden en je loopt 'al weken' te zeggen dat diezelfde handeling teruggedraaid moet worden.
diskfac schreef:Mijn postcode is nog altijd dezelfde als op de dag dat ik lid werd. Dus hou aub je gepreek voor een ander.

Ik heb niet gezegd dat je postcode veranderd is, ik heb alleen gezegd dat je postcode niet dat is wat hij volgens de ledenadministratie is.
Of die foute postcode is veroorzaakt door een schrijffout van jouw kant of een tik- of leesfout bij de administratie is niet relevant. Als jij een fout constateert dan is het niet moeilijk om die te corrigeren. Jij constateert een fout, jij geeft dat door.
diskfac schreef:Wat als de excel export van Davilex niet klopt of als de koppeling tussen de excel en de opensource software niet dagelijks wordt bijgewerkt dan heb je net hetzelfde probleem als nu alleen met deze manier moet je elke keer een bestand exporteren (manueel), importeren (manueel) en dan nog zit er een tijd tussen die import/exports dus hoeveel tijd heb je nu bespaard met die hele heisa (los van de tijd die iedereen er nu mee verspeelt)?
Zoals ik al zei een club met honderden leden die jaarlijks op 1 datum hernieuwen hoor je niet op deze manier te automatiseren (what's in a name want je moet drie handelingen dien alvorens het zover is).

Het is niet echt interessant wat er nu handmatig gebeurt, het gebeurde vroeger allemaal handmatig.
Iemand werd lid van de club.
Iemand wilde clublid worden op het forum en stuurde een mailtje naar de webredactie.
Webredactie stuurde een mailtje terug: Je bent geen lid.
Lid stuurde een mailtje terug: Jawel hoor
Webredactie stuurde een mailtje naar de ledenadministratie
Ledenadministratie draaide op hand een ledenlijst uit en stuurde die naar de webredactie
Webredactie keek het lid na op de nieuwe ledenlijst en voegde hem toe als clublid

Dat was het toevoegen van een enkel lid.

Er was geen samenhang tussen beide administraties. De ledenadministratie kon geen forumnaam bijhouden en de forumdatabase kende geen lidnummers. Dus opzeggingen kwamen niet door in de forumdatabase. Nu hebben we de forumdatabase uitgebreid met lidnummers en omdat de forummers die lidnummers zelf in kunnen voeren moet er ook de matchende postcode ingevoerd worden.
Nu zijn er twee mogelijkheden om vervolgens te controleren op opzeggingen: handmatig of automatisch. Zie je het al gebeuren dat de webredactie door de fijne interface van de forumledenadminstratie gaat bladeren om aan het begin van het jaar te controleren of er ook mensen zijn uitgevallen? En dan later in het jaar nog eens als de wanbetalers geschrapt worden?
Handmatig is dus geen strak plan.
Dus is er voor automatisch gekozen. En nu is er eentje die moeilijk doet.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor diskfac » wo aug 19 2009 3:36 pm

Weet je wat? Helpt het als ik zeg dat je gelijk hebt?
Ik maak nog even deze kanttekening en je doet ermee wat je wil:
1) de fora zijn dood
(er komt de laatste tijd bijna niks meer voorbij buiten wat gezever van steeds dezelfde lui (moderatoren). Op de shoot in Leiden mochten jullie dan beweren dat er nog steeds evenveel gebruikers zijn en dat ze echter alleen maar lezen. Ik geloof er geen jota van. Volgens mij loopt de zaak leeg.)
Zeer populaire draadjes zoals macro-raadseltje draaien op 1 of 2 gebruikers en niet meer op dozijnen.
2) Als moderatoren van en forum moet u zich vooral bezig houden met lelijke amateuristische logo's, programmeren van allerlei waar de forumgebruiker niks aan heeft (veranderen van software en van server zoals recent ook) ...

Stort me dan mijn lidgeld maar terug (dat kan zonder juiste postcode) want mijn TKA en TKG op het forum zijn verdwenen en wat is dan de toegevoegde waarde? Toch niet het clubblad mag ik hopen?
D3S
Gebruikersavatar
diskfac

Forumlid
Berichten: 251


Locatie: Antwerpen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor Patrick » wo aug 19 2009 3:44 pm

Wanneer kom je ons helpen? We kunnen best wat mensen gebruiken die het allemaal veel beter doorhebben dan wij...

Ik ben er even klaar mee. Stuur maar een PB naar iemand anders van ons team waar je meer vertrouwen in hebt om je gelijk te halen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor diskfac » wo aug 19 2009 4:33 pm

Ik heb wel wat beters te doen.

Ik heb mijn hulp aangeboden toen ze een redacteur voor het clubblad zochten en zelfs geen reactie gehad. Als een beroepsjournalist zijn "gratis" hulp aanbiedt en het kleine cluppie vindt dit niet de moeite waard om eens even af te spreken dan ga ik geen tweede keer mijn tijd verdoen. Zeg maar lekker tegen elkaar dat je goed bezig bent terwijl het hele forum leegloopt de laatste maanden.
D3S
Gebruikersavatar
diskfac

Forumlid
Berichten: 251


Locatie: Antwerpen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Is je aanduiding 'clublid' verdwenen?

Berichtdoor Onno » wo aug 19 2009 6:11 pm

Draadje gaat op slot. Gaat niet meer over het onderwerp waarmee het is geopend.
Indien er behoefte is om deze discussie voort te zetten dan kan dat per PB tussen betrokkenen of door het openen van een nieuw draadje.
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten