Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor henrikus » ma dec 01 2014 10:13 pm

Dus het gaat nog steeds niet helemaal lekker....Ik dacht dat het aan mij lag, maar eigenlijk is het al vanaf begin 2012 nog steeds niet goed te krijgen. Ik heb het al een keer eerder aangegeven, Op diverse andere forums is het zoooo makkelijk om foto's te plaatsen.Ik snap niet dat het allemaal zo moeilijk moet, en getuige al de reacties die er zijn, ben ik niet de enige die het erg lastig vind....
henrikus

Forumlid
Berichten: 12



Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor stefan212 » ma dec 01 2014 10:20 pm

Het plaatsen van foto's hoeft ook niet moeilijk te zijn als je naar de website www.uploadenfoto.nl of www.imageshack.com gaat kan je je eigen foto uploaden en dan kan je link kopieren en hier op het forum tussen de [img] zetten eigenlijk best simpel
There are no bad pictures; that's just how your face looks sometimes.
Abraham Lincoln
Camera: Nikon D750 lenzen: Nikkors ~ 24-70mm ~ 70-200mm ~ 18-105mm ~ 35mm 1.8 ~ 50mm 1.8 ~ Sigma's ~ 70mm 2.8 Macro ~ 10-20mm ~
Gebruikersavatar
stefan212

Forumlid
Berichten: 379


Locatie: De Goorn
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Frank Roelofs » ma dec 01 2014 10:22 pm

Nou ik had tot voor kort geen problemen. Ik kan alleen niet uitgevogeld krijgen hoe ik bij mijn albums op internet kom. :shock:
Ik vermoed dat er bij Google/Picasa iets veranderd is. Maar wat?
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor henrikus » di dec 02 2014 12:06 am

Misschien ligt het aan mij hoor, maar waarom moet dat allemaal via andere websites? Gewoon door Nikon Club een tool installeren waarmee je direct een foto uit je bestanden download, plaatsen en klaar.....Wordt ook bij b.v. modelbouw forum gebruikt. Zo simpel, en altijd goed.....
henrikus

Forumlid
Berichten: 12



Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor JaapV » di dec 02 2014 1:36 am

Even zoeken op het forum. Dan vind je vanzelf waarom en hoe.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Frank Roelofs » di dec 02 2014 1:17 pm

toch iets over gevonden via het Google/Picasa helpforum. het heeft te maken met een lang nummer. via de url hier onder kwam ik er wel. :D

De meeste accounts hebben nu een lang nummer in plaats van de naam, vermoedelijk om privacy redenen.
Ga naar https://picasaweb.google.com/lh/myphotos?noredirect=1
en daar naar "Public Gallery" (of het Nederlands equivalent "Openbare Galerij)
Dan zie je in de adresbalk iets zoals https://picasaweb.google.com/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx waar xxxxxxxxxx een lang nummer is.
Werkt die ?
Wat leuk Fuji spul (X-T1 14, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
Gebruikersavatar
Frank Roelofs

Forumlid
Berichten: 1161


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor PeterGD » di dec 02 2014 10:10 pm

Hi,

henrikus schreef:Misschien ligt het aan mij hoor, maar waarom moet dat allemaal via andere websites? Gewoon door Nikon Club een tool installeren waarmee je direct een foto uit je bestanden download, plaatsen en klaar.....Wordt ook bij b.v. modelbouw forum gebruikt. Zo simpel, en altijd goed.....


Dat heeft te maken met de hoeveelheid opslagruimte
die de NCN dan moet gaan huren van de provider.

Bovendien wordt er meer traffic gegenereerd en dat kost ook weer Euri's.

Greetz, Peter
This message was sent from my iMac.

Nikon D610+MB-D14|Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 50 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 85 f/1.8|Nikkor 105 f/2.8
Gebruikersavatar
PeterGD

Forumlid
Berichten: 300


Locatie: Oosterhout (NB)
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Cyrus » wo dec 03 2014 1:43 pm

@henrikus: NCN "draait" op contributie van leden (ben jij al clublid?) en daaruit worden alle activiteiten bekostigd. Als de NCN op het forum opslag gaat faciliteren, dan gaat dat snel in de papieren lopen (opslagruimte, traffic). Aangezien de meeste van ons de foto's toch al ergens online zetten (Flickr, Picasa, 500px, Pixoto, eigen site etc etc) kan de NCN dus volstaan door alleen gebruik te maken van elders gehoste foto's.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Patrick » wo dec 03 2014 4:27 pm

Naast het feit dat ik niet verantwoordelijkheid wil dragen voor vele terabytes aan foto's van iedereen. Wie gaat dat beheren?

Nu is het zo dat de foto's niet hier staan en iedereen het beheer over zijn eigen foto's heeft. Als je de foto's niet meer wil tonen, dan kan je ze gewoon van je eigen stukje internet afhalen en zijn ze direct nergens meer te zien. Vooral ook handig als je meerdere forums bezoekt.

Ik gok trouwens dat op een modelbouw forum lang niet zo veel foto's geplaatst worden als hier! :thumbup:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Maribex » za mar 28 2015 1:10 am

Heb nu al ettelijke malen op de gebruikelijke manier, via picasa (google plus) een foto proberen te plaatsen waarvan ook de exif gegevens beschikbaar blijven. Niets lukt echter tot nog toe. Zowel op de computer, via ViewNX2 als op de google-site zelf zijn de exif gegevens gewoon zichtbaar, alleen als ik de link hier op het forum inplak dan zijn de gegevens in de exif viewer maar gedeeltelijk zichtbaar. Alle cameragegevens blijven hardnekkig achterwege. Alle instellingen op google gecontroleerd, maar ik kan niets ontdekken wat het probleem zou kunnen zijn. En als ik zo op wat foto's op het forum klik, ben ik kennelijk niet de enige.
Iemand die het weet?

Groeten,
Martin
Mooie Nikon-spullen...
http://www.martindebock.nl
Gebruikersavatar
Maribex

Forumlid
Berichten: 267


Locatie: Melick
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor a vgastel » za mar 28 2015 6:50 am

Denk dat niemand je hier een antwoord op kan geven , ze worden gewoon verwijderd.
Ben er zelf een tijd geleden ook mee bezig geweest maar kwam het zelfde tegen , zoek maar eens wij zijn niet de enige die het geprobeerd hebben .
Dus gebruik nu gewoon programma,s waar ze wel mee gaan . :wink:
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Maribex » za mar 28 2015 9:54 am

Dank voor je reactie Bert. Het is uiteindelijk gelukt, niet via Picasa maar via Flickr.

groeten,
Martin
Mooie Nikon-spullen...
http://www.martindebock.nl
Gebruikersavatar
Maribex

Forumlid
Berichten: 267


Locatie: Melick
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Johan v. V. » zo apr 19 2015 5:21 pm

Ik gebruik altijd Picasa om foto's te laten zien. Maar nu heb ik een raar probleem.
Ik heb een aantal foto's ge-upload. De nieuwe map laat één van de foto's zien maar wanneer ik die open is er niets, helemaal niets te zien. Ook de al heel lang bestaande mappen hebben wel een foto uit de map als 'layout', maar in de mappen zit helemaal niets meer.
Wie kan me vertellen wat er fout gaat?
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Hans Kamp » do mei 07 2015 2:08 pm

Ik ben vorige week in Londen geweest en flink wat foto's gemaakt. Deze heb ik allemaal op Google Plus gezet. Bij elke foto zie ik de cameragegevens. Een van de foto's is:

Afbeelding

Die foto is inhoudelijk volstrekt niet interessant; het gaat om het uitproberen. Ik zie via deze foto niet de cameragegevens, wel als ik naar de website van herkomst ga (Google Plus):

https://plus.google.com/u/0/photos/1017 ... 3228440810

50 mm, f/3.2, sluitertijd 1/1600, ISO 1000.
Gebruikt objectief: 50 mm, f/1.8.
Nikon D40, Nikon D5200, AF-S Nikkor 18-55m 1:3.5-5.6GII ED, AF-S Nikkor 18-55m 1:3.5-5.6GII, Tamron AF 70-300mm 1:4-5.6, AF-S Nikkor 50mm f/1.8G, AF-S Nikkor 18-300 F/3.5-6.3
Hans Kamp

Forumlid
Berichten: 7


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Nomi fotografie » do sep 17 2015 10:26 pm

Helaas wilde ik graag wat foto uploaden maar ik snap er echt niets van.... picasa die ik net geïnstalleerd heb ziet er echt anders uit.... en helaas ben ik niet zo handig met een pc (alleen photoshop en lightroom)

Wie kan mij helpen?
Groetjes
Nomi fotografie

Forumlid
Berichten: 11


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten