Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Ton van de Wiel » ma sep 23 2013 3:16 pm

Jemig, ik waag me er niet aan om foto's te plaatsen. Vind dit heel omslachtig en concludeer uit reacties van anderen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Is het echt niet mogelijk om gewoon iedere willekeurige JPEG vanuit mijn eigen PC te uploaden? Net zoals dat met facebook gaat? Dan hoef ik al die ingewikkelde stappen niet uit te voeren. Hoef ik ook geen programma's als Picassa of een van de andere programma's te gebruiken. Jammer want ik zou graag wat foto's plaatsen maar vind dit te gecompliceerd.
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor justme » ma sep 23 2013 3:22 pm

Ton van de Wiel schreef:...en concludeer uit reacties van anderen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.


en uit reacties van anderen vind je ook dat Miele niet altijd de betere is...

en toch zijn er op het vlak van het plaatsen van foto's diverse succes verhalen, zie hier: viewforum.php?f=44



vraag: heb je uberhaubt al een opslaglocatie op het internet? picasa, flickr, dropbox, facebook?

Zo niet, dan heb ik het gevoel dat het 'm bij jou niet gaat worden, maar dat zeg ik voorzichtig uiteraard! ;)
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Ton van de Wiel » ma sep 23 2013 4:02 pm

Hallo Wiebe, ja daar heb je gelijk in, Miele is niet altijd de beste. Maar ik denk wel dat het lasiti is. Ik heb inderdaad geen opslaglocatie op het internet. Zou ik dat moeten hebben? Ik heb al mijn foto's en videomateriaal gewoon op mijn harde schijf staan. Snel en betrouwbaar. Maak elke maand een back-up.
Facebook als opslaglocatie voor foto's? Ik ben bang dat ik die niet begrijp. Of bedoel je dat ik een foto kan uploaden naar facebook en die kan gebruiken?
(let op, ik ben niet de jongste gebruiker en kan amper alle ontwikkelingen op IT gebied bijhouden........)
En je moet toch wel met me eens zijn dat gewoon een JPEG file uploaden naar deze site een stuk makkelijker zou zijn?
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor henrikus » ma sep 23 2013 4:09 pm

ik heb dit al een keer eerder aangegeven: ik zit ook met het probleem dat ik het bijzonder ingewikkeld vind.En als ik dan de andere forums,waar ik aan mee doe, o.a. een modelbouwforum, en een ander fotoforum bekijk ,dan is dat véél eenvoudiger. Gewoon je foto's verkleinen,op het betreffende forum plaatsen,eventueel een tekst erbij, klaar........tsja, ik heb dit ook al eerder gezegd: het zal wel aan mij liggen......
henrikus

Forumlid
Berichten: 12



Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor justme » ma sep 23 2013 4:09 pm

Ton van de Wiel schreef:Hallo Wiebe, ja daar heb je gelijk in, Miele is niet altijd de beste. Maar ik denk wel dat het lasiti is. Ik heb inderdaad geen opslaglocatie op het internet. Zou ik dat moeten hebben? Ik heb al mijn foto's en videomateriaal gewoon op mijn harde schijf staan. Snel en betrouwbaar. Maak elke maand een back-up.
Facebook als opslaglocatie voor foto's? Ik ben bang dat ik die niet begrijp. Of bedoel je dat ik een foto kan uploaden naar facebook en die kan gebruiken?
(let op, ik ben niet de jongste gebruiker en kan amper alle ontwikkelingen op IT gebied bijhouden........)
En je moet toch wel met me eens zijn dat gewoon een JPEG file uploaden naar deze site een stuk makkelijker zou zijn?



Ja op alle fronten, behalve de schijnbare noodzaak voor een online opslagplek!

Ik ben ook met je eens dat het enorm handig zou zijn als je je foto's hier op de NCN website zou kunnen plaatsen, alleen zou dat inhouden dat het webhostingpakket van de club flink onderhanden genomen dient te worden. Iets wat gezien de oorsprong van de club ( Nikon hardware, en niet foto's en media ) niet logisch en passend is. Financieel hangt daar ook een plaatje aan kan ik mij zo voorstellen.

Maar nogmaals handig zou het zeker zijn!

Als toevoeging voor dit topic wil ik nog kwijt dat je niet verplicht bent om foto's te delen hier op het forum, of verplicht bent tot het hebben van een online portfolio of opslagplek voor foto's.

Vervelende wel is, dat als je wel een foto wilt laten zien, dat je deze toch eerst ergens plaatsen moet. En ja dat kan inderdaad via Facebook, maar veel beter via Flickr, Picasa en andere toegewijde foto-blog-website.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Ton van de Wiel » ma sep 23 2013 7:21 pm

OK ik geef het op. Ik heb juist Picasa gedownload en na twee minuten weer verwijderd. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik met Picasa zou willen doen. Een slap aftreksel van fotobewerkingsprogrammas en voorzover ik kan zien voegt het niets toe aan wat ik al heb en is het alleen maar weer een extra dingetje.
Ik heb op dit forum gezocht naar hoe te uploaden via facebook maar dat ben ik niet tegengekomen. Dat zou namelijk nog een alternatief zijn voor me.
Ben ik nou werkelijk te oud voor dit soort grappen? Hoeveel procent van mensen op dit forum plaatst daadwerkelijk foto's? het merendeel of slechts een select groepje dat de kennis in huis heeft?
Begrijp me niet verkeerd, dit is een geweldig platform en ik heb er heel veel aan, alleen dit gaat me boven mijn pet.
M.v.g.
Ton
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor jan » ma sep 23 2013 7:25 pm

Je hebt Picasa webalbum en je hebt Picasa het bewerkingsprogramma (en dat heb je gedownload). Je moet hebben Picasa webalbum.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4306


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Ton van de Wiel » ma sep 23 2013 7:29 pm

OK, maar waarom zou ik Picasa webalbum installeren? Ik zie het nut er niet zo van behalve dat ik daardoor mijn foto's hier op de site kan plaatsen. Volgens mij heeft het verder geen toegevoegde waarde, toch?
Het is ook allemaal geen ramp, ik zou het alleen leuk vinden om kritische meningen van mede fotografen te krijgen. Niet de mening van mijn schoonmoeder, maar de mening van mensen met dezelfde hobby als ik. Nu ik erover nadenk, ik deel heel weinig hobby's met mijn schoonmoeder. Alleen haar dochter vind ik leuk eigenlijk.
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor jan » ma sep 23 2013 7:43 pm

Ton van de Wiel schreef:OK, maar waarom zou ik Picasa webalbum installeren? Ik zie het nut er niet zo van behalve dat ik daardoor mijn foto's hier op de site kan plaatsen. Volgens mij heeft het verder geen toegevoegde waarde, toch?
Het is ook allemaal geen ramp, ik zou het alleen leuk vinden om kritische meningen van mede fotografen te krijgen.

Zoals al eerder aan gegeven dat als je wel een foto wilt laten zien, dat je deze toch eerst ergens plaatsen moet en Picasa webalbum is 1 van de mogelijkheden. Ach je zou ook albums voor anderen kunnen plaatsen van waaruit ze foto's zouden kunnen downloaden wel of niet openbaar en te bekijken met/zonder toegangslink.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4306


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Patrick » ma sep 23 2013 8:42 pm

Als dit allemaal te moeilijk gevinden wordt, probeer dan de site Photobucket.com eens. Daar kan je wat foto's selecteren en de te gebruiken codes gewoon genereren. :idea:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Ton van de Wiel » ma sep 23 2013 8:51 pm

Patrick, dank voor je tip!
Ben er nu mee bezig en het ziet er in ieder geval een stuk makkelijker uit, helemaal super. Ga er nu even mee bezig en zal vast wel terug komen met een vraag hoe ik het van daaruit op dit forum krijg maar vooralsnog gaat ie lekker. Thanks.
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Patrick » ma sep 23 2013 9:03 pm

De reden dat we diverse voorbeelden geven om foto's te plaatsen is dat we mensen niet willen "dwingen" om een bepaalde site te gebruiken. Maar in wezen werkt het voor elke site hetzelfde. Alleen maken ze het je soms wat makkelijker, zoals bij de hierboven genoemde site.

Foto's plaatsen op onze NCN servers. Dat is niet te onderhouden voor ons nog afgezien van de extra kosten. En doordat je ze ergens anders miet neerzetten houdt de plaatser ook de controle over de foto's. Ook fijn!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor Ton van de Wiel » ma sep 23 2013 9:11 pm

Patrick, bedankt! Het is gelukt, ik heb een zwart-wit foto weten te plaatsen in het zwart-wit draadje.
Als ex-Velserbroeker waardeer ik je hulp.
Ton van de Wiel



Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor dogo » vr okt 11 2013 12:08 am

Posten van foto's in het forum, stap voor stap:

FLICKR
1. Maak een Flickr account, en als je die al hebt,
2. Sign in
3. Ga naar “You” - “Photostream” of “Upload” en upload de foto(’s) die je wil posten
4. Klik met je linker muisknop op de foto die je wil posten
5. Klik met je linker muisknop op het symbool rechts onder het scherm waar je foto op staat “More ways to share” Afbeelding

6. “Grab the HTML/BBCode” en vink aan BBCode onder het hokje met de code en de grootte van de afbeelding, er is bij grootte automatisch geselecteerd “Large 1024 (1024 x 1024)”, dat kan je eigenlijk gewoon zo laten (waarom zou je een kleinere afbeelding willen uploaden)
7. Klik vervolgens met je muis in het grote hokje met de (BB) code, alles wordt automatisch geselecteerd, rechter muisknop “knippen” of “kopiëren”
Je hebt dan zoiets als bijv. (de code staat in het lichtbruine hokje)

Code: Selecteer alles

[url=http://www.flickr.com/photos/123456@N08/2456789/][img]http://farm4.staticflickr.com/3669/567890_6aeddc0095_b.jpg[/img][/url]
[url=http://www.flickr.com/photos/97860471@N08/9176204891/]Portret1[/url] by [url=http://www.flickr.com/people/98452134@N08/]Priscilla[/url], on Flickr

8. In de post van het Nikon forum “reactie”, in het hokje klik op rechter muisknop “plakken”,
de volledige code wordt geplakt, klik vervolgens op “voorbeeld” om te zien hoe het wordt,
boven de afbeelding/de code kan je commentaar plaatsen en de tekst welke na het plakken onder de foto komt kan je aanpassen of verwijderen door de 2e [url]….[/url] regel aan te passen of te verwijderen (alleen de 1e [url]….[/url] regel is belangrijk voor de foto).
9. Ben je tevreden met het resultaat, klik op “bevestigen” en je reactie met foto is klaar

PICASA
1. Maak een Picasa account, en als je die al hebt,
2. Inloggen
3. Klik op de foto(‘s) die je wil delen (dit geldt ook voor foto's die je wil plaatsen van een (eigen) website)
4. Met rechter muisknop “Afbeeldings-url kopiëren”
5. Nu gaat het iets anders: klik bovenin het Nikon forum “reactie” hokje op “Img”
6. Je ziet dan in het hokje de code [img]…[/img]
7. Plak de gekopieerde url nu tussen [img]…[/img] (op de plaats van de …. dus)
8. Met “voorbeeld” kan je zien hoe je post/foto eruit komt te zien, en als je tevreden ben klik je op “bevestigen”

Van andere fotostreams weet ik niets, dat moeten anderen maar aanvullen
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Procedure voor het plaatsen van foto's vanuit picasa

Berichtdoor MauritsD » vr okt 11 2013 12:25 am

Ik heb deze ook nog steeds online staan voor wie het handig vindt:
Handleiding foto's via Picasaweb op NCN-forum zetten
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Gebruikersavatar
MauritsD

Clublid
Berichten: 1468


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten