(Her)bewerken van foto's van forumleden

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor Rijko » ma apr 16 2012 8:49 pm

jdgraaf schreef:
Rijko schreef:
Peter schreef:Het vinkje wordt niet verwijderd uit het profiel. Er is voor gekozen en de onderbouwing is gegeven door Roelof en Patrick. De keuze of het principe zwaarder moet wegen dan het vinkje moet een ieder zelf maar maken. Op het moment dat foto's bewerkt worden zonder dat er toestemming voor is gegeven kan dit middels de meldknop gerapporteerd worden. Dat geldt trouwens in zijn algemeenheid.
Ik kies er voor om mijn profiel dus niet meer aan te passen. Het vinkje zal heus wel weer verdwijnen, want met het verplichtende karakter dient het geen enkel doel. Profielen van anderen lezen om te zien of zij een vinkje hebben doe ik zo wie zo niet.
Daarom hoef je ook niet in het profiel te kijken maar bij de post in de thread aan de linkerzijde onder de avatar.. :wink:


Dat is voor mij hetzlefde, dat doe ik dus ook niet.
Rijko



Onderwerp:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor jdgraaf » ma apr 16 2012 9:12 pm

Rijko schreef:Dat is voor mij hetzlefde, dat doe ik dus ook niet.


Ik wilde hier een uitgebreide reactie schrijven omdat ik me soms verbaas over over de reactie van sommige op sommige zaken in deze thread etc etc....Maar in plaats daarvan mijn laatste reactie op deze thread want hierna ga ik me weer lekker bezig houden met de normale gang van zaken op het forum zoals mooie foto's kijken, leren van anderen en anderen om advies vragen of dit juist proberen te geven....

ZUCHT! (en nu ga ik verder)
Een berg Nikon spullen....
Gebruikersavatar
jdgraaf

Forumlid
Berichten: 821


Locatie: Hoofddorp
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor Roelof » ma apr 16 2012 9:22 pm

Na de overstelpende hoeveelheid protesten, die mij nog steeds verbaast, want je hoorde ze voor die tijd niet, heb ik het zetten van een vinkje ontverplicht.
Je kunt nu dus je profiel aanpassen zonder dat je een vinkje moet zetten.
Toen we het veld aanmaakten, kon ik kiezen tussen verplicht stellen of een standaardwaarde invullen, maar blijkbaar kan ik de verplichting wel opheffen zonder een standaardwaarde te plaatsen.
Hier wil ik het verder graag bij houden.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor Rijko » ma apr 16 2012 9:27 pm

Roelof schreef:Na de overstelpende hoeveelheid protesten, die mij nog steeds verbaast, want je hoorde ze voor die tijd niet, heb ik het zetten van een vinkje ontverplicht. Je kunt nu dus je profiel aanpassen zonder dat je een vinkje moet zetten. Toen we het veld aanmaakten, kon ik kiezen tussen verplicht stellen of een standaardwaarde invullen, maar blijkbaar kan ik de verplichting wel opheffen zonder een standaardwaarde te plaatsen. Hier wil ik het verder graag bij houden.


Een wijs belsuit. Ik heb geen problemen met een optioneel vinkje om aan te geven of je herbwerkingen toestaat of juist niet.
Rijko



Onderwerp:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor George Fennes » ma apr 16 2012 9:28 pm

Roelof schreef:Na de overstelpende hoeveelheid protesten, die mij nog steeds verbaast, want je hoorde ze voor die tijd niet, heb ik het zetten van een vinkje ontverplicht.
Je kunt nu dus je profiel aanpassen zonder dat je een vinkje moet zetten.
Toen we het veld aanmaakten, kon ik kiezen tussen verplicht stellen of een standaardwaarde invullen, maar blijkbaar kan ik de verplichting wel opheffen zonder een standaardwaarde te plaatsen.
Hier wil ik het verder graag bij houden.

Dus Roelof ik begrijp dat iedereen nu tevreden is?
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor Patrick » ma apr 16 2012 9:30 pm

Even een kleine toevoeging. Eenmaal een keuze gemaakt kan je de keuze slechts nog aanpassen, niet meer verwijderen! Een technische restrictie van de forumsoftware waar we volgens mij niet omheen kunnen werken.

George Fennes schreef:Dus Roelof ik begrijp dat iedereen nu tevreden is?

Vast niet. Maar het lijkt me wel een redelijk compromis. Een polderoplossing natuurlijk, dat wel.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

(Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor RvDam » ma apr 16 2012 11:03 pm

Toch wil ik nog even op de valreep wat kwijt. In een aantal reacties wordt geschreven dat het maar een foto is wat aangepast wordt. Ik zie dit heel anders. Ik plan een fotosessie weken van te voren. Ik ben dan bezig met een idee uitwerken en begin met zoeken naar inspiratie. Als ik een idee heb zoek ik daar een passend model bij, huur ik passende kleding en overleg ik met de MUA over de make-up. Daarna ga ik met mijn broer bedenken hoe we dit alles gaan belichten, met één of meerdere flitsers, met softboxen of beauty dish, etc. Daarna gaan we de studio in om de foto te maken. Vaak zijn we voor één foto totaal een uur of vier in de studio bezig (natuurlijk maken we meerdere poses maar ik kies er meestal maar één of twee uit).

Als ik dan de foto's heb gemaakt (ik ben dan al een week of twee bezig met het plannen en uitvoeren) ben ik één of twee avonden (nagelang hete aantal foto's wat ik heb gemaakt) bezig een selectie te maken. Daarna ga ik aan de slag met de nabewerking. Ook daar doe ik wel een paar avonden over. Uiteindelijk ben ik dus een week of drie bezig met het maken van één of twee, hooguit drie foto's.

Zoals je kunt lezen is het voor mijn niet echt zomaar een foto maar het eind resultaat van een heel proces. Doordat ik zo intens met het eind resultaat bezig ben kan het wel eens voorkomen dat ik iets over het hoofd zie. Zo had ik een foto geplaatst waar ik redelijk tevreden over was. Echter was het oogwit ietwat te grijs. Een mede forum lid merkte dit terecht op een bewerkte mijn foto door de witbalans aan te passen. De witbalans had ik bewust koel gehouden omdat dit bij mijn oorspronkelijk idee paste. Door de wit balans aan te passen had hij het probleem van de ietwat te grijze oogwit opgelost, maar ook mijn oorspronkelijk idee om zeep geholpen. Als hij gewoon had aangegeven dat het oogwit te grijs was had ik dit ook wel zonder aanpassing gezien en het op mijn manier opgelost.

Natuurlijk ben ik me bewust van de goede intenties van het mede forumlid en je kunt mijn werkwijze overdreven vinden, maar zo ben ik nu eenmaal. En ik wil nu eenmaal het eindresultaat volledig zelf onder controle hebben. Ik plaats mijn foto's op het forum (al wordt het wel steeds minder) omdat ik weet dat ik soms nog wel eens dingen over het hoofd zie. Ik ben nu eenmaal zo intens bezig met het eindresultaat dat ik wel eens andere dingen over het hoofd zie. Dus vraag ik andere om hun mening te geven. Ik ben iemand die heel goed tegen kritiek kan (dat vind ik dan wel zelf hé). Als er wordt geschreven dat ze de foto te koel vinden neem ik dit ter kennisgeving aan omdat dit ook mijn einddoel was. Maar ik zal elke reactie overwegen of ik het er mee eens ben. En als ze een terechte opmerking maken over iets wat niet klopt ben ik de eerste om het toe te geven, maar ik wil dus wel zelf de regie in handen houden om het te verbeteren.

Ik had eerst in mijn onderschrift staan (na het bovenstaande incident trouwens) dat ik het liever niet had als men mijn foto's bewerkten. Dus een optie in mijn profiel had niet echt gehoeven van mij maar het geeft wel duidelijkheid. Maar ik kan de reacties van de andere ook wel weer begrijpen. Te veel regeltjes is natuurlijk nooit goed. De reactie van rijko vind ik dan wel weer wat respectloos naar mijn toe. Ik ben dus iemand dit het bewerken van mijn foto dus niet toestaat maar daar heeft hij geen boodschap aan. Ook al geef ik dit aan onder mijn avatar.

Nu ga ik weer lekker aan de slag. Ik zit weer vol ideeën en als ik weer een foto klaar heb zal ik deze weer op het forum plaatsen. Dt ik geen reactie meer op mijn foto's krijg omdat ik bewerkingen niet toesta verwacht ik niet. We zijn tenslotte allemaal volwassen mensen die intensief met hun hobby bezig zijn. Een beetje respect onderling maakt het een gezellig forum. De meeste forums die ik ten gronde heb zien gaan gingen niet vanwege regeltje maar vanwege het gebrek aan onderling respect.
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....
Gebruikersavatar
RvDam

Clublid
Berichten: 214


Locatie: Sassenheim
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor GdP » di apr 17 2012 12:39 am

@RvDam

Had je dan al foto's op het forum staan?
GdP



Onderwerp:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor oud0001 » di apr 17 2012 1:27 am

:shock:
oud0001



Onderwerp:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor Léon Obers » di apr 17 2012 1:55 am

Roelof schreef:Na de overstelpende hoeveelheid protesten, die mij nog steeds verbaast, want je hoorde ze voor die tijd niet, heb ik het zetten van een vinkje ontverplicht.
Je kunt nu dus je profiel aanpassen zonder dat je een vinkje moet zetten.
Toen we het veld aanmaakten, kon ik kiezen tussen verplicht stellen of een standaardwaarde invullen, maar blijkbaar kan ik de verplichting wel opheffen zonder een standaardwaarde te plaatsen.
Hier wil ik het verder graag bij houden.

Patrick schreef:Even een kleine toevoeging. Eenmaal een keuze gemaakt kan je de keuze slechts nog aanpassen, niet meer verwijderen! Een technische restrictie van de forumsoftware waar we volgens mij niet omheen kunnen werken.


Wat is het nu, kan een eenmaal geplaatst vinkje nu wel of niet ongedaan gemaakt worden in de zin dat je vinkjes voor beide veldjes "leeg" kunt hebben?
Ik ga er even vanuit dat de reactie van Patrick als degene die aan de forum software sleutelt met zijn laatste opmerking correct is.


Patrick schreef:
George Fennes schreef:Dus Roelof ik begrijp dat iedereen nu tevreden is?

Vast niet. Maar het lijkt me wel een redelijk compromis. Een polderoplossing natuurlijk, dat wel.

Compromis?
Het komt mij over als het koste wat kost verplicht stellen (door je strot persen) tussen het ene medicijn en het andere medicijn voor iedereen, terwijl 99% geen kwaal heeft en om die reden überhaupt geen medicijn wil slikken.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor Rijko » di apr 17 2012 7:49 am

RvDam schreef:De reactie van rijko vind ik dan wel weer wat respectloos naar mijn toe. Ik ben dus iemand dit het bewerken van mijn foto dus niet toestaat maar daar heeft hij geen boodschap aan. Ook al geef ik dit aan onder mijn avatar.
RvDam, je moet wel even goed lezen!! Dit verwijt klopt niet. Ik heb meerdere keren in deze discussie aangegeven dat ik altijd naar de eigenaar zal aangeven wat verbeterd kan worden, en zal vragen of hij/zij het op prijs stelt dat ik het met een herbewerking laat zien. Ik zal nooit zomaar een foto van iemand aanpassen. Daar heb ik geen vinkje ja/nee voor nodig. Ik denk wel dat als aangeeft dat je geen bewerkingen toestaat, dit wel eens een negatief effect zal kunnen hebben op het aantal reacties dat je op een foto ontvangt. Zomaar een idee; de tijd zal dat leren.
Rijko



Onderwerp:

(Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor RvDam » di apr 17 2012 8:30 am

Rijko schreef:
RvDam schreef:De reactie van rijko vind ik dan wel weer wat respectloos naar mijn toe. Ik ben dus iemand dit het bewerken van mijn foto dus niet toestaat maar daar heeft hij geen boodschap aan. Ook al geef ik dit aan onder mijn avatar.
RvDam, je moet wel even goed lezen!! Dit verwijt klopt niet. Ik heb meerdere keren in deze discussie aangegeven dat ik altijd naar de eigenaar zal aangeven wat verbeterd kan worden, en zal vragen of hij/zij het op prijs stelt dat ik het met een herbewerking laat zien. Ik zal nooit zomaar een foto van iemand aanpassen. Daar heb ik geen vinkje ja/nee voor nodig. Ik denk wel dat als aangeeft dat je geen bewerkingen toestaat, dit wel eens een negatief effect zal kunnen hebben op het aantal reacties dat je op een foto ontvangt. Zomaar een idee; de tijd zal dat leren.

Sorry dat had ik niet uit deze eindeloze discussie gehaald. Ik ben ook een beetje kwijt wie wat heeft gezegd. Maar dit is eigenlijk de manier zoals het zou moeten. Helaas niet iedereen vraagt het eerst maar neemt het maar aan dat iedereen het goed vind. Daarom is een beetje duidelijkheid wel op zijn plaats. Alleen jammer dat er een regeltje aan gekoppeld moet worden. Alleen een regel in mijn onderschrift had het voor mij al gedaan zolang men dit respecteert.

En zoals ik al eerder aangaf, ik verwacht niet dat ik minder reacties krijg omdat ik het bewerken niet toesta. Maar de tijd zal het inderdaad leren.
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....
Gebruikersavatar
RvDam

Clublid
Berichten: 214


Locatie: Sassenheim
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

(Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor RvDam » di apr 17 2012 8:36 am

GdP schreef:@RvDam

Had je dan al foto's op het forum staan?

viewtopic.php?t=38708#p514488
viewtopic.php?f=51&t=38549
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....
Gebruikersavatar
RvDam

Clublid
Berichten: 214


Locatie: Sassenheim
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

(Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor RvDam » di apr 17 2012 9:34 am

Patrick schreef:Even een kleine toevoeging. Eenmaal een keuze gemaakt kan je de keuze slechts nog aanpassen, niet meer verwijderen! Een technische restrictie van de forumsoftware waar we volgens mij niet omheen kunnen werken.

Het is nu een ja/nee keuze. Als je er een aan/uit optie van maakt zoals de vraag NCN mailing ontvangen dan kun je deze gewoon uitzetten. En dan kun je ervoor kiezen om niets te tonen onder je avatar als je de optie uit heb, en wel iets tonen als je deze aan heb. Dan hebben allen leden die bezwaar maken iets onder hun avatar en andere niets.
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....
Gebruikersavatar
RvDam

Clublid
Berichten: 214


Locatie: Sassenheim
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor Daniël » di apr 17 2012 9:40 am

Echt ongelofelijk dit.
Eerst zeiken dat mensen je foto's bewerken. Dan komt er een veldje zodat je het aan kan geven, gaan ze daar weer over zeuren.

Wat zijn er toch een zooi van die azijnpissers zeg. Wat een gezeik, bah. Geen wonder dat sommige zo zuur zijn, zou ook niet fijn kunnen kijken als ik azijn pis.
Ooit was het NCN forum een forum waar je met plezier kon lezen, foto's kan plaatsen en iedereen gewoon commentaar geeft. Die tijd is helaas vervlogen, de rotte appels hebben wederom gewonnen.
Nu is het klaagbank over letterlijk elk klein dingetje. Heb je echt niks beters te doen?

Zo, kunnen jullie even, in jullie ogen, mijn gezeik lezen.
Daniël




Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten