(Her)bewerken van foto's van forumleden

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor oud0001 » wo apr 18 2012 9:38 pm

Tja, als men het verschil tussen correct gedrag en incorrect gedrag niet meer kan plaatsen heeft het idd geen zin om daar over verder te schrijven. Het mijn en dijn is nog steeds het zelfde gebleven gedurende de loop der tijden. Blijkbaar bij sommigen een achterhaald concept tot het hen zelf overkomt.
oud0001



Onderwerp:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor Léon Obers » wo apr 18 2012 10:56 pm

Het wordt een herhaling van de discussie.

Met het mijn en dijn heeft het niets te maken.
Zoals in het begin van de discussie reeds aangegeven valt een en ander onder citaatrecht:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Citaatrecht
Als een deel van een tekst, een afbeelding of ander werk onder het citaatrecht valt, dan is voor publicatie ervan geen toestemming van de auteursrechthebbende nodig. In Nederland is het volgens het citaatrecht toegestaan om een deel van andermans werk over te nemen in een aankondiging, beoordeling, bespreking, kritiek of wetenschappelijke verhandeling.
viewtopic.php?p=520031#p520031

Aangaande eventuele veranderingen van een beeld m.b.t. artikel 25 en de "onredelijkheid" ervan kan de auteursrechthebbende zich verzetten.
Dat "verzet" wat enkele keren is voorgekomen, is rechtgezet met het verwijderen van die bewerking. Daarmee is de kous af. Is aan de voorwaarden voldaan.
Als jij denkt meer schade te hebben geleden. Ik zou zeggen stap héél snel naar de rechter en probeer er meer uit te slepen.
Maar ik denk dat je aan het kortste eind trekt en jezelf voor de proceskosten moet opdraaien, omdat wettelijk gezien aan alle voorwaarden wordt voldaan.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor JvdKooij » wo apr 18 2012 11:08 pm

Tuihanti schreef:Tja, als men het verschil tussen correct gedrag en incorrect gedrag niet meer kan plaatsen heeft het idd geen zin om daar over verder te schrijven. Het mijn en dijn is nog steeds het zelfde gebleven gedurende de loop der tijden. Blijkbaar bij sommigen een achterhaald concept tot het hen zelf overkomt.


Sorry, maar je overdrijft wel heel erg nu
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Berichtdoor Patrick » wo apr 18 2012 11:15 pm

Zo heren en dames. Mooi geweest. Zoals eerder aangekondigd zou ik aan het eind van de dag nog even langskomen.

Inhoudelijk komen we er toch niet uit. Ik gooi er dus een groot hangslot op. We gaan als team kijken of het vinkje in de praktijk werkt. Ga nou dus alsjeblieft niet steeds klaagdraadjes beginnen over dit vinkje, want dat hebben we nu wel gehad.

Nu weer foto's maken, foto's nabewerken, foto's plaatsen en elkaar verder helpen, complimentjes geven en zo. En babbelen met mensen die problemen hebben met hun D800; die hebben het ook zwaar heb ik begrepen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten