Lidmaatschap NCN

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Lidmaatschap NCN

Berichtdoor Zwarte » do okt 04 2012 6:50 pm

Wilde mij vandaag opgeven als lid van NCN omdat ik vind als je hier regelmatig gebruik van maakt er wat tegenover mag staan. En alles in de lucht houden op vandaag kost geld. Echter moet ik dan nog € 15.- betalen voor de laatste 3mnd van het jaar. Dan zou ik beter kunnen wachten tot januari.
Laatst gewijzigd door Zwarte op do okt 04 2012 6:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zwarte

Forumlid
Berichten: 129


Locatie: Panningen
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lidmaatschap NPC

Berichtdoor Cees » do okt 04 2012 6:52 pm

NPC??? :shock:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lidmaatschap NCN

Berichtdoor Zwarte » do okt 04 2012 6:55 pm

Gecorrigeerd was in de war met een ander lidmaatschap.
Gebruikersavatar
Zwarte

Forumlid
Berichten: 129


Locatie: Panningen
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lidmaatschap NCN

Berichtdoor Cees » do okt 04 2012 6:56 pm

Dat klinkt, en leest, beter! :mryellow:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lidmaatschap NCN

Berichtdoor Marten » do okt 04 2012 7:22 pm

Maar nog steeds geen antwoord op de vraag. :shock:
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lidmaatschap NCN

Berichtdoor Patrick » do okt 04 2012 7:27 pm

Zwarte schreef:Wilde mij vandaag opgeven als lid van NCN omdat ik vind als je hier regelmatig gebruik van maakt er wat tegenover mag staan. En alles in de lucht houden op vandaag kost geld. Echter moet ik dan nog € 15.- betalen voor de laatste 3mnd van het jaar. Dan zou ik beter kunnen wachten tot januari.

Klopt. Je krijgt er twee NCN Magazines voor en kan direct beginnen met naar activiteiten te gaan. En je kan wat meer op het forum, hebt voordeel bij retailers, etc. En dat bijna 3 maanden lang! :wink:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lidmaatschap NCN

Berichtdoor Patrick » do okt 04 2012 7:29 pm

Marten schreef:Maar nog steeds geen antwoord op de vraag. :shock:

De vraag stond er tenslotte al 32 minuten toen je dit tikte... Ben ik nu te laat? :shock:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lidmaatschap NCN

Berichtdoor Marten » do okt 04 2012 8:07 pm

Patrick schreef:..De vraag stond er tenslotte al 32 minuten toen je dit tikte... Ben ik nu te laat? :shock:

Nee hoor, ik heb mij meer verbaasd over de 2 antwoorden van Cees
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lidmaatschap NCN

Berichtdoor Cees » do okt 04 2012 8:29 pm

Marten schreef:
Patrick schreef:..De vraag stond er tenslotte al 32 minuten toen je dit tikte... Ben ik nu te laat? :shock:

Nee hoor, ik heb mij meer verbaasd over de 2 antwoorden van Cees


Die had het hele verhaal niet echt goed gelezen....
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lidmaatschap NCN

Berichtdoor Pjerry » vr okt 05 2012 1:27 am

Patrick schreef:
Zwarte schreef:Wilde mij vandaag opgeven als lid van NCN omdat ik vind als je hier regelmatig gebruik van maakt er wat tegenover mag staan. En alles in de lucht houden op vandaag kost geld. Echter moet ik dan nog € 15.- betalen voor de laatste 3mnd van het jaar. Dan zou ik beter kunnen wachten tot januari.

Klopt. Je krijgt er twee NCN Magazines voor en kan direct beginnen met naar activiteiten te gaan. En je kan wat meer op het forum, hebt voordeel bij retailers, etc. En dat bijna 3 maanden lang! :wink:


Niet helemaal waar hè. Ik wacht al sinds 25 of 26 september. Ik heb nog niets en kan nog niets (zelfs geen foto plaatsen in het NCN-deel). Verder geen probleem, maar het is niet "direct".
Gebruikersavatar
Pjerry

Clublid
Berichten: 1153


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lidmaatschap NCN

Berichtdoor Patrick » vr okt 05 2012 1:46 am

Pjerry schreef:Niet helemaal waar hè. Ik wacht al sinds 25 of 26 september. Ik heb nog niets en kan nog niets (zelfs geen foto plaatsen in het NCN-deel). Verder geen probleem, maar het is niet "direct".

OK. Een paar zaken duren even. Meerdere schijven, vrijwilligers en zo.

Maar activiteiten bezoeken gaat meestal prima; even een kopietje van je overboeking meenemen en je komt wel binnen hoor!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lidmaatschap NCN

Berichtdoor Pjerry » vr okt 05 2012 2:03 am

Ik zei al Patrick dat ik er niet zwaar aan til. Maar de logistiek rammelt. Het gaat over veel te veel schijven.
Stel,ik wil een verzekering afsluiten en word daarom lid van NCN (is niet de reden hoor :P). Ik kan die verzekering nog niet afsluiten en morgen gaat in R'dam het spul tegen de straatstenen, of komt iemand met een stanleymesje langs. Dan is het toch wel erg dat ik er weken op moet wachten en daardoor de verzekering nog niet afgesloten heb..... Lijkt me ook geen goede PR.

Ik heb na ca. een week een bevestiging gekregen van mijn betaling. Op de site kan ik echter nog niets als NCN-lid, dat moet volgens mij per direct geregeld kunnen worden. Die week was er voor het vrijwilligerswerk, maar dan moet er ook geschakeld worden en niet doorgestuurd worden, die het dan weer doorstuurt enz. Dan doet de structuur mij aan de overheid denken, niet aan een slagvaardige vereniging.

Maar nogmaals,ik maak er verder geen punt van en je had er mij niet over gehoord als er niet hier een topic over gestart was. Het zijn echter wel punten die je even mee zou moeten nemen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Pjerry

Clublid
Berichten: 1153


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lidmaatschap NCN

Berichtdoor Patrick » vr okt 05 2012 2:46 am

Pjerry schreef:Ik zei al Patrick dat ik er niet zwaar aan til. Maar de logistiek rammelt. Het gaat over veel te veel schijven.


Wellicht oordeel je wat te makkelijk. Wij zijn een vrijwilligersvereniging. Er zijn een aantal mensen die achter de schermen heel veel doen binnen dit verhaal, elk met een deel van de verantwoordelijkheden. We sturen inderdaad niet dagelijks de laatste ledenlijst door. Sterker nog: degene die de aanmeldingen verwerkt doet dat niet elke avond. Zou ik ook niet doen. Eens per week lijkt mij mooi. Volgens mij gebeurt het nu zelfs vaker, want anders loopt het zo op (serieus!!).

Eens in de 2 a 3 weken krijgen wij als webredactie een laatste versie van de ledenlijst. Die wordt dan direct gekoppeld met het forum. En dat doen we een of twee maal per week; voor degenen die al op de laatste lijst staan maar hun lidnummer en postcode nog niet ingevuld hadden in de forumsoftware.

Daarnaast moet er nog terugkoppeling gebeuren naar de nieuwe leden. Envelopje maken met wat velletjes papier, pasje en een clubblad. En dan hop naar het postkantoor. Dat doe je natuurlijk ook niet elke dag.

Kortom: we zijn geen bedrijf. We doen dit in onze vrije tijd. Zoals altijd is het vrijwillig, maar niet vrijblijvend. Het proces loopt goed, als je geluk hebt heel snel, als je pech hebt iets langzamer; het ligt er maar aan wanneer je je aanmelding doet, net voor of net na een verwerkingsslag.

Er wordt trouwens wel gewerkt aan de snellere koppeling van de ledenlijst. We gaan de verweking voortaan online doen zodat meerdere mensen daar indien nodig bij kunnen. Zo kan ik dus bijvoorbeeld veel vaker dan nu het geval is even een verse lijst ophalen en verwerken. Dat zullen jullie wel gaan merken. Maar de overige stromen zullen niet zo veel versnellen; het blijven klusjes die je eens in de paar dagen doet.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Lidmaatschap NCN

Berichtdoor Ed Post » vr okt 05 2012 3:51 pm

Wellicht een idee om jezelf als vrijwilliger op te geven en dan zelf te kijken of je dingen over minder schijven kan laten lopen?
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Lidmaatschap NCN

Berichtdoor Pjerry » vr okt 05 2012 4:09 pm

Zucht zeg, wat een dooddoener.

Ik geef gewoon iets terug op "direct", maar kritiek mag blijkbaar niet?
Gebruikersavatar
Pjerry

Clublid
Berichten: 1153


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten