EXIF bij geplaatste foto's

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: EXIF bij geplaatste foto's

Berichtdoor CaptainHook » ma nov 19 2012 8:09 pm

Pjerry schreef:Een goede bescherming om te zorgen dat ze jouw foto's niet onrechtmatig gebruiken is de Exif eruit slopen.

Die snap ik ook niet!? :?: :?:
Het is eerder andersom...als je foto's niet gemerkt zijn met een copyright statement in één of meerdere van de EXIF/IPTC data velden, is sowieso de bewijslast bij onrechtmatig gebruik lastig.
Dus ik zou juist die gegevens WEL intact laten...
CaptainHook



Onderwerp:

Re: EXIF bij geplaatste foto's

Berichtdoor CaptainHook » ma nov 19 2012 8:10 pm

a vgastel schreef:Dan laden en dan heb je nog niet altijd de exif als ze er niet in staan heb je ze niet.

Nee, duh... als ze er niet instaan, dan heb je ze niet... goh... :oohh:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: EXIF bij geplaatste foto's

Berichtdoor iJoost » ma nov 19 2012 8:11 pm

Pjerry schreef:Bewijslast Joost.


Wat ga je precies bewijzen door alle informatie eruit te slopen? I'm lost... ;-)
iJoost



Onderwerp:

Re: EXIF bij geplaatste foto's

Berichtdoor Pjerry » ma nov 19 2012 8:15 pm

Laatste poging, ik laat het hierbij:
Als iemand jouw foto's pikt en jij geeft dat aan, dan moet je bewijzen dat ze van jouw zijn. Op het moment dat de andere partij alleen maar een foto zonder Exif kan laten zien, heb jij het stukken makkelijker.
Maar het is ontzettend onbelangrijk, goed beschermen is er bij een foto toch niet bij, tenzij je een VGA-resolutie aanbiedt.

Maar ik stop er gewoon mijn Exif bij hoor, mijn foto's worden niet gepikt :lol:.
Gebruikersavatar
Pjerry

Clublid
Berichten: 1153


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: EXIF bij geplaatste foto's

Berichtdoor CaptainHook » ma nov 19 2012 8:21 pm

Pjerry schreef:Laatste poging, ik laat het hierbij:
Als iemand jouw foto's pikt en jij geeft dat aan, dan moet je bewijzen dat ze van jouw zijn. Op het moment dat de andere partij alleen maar een foto zonder Exif kan laten zien, heb jij het stukken makkelijker.

Nu begrijp ik het nog minder. :shock:
Je kunt de EXIF data er altijd uitslopen c.q. modificeren. Dat kun je zelf, maar dat kan die ander ook. Dus wat schiet je hier nou mee op?
Je zou hooguit embedded encrypted data in je files kunnen stoppen: Steghide.
http://steghide.sourceforge.net/
Ook al modificeert de ander de EXIF data, jij kunt nog aantonen dat die encrypted data er nog inzit. :twisted:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: EXIF bij geplaatste foto's

Berichtdoor iJoost » ma nov 19 2012 8:24 pm

Tsssssk... En dat jij bijvoorbeeld het origineel hebt (een tikkeltje groter dan 1024 pixels) of zelfs een NEF kunt laten zien is niet overtuigend genoeg denk je?

Hou op, schei uit zeg... wat een spielerij. ;-)

Maar goed, als dat de reden is. Ik vind het allemaal best.
iJoost




Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten