idee binnen het forum en topics

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

idee binnen het forum en topics

Berichtdoor DiFiWi » ma mei 06 2013 5:55 pm

ik ben op een andere fotosite een geweldig systeem tegen gekomen vind ik
op deze betreffende website kun je door jezelf geplaatste topics zelf verwijderen
alleen je eigen topics dus
door dit te hebben kan het forum schoner blijven
zoals in het gevraagd aangeboden de topics die dan niet meer van toepassing zijn
kan door gebruiker zelf worden verwijderd
waardoor deze overzichterlijker blijft
en het hierdoor kan het ook rustiger worden voor de forum beheerders
het is maar een idee
Groeten uit Limburg.
DiFiWi

Forumlid
Berichten: 123


Locatie: Ven-Zelderheide
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: idee binnen het forum en topics

Berichtdoor bjornc » ma mei 06 2013 5:59 pm

Op zich net zo'n goed idee als het communisme.
In theorie zou het perfect werken, maar in de praktijk zal er misbruik van worden gemaakt.

Denkend aan het verwijderen van posts in een discussie, welke dan ineens nergens meer op slaat.
Het verwijderen van complete topics, waar waardevolle info in staat, etc etc.

Zoals gezegd, in theorie een goed idee; in de praktijk zal het falen.
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: idee binnen het forum en topics

Berichtdoor staal571 » ma mei 06 2013 6:04 pm

Nou als test zou het bijvoorbeeld in het vraag en aanbod topic wel zinvol zijn, ik kom veel advertenties tegen die op slot zitten omdat het artikel verkocht is terwijl dat in de titel (vaak) niet te zien is.

Gr peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: idee binnen het forum en topics

Berichtdoor Patrick » ma mei 06 2013 6:41 pm

Draadjes in de verkoopsectie worden op slot gezet op verzoek of als aangegeven wordt dat het item verkocht is. We halen ze dan niet direct weg. Zo kan men nog een tijdje zien wat er zoal verkocht wordt. Anders wordt het al snel een weinig uitnodigende plek om wat te koop aan te bieden. Natuurlijk kan een aanbieder altijd vragen het draadje te verwijderen, maar dat is dus niet wat we standaard doen bij verkoop.

Gesloten draadjes worden, uit mijn hoofd gezegd, na 30 dagen geen activiteit vanzelf opgeruimd in die sectie.

Wij zijn als NCN van mening dat een gemodereerd forum het beste is voor ons. Daarom beperken we de rechten van onze bezoekers dus enigszins. Maar verzoekjes doen aan de moderators gaat simpel via het uitroeptekentje. Verder zijn veel draadjes op het forum ook gewoon een stuk naslag voor veel bezoekers.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26857


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: idee binnen het forum en topics

Berichtdoor Kroontje » ma mei 06 2013 6:43 pm

Mooi gebracht Patrick ;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: idee binnen het forum en topics

Berichtdoor Rob Smit » ma mei 06 2013 6:43 pm

Als je iets zoekt of te koop aan wilt bieden is het juist zinvol om te kijken wat zich in het verleden heeft afgespeeld over het betreffende object.
Wel ben ik een voorstander van eigen beheer van topics en posten.
Niet om het puntje misbruik, puur om eventuele fouten weg te halen waar je later achter komt.


Ja, ik weet het, akkoord bij aanmelden, moderator vragen etc.
Gebruikersavatar
Rob Smit

Forumlid
Berichten: 1194


Locatie: Omgeving Breda
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: idee binnen het forum en topics

Berichtdoor Cookie1397 » ma mei 06 2013 6:50 pm

Het in eigen beheer geven van posts gaat niet wetken. Wat als jij in een topic of meerdere topics al jou posts gaat verwijderen. Dan slaan de mogelijke reacties daarop etc. nergens meer op en als meerdere dat gaan doen krijg je hele rare draadjes. Niet doen dus, is mijn idee.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: idee binnen het forum en topics

Berichtdoor CaptainHook » ma mei 06 2013 6:53 pm

Wat me wel een zinnige wijziging aan het TeKoop/Gevraagd subforum lijkt: zorg dat alleen de nog actieve artikelen bovenaan staan. M.a.w. alles wat gesloten is, schuift een stukje op o.i.d.
Want nu staan al gesloten - en nog open TKA/TKG topics door elkaar heen. Is imho niet zo overzichtelijk.
Laatst gewijzigd door CaptainHook op ma mei 06 2013 7:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: idee binnen het forum en topics

Berichtdoor Patrick » ma mei 06 2013 6:55 pm

Je ingenomen fouten kan je nog wel een paar dagen corrigeren. Die van anderen natuurlijk niet.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26857


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: idee binnen het forum en topics

Berichtdoor Roelof » di mei 07 2013 6:14 pm

DiFiWi schreef:ik ben op een andere fotosite een geweldig systeem tegen gekomen vind ik
op deze betreffende website kun je door jezelf geplaatste topics zelf verwijderen
alleen je eigen topics dus

Dat kan hier ook, met twee restricties.
1) Binnen twee weken
2) Er mag niemand gereageerd hebben.
Punt twee is duidelijk, zodra er iemand gereageerd heeft, ben jij wel de topic starter, maar is het niet meer alleen jouw topic. Andere mensen hebben er dan ook tijd in gestoken.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: idee binnen het forum en topics

Berichtdoor Roelof » di mei 07 2013 6:20 pm

CaptainHook schreef:Wat me wel een zinnige wijziging aan het TeKoop/Gevraagd subforum lijkt: zorg dat alleen de nog actieve artikelen bovenaan staan. M.a.w. alles wat gesloten is, schuift een stukje op o.i.d.
Want nu staan al gesloten - en nog open TKA/TKG topics door elkaar heen. Is imho niet zo overzichtelijk.

Ik wilde dat het kon, niet alleen voor 'gevraagd en aangeboden', maar ook voor 'komende evenementen' en 'fotowandelingen'.
Voor die laatste twee hebben we de 'oplossing' dat ze door een moderator op sticky gezet worden en van sticky af gaan zodra het topic op slot gaat. Ongelukkigerwijs is het in 'gevraagd en aangeboden' veel drukker en zou het dus veel meer werk met zich meebrengen om dat daar ook vol te houden.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: idee binnen het forum en topics

Berichtdoor Remco v/d Sanden » di mei 07 2013 7:05 pm

Ik ben zelf moderator bij oa Zoom dus snap het concept wel een beetje. Het idee dat mensen hun eigen berichten kunnen verwijderen is an sich geen heel verkeerd beeld in een ideale wereld. Het probleem is dat we niet in een ideale wereld leven. Wat ik in het verleden wel eens voorbij heb zien komen is dat mensen die dus een slechte bui hebben complete berichten verwijderden en zo dus vragen en antwoorden op bepaalde onderwerpen geheel nutteloos werden.

Dus wat mij betreft behoeven gebruikers geen mogelijkheid te hebben om eigen berichten te verwijderen. Wat ik wel een "goed" ding vind is dat gebruikers hun eigen account zouden kunnen opheffen ( met behoud van de door hun geposte topics ). Op alle fora is het een komen en gaan van mensen, en wanneer mensen wensen te vertrekken lopen ze vaak tegen problemen op als zij hun account willen opheffen. Vaak kan dit niet, of word dit door beheer niet gedaan, terwijl tegenwoordig technisch gezien er weinig problemen meer hoeven te zijn om iemand te verwijderen.


Ach ja, ieder forum zijn eigen regeltjes, daar stemmen mensen mee in als ze lid worden. Verbetering is altijd goed lijkt me, maar niet elke verandering hoefd een verbetering te zijn natuurlijk ;)
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: idee binnen het forum en topics

Berichtdoor MarcB » di mei 07 2013 7:14 pm

Forumleden hun eigen berichten laten verwijderen zou ik zeker niet doen, de logica van het topic verdwijnt. Topics verwijderen zou ik ook niet doen want een forum is een geweldig naslagwerk.

Het forum waar ik zelf beheerder van ben, www.blackbirdownersclub.eu heb ik zodanig ingericht dat leden berichten kunnen wijzigen totdat een reply wordt gepost, dit om de logica van het topic te behouden en daarnaast dat men enigszins nadenkt voor iets gepost wordt.
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: idee binnen het forum en topics

Berichtdoor justme » di mei 07 2013 7:19 pm

Ik vind het uitroepteken zeer handig en een krachtig hulpmiddel, naast de aanwezige moderators. Werkt ook prima bij dergelijke 'uitdagingen' die de TS noemt.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: idee binnen het forum en topics

Berichtdoor DiFiWi » di mei 07 2013 7:52 pm

was ook meer gericht op het verwijderen van de gehele door de gebruiker geplaatste topic
maar snap ook de standpunten van hier uiteraard heeft alle voordelen ook nadelen en andersom
en het was ook maar een idee :)
Groeten uit Limburg.
DiFiWi

Forumlid
Berichten: 123


Locatie: Ven-Zelderheide
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten