Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok [gesloten]

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok

Berichtdoor Avado » zo mei 12 2013 7:49 pm

Waar zijn we nu mee bezig...

Ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat we op een forum als dit, dit soort discussies aangaan. Nog erger vind ik het, dat een voormalig bestuurslid een topic (sorry, het is Engels) als dit start. Je weet nl. al voordat je het post, wat de gevolgen zijn. Tenminste, dat mag ik hopen als voormalig bestuurslid.

Laten we a.u.b. ophouden met dit soort onzintopics en laten we lekker gaan fotograferen.
Gr. Andre
Avado

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Bommelerwaard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok

Berichtdoor emdeklerk » zo mei 12 2013 7:49 pm

'oooooit zat ik in de "aksiegroep spellingsvereenvaudiging";'

Ja, dat zou het een stuk eenvoudiger gemaakt hebben...

Maar ik weet genoeg. Ik zie weer de stukjes van die jongens voor me, in Aloha en Gandalf...
Fijn dat je nu een Vrij Mens bent omdat je geen hoofdletters gebruikt.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok

Berichtdoor DannySan » zo mei 12 2013 7:50 pm

De reacties zoals geplaatst in dit topic zijn weer typerend van hoe men elkaar lekker 'afkamt' in het kader van "jij schrijft iets fout, dus quoten en lekkere onzinreactie erop geven".
Een persoon aanvallen omdat deze iets 'niet goed' plaatst/spelt/verteld? Hoe sneu ben je dan?

Dit zijn de dingen waarbij ik denk: "Is dit een community waar ik bij wil horen"? Het is toch het Nikon Gebruikers Forum?
We spreken hier over fotografie, foto's, objectieven (lenzen...), body's enz. en ook over andere topics; helaas blijkt daar maar weer dat 'volwassen reageren' een moeilijk punt blijft :roll:
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3833


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok

Berichtdoor Peter » zo mei 12 2013 7:51 pm

pfitskie en overigen

We spreken af dat we het draadje niet gaan gebruiken om eens lekker die ander aan te vallen.
Dan ben ik er zo klaar mee en gaan vervolgreacties gelijk de prullenbak in.

Dus wie straks zijn reactie kwijt is weet gelijk de 'dader' , ik dus of een van de overige moderatoren :wink:

De streep staat hier !

---------------------------------------
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok

Berichtdoor arjan916 » zo mei 12 2013 7:54 pm

M.i. is het onderwerp vooral terug te voeren op leeftijd :shock:
Met name de jongeren en jongere ouderen :wink2: hebben nogal eens de neiging om chat- / sms- / whatsapp- taal te bezigen op fora . . .
Netjes een boodschap uittikken is kennelijk (te) veel gevraagd als je je mening wilt spuien.
Of maak ik me nu schuldig aan leeftijdsdiscriminatie :?:
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl
arjan916

Clublid
Berichten: 260


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok

Berichtdoor plincky » zo mei 12 2013 7:54 pm

Gooi het topic lekker op slot. Heeft niks met Nikon of fotograferen te maken....
Gebruikersavatar
plincky

Forumlid
Berichten: 2183


Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok

Berichtdoor Peter » zo mei 12 2013 7:57 pm

plincky schreef:Gooi het topic lekker op slot. heeft niks met Nikon of fotograferen te maken....


Ik gooi niets op slot. Het vragen om slotjes is trouwens ook niet gebruikelijk.
Als je het niet aan staat dan reageer je toch gewoon niet.

Jullie bepalen zelf hoe het forum wordt gevuld en de daarbij samenhangende sfeer
Niet de moderators :wink:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok

Berichtdoor a vgastel » zo mei 12 2013 8:00 pm

Iedereen hier op het forum gebruikt wel eens verkeerde spelling of woorden dat je denkt abn [ Standaardnederlands] was beter.
Niet ieder hier is goed in schrijven en denken je moet niet vergeten ieder hier heeft een andere opleiding en leer niveau gehad.
Dus allemaal andere individuen en andere karakters en dan kan het wel eens verkeerd gaan.

Wat is het probleem als iemand dit regelmatig doet op een nette manier hier op te wijzen per pb de ene accepteerd het en de ander zit meteen boven op de kast.
Het forum is toch voor fotografie in de ruime zin van het woord hier is al meer over gezegd en geschreven.
Laatst gewijzigd door a vgastel op zo mei 12 2013 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok

Berichtdoor plincky » zo mei 12 2013 8:00 pm

Zucht.... prima Peter. was overigens geen vraag maar een suggestie. :wink: zie nergens een vraagteken staan....
Gebruikersavatar
plincky

Forumlid
Berichten: 2183


Locatie: Nijkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok

Berichtdoor oud0001 » zo mei 12 2013 8:02 pm

Als taalprobleemgeval wil ik hier mijn relaas ook even doen.

Hebben de taalkundigen niet door dat indien zij mensen beleren hen een gevoel van inferioriteit geven dat tot resultaat heeft dat men hiermee niet stimuleert maar demotiveert? Het kleineert. Niemand voelt zich graag gekleineerd.
Ook u niet en toch ga ik het doen. :twisted:

Een volwassen mens wenst niet als een kind op de vingers te worden getikt, ten einde daar uiteindelijk het ego van de tikker mee te strelen. Elk mens heeft sterke kanten en minder sterke kanten. Elk mens heeft een functie in de maatschappij en is even waardevol als de andere. Als u dat kunt respecteren zijn we een eind verder.

Het is uw irritatie en dus ook uw probleem. Als u de irritatie nu eens gaat aanpakken is er ook voor u ook geen probleem meer. :wink:

Kortweg stel ik dat mensen die minder sociaal zijn meer op de regeltjes zitten en dat enkel doen omdat hen ingepeperd is dat dit zo hoort/heurt zonder zich kritisch af te vragen of dat wel zo is. Minder sociaal dan mensen met een groot empathisch vermogen. Het zijn de volgers van regeltjes en geen vrije denkers. Derhalve wensen zij dat alle anderen om hen heen zich hier ook naar voegen. Dat is echter niet aan u. U meet u zelf dan een bepaalde machtspositie aan die u niet hebt. U hebt b.v. geen macht over mijn persoon. Niet anders dan de macht die u door de persoon gegeven is. Macht op zich is een bedacht concept voortkomende uit een wens die niet haalbaar is. Als ik iets niet wil is er niemand die mij er toe kan zetten, op welke wijze dan ook. De wens om te overheersen. Dat streelt het ego en laat hen denken en voelen dat zij belangrijker zijn dan anderen. De waarheid is dat wij allen moeten eten, ademen, ontlasten en zullen sterven. Wij zijn allen gelijk, zonder uitzondering.

Dan is er nog de taalverbastering die altijd plaatsvindt. Ooit schreven we zo met een 2e o. Zoo dus.
Taal veranderd en de maatschappij bepaald de veranderingen. Heden ten dage leven we in een mondiale samenleving met daarin allerhande culturen en talen. Dan gaat een taal nog sneller verbasteren. Het is een gegeven.
Leg u er maar bij neer want u gaat dit gevecht niet overleven. Zo oud wordt geen mens.
Natuurlijk staat het u ook vrij u zelf te blijven ergeren echter, prettiger leven zal dat niet tot resultaat hebben.

Misschien stof tot nadenken?
oud0001



Onderwerp:

Re: Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok

Berichtdoor Flandria » zo mei 12 2013 8:03 pm

Taal is toch ook een omgangsvorm?
Volgens mij gaat het hier niet om welke tree in de roedel dan wel de moeite willen
nemen om iets duidelijk aan een ander te maken. Zie het als verzorgd iets willen overbrengen.
Dit bedoel ik zeer algemeen overigens.
Flandria



Onderwerp:

Re: Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok

Berichtdoor servicemonteurtje » zo mei 12 2013 8:16 pm

arjan916 schreef:M.i. is het onderwerp vooral terug te voeren op leeftijd :shock:
Met name de jongeren en jongere ouderen :wink2: hebben nogal eens de neiging om chat- / sms- / whatsapp- taal te bezigen op fora . . .
Netjes een boodschap uittikken is kennelijk (te) veel gevraagd als je je mening wilt spuien.
Of maak ik me nu schuldig aan leeftijdsdiscriminatie :?:


ik denk dat je hier wel een goed punt hebt.
jongere mensen zullen eerder afkortingen gebruiken als oudere mensen , gewoon omdat ze dat iedere dag doen in hun communicatie naar collega's / klasgenoten e.d.
mensen van de "oude garde" gebruiken (bijna) geen whatsapp , facebook en andere sociale media en spreken dus "de taal" niet of nauwelijks.
en engels word steeds meer gebruikt in onze nederlandse taal , ik geloof dat er zelfs worden zijn opgenomen in de dikke van Dalen.

jammer dat er hier mensen zijn die zich druk maken of iemand een d of t verkeerd neerzet of een woord wat aan elkaar geschreven moet worden in tweeën hakken.
die mensen kunnen beter lid worden van dit forum denk ik.
http://www.nederlands.nl/forum/

ook ik heb nederlands gehad op school maar weet ook niet meer precies of woorden met een d of dt geschreven moeten worden.
dit is geen desinteresse maar komt omdat ik het niet dagelijks gebruik.

en over omgangsvormen.
ik vind het minder netjes om iemand de pan in te hakken omdat hij/zij een t vergeet dan dat hij/zij de t vergeet.
Nikon D5100
Nikon D80
Nikkor 18-105 f3.5-5.6G ED VR
Nikkor 55-200 f4.5-5.6 G ED VR
Tamron SP 70-300 f4-5.6 USD VC
Rollei fotopro C5i
Gebruikersavatar
servicemonteurtje

Forumlid
Berichten: 150


Locatie: Ridderkerk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok

Berichtdoor Avado » zo mei 12 2013 8:21 pm

Grappig... De personen die het meeste commentaar hebben, maken ook taalkundige fouten zie ik.


gewist
we gaan het niet over personen hebben

Peter (mod)
Gr. Andre
Avado

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Bommelerwaard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok

Berichtdoor Doerak » zo mei 12 2013 8:21 pm

servicemonteurtje schreef:jammer dat er hier mensen zijn die zich druk maken of iemand een d of t verkeerd neerzet of een woord wat aan elkaar geschreven moet worden in tweeën hakken.
die mensen kunnen beter lid worden van dit forum denk ik.
http://www.nederlands.nl/forum/.


Zouden ze elkaar daar in de pan hakken als je een verkeerde foto maakt ??? :mrgreen:
Doerak

Forumlid
Berichten: 142


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Maar weer eens de knuppel in het hoenderhok

Berichtdoor CaptainHook » zo mei 12 2013 8:23 pm

Wat altijd zo jammer is aan het 'opvoeden' wat zo verguisd wordt, er wordt gelijk een negatieve houding aan toegekend.

M.a.w. je mag/moet andere volwassenen niet terecht wijzen...want dat is 'not done' (ja, ja, ook weer engels :P ).
Maar waarom moet dat altijd negatief uitgelegd worden? Waarom kan het niet als de helpende hand gezien worden?

Idd, de één is handiger met taal dan de ander. Maar zou daarom de 'betere' de 'mindere' niet mogen helpen? C.q. van handreikingen mogen voorzien om iemands verhaal/betoog begrijpelijker, correcter te verwoorden? Daar hebben we toch allemaal voordeel van?

Afbeelding
CaptainHook




Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten