m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Knopje "Op Verzoek" Toevoegen?

Ja
35
60%
Nee
23
40%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Onderwerp:

Re: m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Berichtdoor Remon » vr jul 05 2013 7:07 pm

EdwinKort schreef:Ik hou niet zo van +1 posts, maar in dit geval

+1 :)

Je kan ook stemmen dmv de poll! :)
Gear: Nikon D90 + Grip - Nikon AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G - Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G - Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G - 2x Nikon Speedlight SB-24
Mijn foto's kunnen soms apart zijn bewerkt!
Gebruikersavatar
Remon

Forumlid
Berichten: 489


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Berichtdoor DannySan » vr jul 05 2013 7:13 pm

Gestemd voor 'Ja' :!:
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3809


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Berichtdoor Roelof » vr jul 05 2013 7:22 pm

Puur even een technische opmerking, het veld is nu een boolean, mag dus ja en nee zijn. Als we hem aanpassen naar iets waar drie waarden in kunnen, moet iedereen zijn keuze opnieuw invullen, ook als hij/zij al tevreden is met de gemaakte keuze.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Berichtdoor EdwinKort » vr jul 05 2013 7:26 pm

Die poll is zeker net aangemaakt
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren
EdwinKort

Forumlid
Berichten: 1010


Locatie: Rhoon
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Berichtdoor Remon » vr jul 05 2013 7:35 pm

Roelof schreef:Puur even een technische opmerking, het veld is nu een boolean, mag dus ja en nee zijn. Als we hem aanpassen naar iets waar drie waarden in kunnen, moet iedereen zijn keuze opnieuw invullen, ook als hij/zij al tevreden is met de gemaakte keuze.


So be it?
Gear: Nikon D90 + Grip - Nikon AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G - Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G - Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G - 2x Nikon Speedlight SB-24
Mijn foto's kunnen soms apart zijn bewerkt!
Gebruikersavatar
Remon

Forumlid
Berichten: 489


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Berichtdoor Léon Obers » vr jul 05 2013 7:36 pm

Inderdaad, anders waren er beslist al wat meer stemmen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Berichtdoor Patrick » vr jul 05 2013 9:29 pm

Roelof schreef:Puur even een technische opmerking, het veld is nu een boolean, mag dus ja en nee zijn. Als we hem aanpassen naar iets waar drie waarden in kunnen, moet iedereen zijn keuze opnieuw invullen, ook als hij/zij al tevreden is met de gemaakte keuze.

Ik kan wellicht wat slims bedenken met wat queries op de database en wat programmeerwerk. Maar het geeft inderdaad wel aan dat het niet zomaar gedaan is.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26834


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Berichtdoor bjornc » vr jul 05 2013 9:34 pm

Doodsimpel.
Mocht een lid bezwaar hebben tegen bewerken, maar je wilt het toch middels een voorbeeld laten zien... dan kan je dat toch gewoon vragen?
Grootste prio van de bezwaar knop, is dat mensen niet zomaar ongevraagd met foto's gaan stoeien.
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Berichtdoor Vincent » vr jul 05 2013 10:08 pm

Het probleem is dan natuurlijk dat sommige mensen er geen prijs op stellen om bij 'nee' toch gevraagd te worden. Dat is een beetje als een grote sticker op de deur dat je niet aan de deur koopt en men dan toch aanbeld of je misschien toch iets wilt kopen.

Er lopen de laatste tijd om minder discussies uit de hand ;-)

@patrick een boolean is zo omgezet naar een tinyint. Dan kun je het vlaggetje gewoon als 1 of 0 inserten en een optie 2 toevoegen voor de 3e optie :grin:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Berichtdoor Patrick » vr jul 05 2013 10:19 pm

Ik geloof het pas als ik het zie. Ik wil geen instellingen kwijtraken, dus ga sowieso als ik zoiets doe eerst een backup van de database maken. Reken op downtime als ik zoiets met de hand ga doen!

Tenzij phpBB er soepel mee omgaat. Dan maak ik evengoed wel die backup maar zal de downtime beperkt zijn.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26834


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Berichtdoor ReneG » vr jul 05 2013 10:52 pm

Ik ben voor (en heb dat ook gestemd).
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5045


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Berichtdoor Sharkey » za jul 06 2013 12:03 pm

Het is mij om het even. Heb ook nooit die keuze in mijn profiel ingevuld.

Ik begrijp zo wie zo de "nee" optie niet. Wat is er nu verkeerd aan dat een foto die je openbaar plaats eventueel bewerkt word, hier op dit "beperkte" forum?
Word daar jouw foto minder van? Je eigenwaarde minder. Als iemand een bewerking op jouw foto doet, die het misschien niet helemaal, of helemaal niet is, wat dan nog? Word jouw originele, "gecopyrighte" er minder door.......?? Zal wel net zoiets zijn als die watermerken.......oh jee als iemand er met jouw foto vandoor gaat, loop je daar zowaar toch héél veel inkomsten door mis...... :mryellow:
(dit ligt trouwens wel anders voor die paar commerciële/beroeps leden die we hebben, maar ach die zullen wijs genoeg zijn om hun brood-shoot niet hier neer te zetten...)

Naar mijn idee kan je een heleboel nuttige feedback missen door juist die optie NEE aan te klikken. Misschien krijg je iets te zien dat in beperkte woorden niet te omschrijven valt, misschien leer je er wel iets van? Zou zo maar kunnen...... :oohh:
Maar goed dat zal mijn beperkte visie wel zijn.

Trouwens als ik een foto van iemand wil bewerken die NEE zegt kan ik dat toch wel doen, maar dan alleen voor mijzelf, ik "mag" hem alleen niet plaatsen. Dat is iets wat ik héél vaak doe, btw :wink2:

Wat betreft het voordeel van NEE is in ieder geval wel dat er minder geladen hoeft te worden!

Ikzelf zou een voorstander zijn om de optie zodra een foto in Presentaties staat dat er dan inderdaad niets bewerkt mag worden, maar alleen maar oeee of ahhhh gezegd mag worden.
Zodra in Beoordelingen juist wel bewerken toegestaan. Als je soms ziet hoeveel tekst er gewijd word om iets te proberen duidelijk te maken wat jij bijv. anders zou doen, zoals bijv. croppen, belichting. Maakt het (mijn) leven een stuk makkelijker. Je zet tenslotte je foto niet voor niets in beoordelingen, dan neem ik aan dat je graag feedback krijgt, toch? Wat is dan het verschil tussen feedback in woorden, of feedback in de vorm van een bewerking.
Als je 100% zeker bent van je foto, en je wil alleen maar; "tjonge, wat goed gedaan, niks meer aan doen", zet hem dan niet in Beoordeling maar in Presentaties......

Maar goed, ik zie geen meerwaarde in een extra optie.
Iemand vind het goed als zijn foto bewerkt word, of niet. Dan moet je er niet mee aankomen als je Nee hebt staan, dat het dan soms wel mag.... :roll:
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Gebruikersavatar
Sharkey

Forumlid
Berichten: 1558


Locatie: Gorcum
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Berichtdoor Léon Obers » za jul 06 2013 12:18 pm

Zie het zo'n beetje als een JA / NEE sticker op de brievenbus.

Je hebt daarbij zelfs vier opties:
NEE / NEE
JA / JA
NEE / JA
JA / NEE

------------------------------------------
Voor foto's hier:

JA
NEE
OP VERZOEK
------------------------------------------
Lijkt mij een prima aanvulling. :D
Respecteer je ieders gedachte, met de mogelijkheid dat per situatie "op verzoek" wel of niet toe te staan, ongeacht in welke rubriek het hier op het forum staat. (Wel of niet per rubriek geeft alleen maar meer verwarring en is niet afgestemd op individuele voorkeuren).
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Berichtdoor Cookie1397 » za jul 06 2013 4:58 pm

Ik heb dus tegen gestemd maar dat doet er even niet toe. Maar als je kijkt naar hoeveel leden we hebben en dat er tot nu toe 29 stemmen zijn is het schijnbaar niet erg belangrijk en om nu dingen aan te passen omdat tot nu toe 19 stemmers voor zijn............
Maar als het wel veranderd wordt vind ik het ook prima
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: m.b.t "Mijn foto's bewerken toegestaan"

Berichtdoor Léon Obers » za jul 06 2013 6:56 pm

Vakantietijd, komkommertijd. Bovendien weekend en mooi weer. En de pol loopt net een dag. :?
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast