Aanmelding met toestemming beheerders

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Berichtdoor jdgraaf » wo nov 27 2013 8:55 am

Hmmm, zien hetzelfde gebeuren op een phpbb forum wat ik beheer. Terwijl daarook chapta, goedkeuring door admin en de hele rambam aan staat om spam te voorkomen. Zouden ze gebruik maken en een (nog onbekende) hack/bug?
Enfin, ik ga er ook eens wat verder induiken, ook bij het phpbb support forum, mocht ik wat zinsvols tegen komen laat ik het wel even weten, maar irritant is het wel!

Jan
Een berg Nikon spullen....
Gebruikersavatar
jdgraaf

Forumlid
Berichten: 821


Locatie: Hoofddorp
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Berichtdoor Patrick » wo nov 27 2013 8:58 am

Graag Jan. Er zit duidelijk een gat in de software...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Berichtdoor Roy Kersbergen » wo nov 27 2013 9:31 am

Draaien jullie inmiddels versie 3.0.12? Ik heb op een ander forum nog niet geupdate en draai daar nog 3.0.11 en heb (nog) geen last van SPAM. SPAM bots worden ook steeds slimmer en captcha ed. is ook steeds makkelijker voor dit soort bots om te lezen.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Berichtdoor EdwinKort » wo nov 27 2013 9:38 am

jdgraaf schreef:Hmmm, zien hetzelfde gebeuren op een phpbb forum wat ik beheer. Terwijl daarook chapta, goedkeuring door admin en de hele rambam aan staat om spam te voorkomen. Zouden ze gebruik maken en een (nog onbekende) hack/bug?
Enfin, ik ga er ook eens wat verder induiken, ook bij het phpbb support forum, mocht ik wat zinsvols tegen komen laat ik het wel even weten, maar irritant is het wel!

Jan


Er isop het Internet een programma beschikbaar waarmee je met een druk op de knop honderden, zo niet duizenden, berichten in een keer kan versturen naar diverse fora. eventueel uitgesplitst naar forumsoftware. Helaas helpt tegen dat soort software geen captcha etc.
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren
EdwinKort

Forumlid
Berichten: 1010


Locatie: Rhoon
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Berichtdoor remoss » wo nov 27 2013 9:41 am

Roy Kersbergen schreef:Draaien jullie inmiddels versie 3.0.12?

Ik draai 3.0.12 en heb geen spam overlast.
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Berichtdoor Roy Kersbergen » wo nov 27 2013 9:43 am

remoss schreef:
Roy Kersbergen schreef:Draaien jullie inmiddels versie 3.0.12?

Ik draai 3.0.12 en heb geen spam overlast.


Ok, is dus niet versie afhankelijk.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Berichtdoor remoss » wo nov 27 2013 9:45 am

Ik gebruik alleen niet de standaard anti-spam beveiliging. Daar zit wellicht het verschil.
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Berichtdoor Roy Kersbergen » wo nov 27 2013 9:59 am

remoss schreef:Ik gebruik alleen niet de standaard anti-spam beveiliging. Daar zit wellicht het verschil.

Ik ook niet, ik gebruik wat vragen ed. die regelmatig veranderen.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Berichtdoor CaptainHook » wo nov 27 2013 10:11 am

En zojuist weer eentje... :(

Maar ik heb begrepen uit de gewijzigde procedure dat jullie een bevestigingsmailtje sturen waarop je moet reageren (en dat het een handmatige handeling is). Dus hoe omzeilen ze dan die bevestigingsmail?
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Berichtdoor Kroontje » wo nov 27 2013 10:15 am

De beheerders zijn er druk mee bezig om te kijken waar de fout zit ;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Berichtdoor Patrick » wo nov 27 2013 10:20 am

Er komen gewoon gebruikers bij die wij niet goedgekeurd hebben. Er zit duidelijk een groot gat ergens in de software. :evil: :evil: :evil:

Ik hoop vanavond in ieder geval de update naar de laatste versie te installeren.

De nieuwe procedure houdt trouwens wel een deel van de spam tegen; we kieperen dagelijks 10+ gebruikers weg voordat ze actief worden.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Berichtdoor jdgraaf » wo nov 27 2013 10:30 am

Er is een MOD die op basis van een (of meerdere) op internet centrale block list (op IP basis) de toegang tot het forum in zijn geheel verbiedt. Heb die een tijdje gedraaid, was wel effectief.
Maar die heb ik door wat problemen met mijn upgrade naar 3.0.12 tijdelijk even moeten verwijderen.
Zal die mod weer eens opzoeken, en installeren op mijn forum. Kijken of die soelaas bied.

Las ook al een bericht bij phbBB dat de standaard spam counter measures (chapta/rechapte.Q&A) al gehackt zijn en die die eigenlijk niet meer effectief zijn. En er is sinds kort weer een nieuwe versie van een QA database uit, waar de spammers de antwoorden op de QA's van de diverse sites in bijhouden en met elkaar delen.

Begint dus echt kat/muis en dweilen met de kraan open zaak te worden.

Jan
Een berg Nikon spullen....
Gebruikersavatar
jdgraaf

Forumlid
Berichten: 821


Locatie: Hoofddorp
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Berichtdoor erikcreugers » za nov 30 2013 9:08 am

Er is een optie om spammer als direct bij aanmelding buiten de deur te houden, en dat is een catpcha plugin te installeren zoals ReCaptcha. Bij aanmelding moet de persoon in kwestie dus een serie leestekens overnemen en deze invoeren. Uiteraard kun je deze tekens niet even plakken en kopiëren, want ze zijn iets misvormd en je moet goed kijken wat er nou precies staat.
Voordeel is dat een robot berichten kan plaatsen of zich kan aanmelden, want deze tekens kan alleen een mens lezen, en invullen. Het is misschien een klantonvriendelijke optie, maar op deze wijze heb je wel een portier aan de deur staan die ongewenste gasten buiten houdt.
En om er helemaal zeker van te zijn, zou je dezelfde procedure ook nog eens kunnen herhalen bij ieder bericht dat later geplaatst wordt, dus na activatie.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Berichtdoor MarcB » za nov 30 2013 11:33 am

MarcB schreef:Indien je het nog niet gedaan hebt, even de .htaccess file aanpassen. Bij de diverse motorfora die ik beheer werkt dit prima, je houdt er een hoop ellendelingen mee buiten de deur. Voor meer info, zie o.a. http://www.parkansky.com/china.htm

Daarnaast is het zinvol om in het ACP onder "Spambot tegenmaatregelen" te werken met een Q&A zoals bijvoorbeeld "Schrijf de naam van deze club voluit, exact hetzelfde zoals het logo linksboven aangeeft".


Het probleem wordt veroorzaakt doordat je nog steeds gebruik maakt van onderstaande registratie beveiliging, dit werkt niet en trekt allerlei spammers aan:

Afbeelding


De oplossing is om in het Beheerderspaneel onder "Spambot tegenmaatregelen" met een Q&A te gaan werken zoals bovenstaand aangegeven. 5 minuten werk en je bent van deze ellende af :)
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Aanmelding met toestemming beheerders

Berichtdoor remoss » za nov 30 2013 11:36 am

Precies Marc. Als men de vragen en antwoorden een beetje listig in elkaar sleutelt is dat uiterst effectief!
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten