2014: wijzigingen op het forum

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Berichtdoor Rob-R » wo jan 01 2014 9:12 pm

Ook van mij eerst voor iedereen de beste wensen voor 2014!

Grote pluim voor het team dat aan deze wijziging heeft gewerkt. Laten we er een mooi fotojaar van maken met prachtige foto's waar we met plezier naar kunnen kijken en van kunnen leren.
Groet, Rob
Gebruikersavatar
Rob-R

Forumlid
Berichten: 74


Locatie: Amerongen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Berichtdoor wopper » wo jan 01 2014 9:49 pm

In sport mis ik nog hier en daar heel wat, komt dat ook nog terug :oohh:
Gr.Wim

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift


Bouwmachineweb.com
Gebruikersavatar
wopper

Clublid
Berichten: 940


Locatie: Posterholt Limburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Berichtdoor erikcreugers » wo jan 01 2014 9:51 pm

Patrick schreef:Maar als iemand zichzelf op 5 sterren heeft gezet en deze persoon komt met een beginnersvraag, dan mag je dat best even aangeven zodat de vraagsteller wellicht zijn niveau heroverweegt. Dat dus wel zonder hem/haar bij de knieën af te zagen...

Je doet jezelf tekort als je jezelf niet op een realistisch niveau zet. Daarom heb ik mezelf ook niet op ***** gezet trouwens. Ik word nog steeds beter en ben nog echt niet uitgeleerd. En dat terwijl ik met name van de techniek inmiddels toch wel heel veel weet!

Interessant topic Patrick. Ik heb me zelf drie sterren gegeven, want ik voldoe aan de criteria die hierbij horen. Ik fotografeer 99,9% in de standen S, P, A en M. Ik weet wat begrippen als diafragma, sluitertijden, ISO en dergelijke inhouden en mijn gevoel voor compositie begint zich steeds beter te ontwikkelen. Maar toch ben ik hiermee nog niet zo heel lang mee bezig. Met andere woorden, iemand die zich op drie sterren heeft gezet, puur omdat hij/zij fotografeert volgens de kwalificatie die hierbij hoort kan ondanks de vele boeken die men over fotograferen heeft gelezen, tips en trucs hier op het forum gelezen te hebben toch nog een beginnersvraag stellen.

Maar wat is een realistisch niveau? Ik vind het naar mijn eigen heel bescheiden mening onrealistisch om mij een lager niveau dan drie sterren toe te kennen. Immers, ik fotografeer nooit meer in de groene stand. Ik zou het daarentegen realistischer vinden als bij twee sterren als kwalificatie zou staan dat je in de volautomatische stand fotografeert, maar regelmatig het durft om ook de standen S, P, A en M te gebruiken. Met andere woorden je regelmatig experimenteert met de handmatige standen.

Maar wat heet beginnersvragen? Ik ben sinds 2004 gediplomeerd webdesigner. Althans op papier... Ik lees heel veel over webdesign om de kennis die ik ooit vergaard heb up to date te houden. Maar ook bij webdesign ontstaan er telkens nieuwe ontwikkelingen. In 2004 was Silverlight bijvoorbeeld nog niet uitgevonden. Maar als ik de vraag krijg om een site te ontwikkelen met Silverlight ontkom ook ik er niet aan om andere professionals hulp in te roepen, al heb ik hiervoor tientallen boeken gelezen, workshops gevolgd etc. En soms moet je technieken gebruiken die je als professional jaren niet meer gebruikt hebt. Het zelfde is ook met fotografie het geval. Nieuwe technieken, veranderde technieken noem het maar op.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Berichtdoor Patrick » wo jan 01 2014 9:56 pm

wopper schreef:In sport mis ik nog hier en daar heel wat, komt dat ook nog terug :oohh:

Ik ben de meeste verzameldraadjes doorgegaan en heb er vele verschoven naar de nieuwe sectie. Kroontje heeft hetzelfde gedaan voor de draadjes in presentaties en beoordelingen. Niet alles is naar de nieuwe indeling overgezet. En dat gaat ook niet gebeuren; er is veel te veel. En daarom kan je ook nog steeds reageren op draadjes in de 4 secties die in "Beperkt toegankelijk" staan.

Dat sport erg leeg is is puur doordat er de afgelopen maand weinig sport is geplaatst. Maar er is dus niets verwijderd of verdwenen!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Berichtdoor Patrick » wo jan 01 2014 10:00 pm

@Eric: de 5 niveaus zijn volgens mij duidelijk genoeg. Het is ook zo opgezet dat de gemiddelde fotograaf op *** uit zou moeten komen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Berichtdoor Kroontje » wo jan 01 2014 10:06 pm

wopper schreef:In sport mis ik nog hier en daar heel wat, komt dat ook nog terug :oohh:

Maar als daar wat bij zit, dat aantrekkelijk is om te verplaatsen kunnen we daar altijd even naar kijken ;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Berichtdoor erikcreugers » wo jan 01 2014 10:07 pm

Patrick schreef:@Eric: de 5 niveaus zijn volgens mij duidelijk genoeg. Het is ook zo opgezet dat de gemiddelde fotograaf op *** uit zou moeten komen.

Ik kan me hierin ook verder prima vinden. Ik wilde alleen aankaarten dat er ook mensen zullen zijn die hiermee wellicht (grote)moeite mee zouden kunnen hebben, omdat ze, onterecht natuurlijk, door deze kwalificatie buiten de boot zouden kunnen vallen.
.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Berichtdoor wopper » wo jan 01 2014 10:07 pm

Daar zit best nog wel wat bij :wink2:
Gr.Wim

Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift


Bouwmachineweb.com
Gebruikersavatar
wopper

Clublid
Berichten: 940


Locatie: Posterholt Limburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Berichtdoor Daniel123 » wo jan 01 2014 10:13 pm

Hihihi, ik laat mijn niveau maar op 1 ster staan.
Ik heb namelijk soms van die domme momenten dat ik me niet waag aan meer sterren :wink:
Gebruikersavatar
Daniel123

Clublid
Berichten: 698


Locatie: Rotterdam

Onderwerp:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Berichtdoor Reest » wo jan 01 2014 10:14 pm

erikcreugers schreef:.......... dat er ook mensen zullen zijn die hiermee wellicht (grote)moeite mee zouden kunnen hebben, omdat ze, onterecht natuurlijk, door deze kwalificatie buiten de boot zouden kunnen vallen.
.

Welke boot?
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
Gebruikersavatar
Reest

Clublid
Berichten: 1053


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Berichtdoor Kroontje » wo jan 01 2014 10:18 pm

wopper schreef:Daar zit best nog wel wat bij :wink2:

Als jij mij die kan aanwijzen met een linkje via een PB kijk ik even ;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Berichtdoor erikcreugers » wo jan 01 2014 10:19 pm

Reest schreef:
erikcreugers schreef:.......... dat er ook mensen zullen zijn die hiermee wellicht (grote)moeite mee zouden kunnen hebben, omdat ze, onterecht natuurlijk, door deze kwalificatie buiten de boot zouden kunnen vallen.
.

Welke boot?

In ieder geval niet de veerboot naar de Waddeneilanden....

Ik bedoelde met deze uitdrukking aan te geven de groep mensen die absoluut niet weten welke categorie ze moeten aanvinken. 2 of 3 sterren. Misschien een beetje een ongelukkige woordkeus....
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Berichtdoor Patrick » wo jan 01 2014 10:23 pm

erikcreugers schreef:Ik bedoelde met deze uitdrukking aan te geven de groep mensen die absoluut niet weten welke categorie ze moeten aanvinken. 2 of 3 sterren.

Dan zou ik 'm op ** adviseren. En als je tussen *** en **** zit, dan op ***, etc.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Berichtdoor Frankie » wo jan 01 2014 11:02 pm

Complimenten aan degenen die alle veranderingen hebben doorgevoerd!
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2014: wijzigingen op het forum

Berichtdoor SwederD70 » wo jan 01 2014 11:48 pm

Komt er ook nog een classificatie bij?
“Kan assertief kritiek geven” 1= kan dat absoluut niet en 5 = uitmuntend
“Kan assertief kritiek opnemen en verdragen en reageren?” 1= kan dat absoluut niet en 5 = uitmuntend

Dan kan degene die evt wil antwoorden zijn keuze mede hierop beslissen ;-) of kan de ontvanger ook beslissen of ie het met een korreltje zout moet nemen of niet…

Want ongeacht hoe slecht of goed iemand kan fotograferen, als dit niet werkt (communicatie) dan blijven de mooie (zinloze) draadjes over dit onderwerp bestaan.

Maar goed, ben benieuwt…ik wacht het eerste discussie draadje al weer af, waarin men elkaar in de haren gaat vliegen over het al dan niet zichzelf terecht ranken en waarin anderen dat in twijfel gaan trekken. :mrgreen:


Verder ben ik blij dat er gewoon onderwerp draadjes zijn, en waar je gewoon kunt reageren op de manier zoals je wilt. En ja een ranking van de persoon helpt bij het reageren wel een beetje, vooral bij nieuwe leden, maar als je al wat jaren meeloopt ken je wel veel personen en weetje wat voor vlees je in de kuip hebt.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/
Gebruikersavatar
SwederD70

Clublid
Berichten: 1820


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten