Cookies

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Cookies

Berichtdoor JaapV » zo jul 20 2014 9:42 pm

Kroontje schreef:(...)
Maar het meest heb je helemaal niet nodig en dat zijn vaak de tools/scripts die alles meten en tellen. Java kan je ook buiten de deur houden.
Meestal sla ik websites over als ik van alles open moet zetten om de site te willen kijken. Dat heet "welkom" maar dan anders;)

Zoals ik het zie heb ik alles "nodig" waardoor ik een bewust gekozen website kan bekijken. Maar het woordje veiligheid galmde even door en ik heb die portier toen dus maar geïnstalleerd.
Toen de consequentie daarvan bleek te zijn dat ik er herhaaldelijk véél tijd in moest steken om hem van alles "open te laten zetten" heb ik die pedante bodyguard er weer uit gesloopt.
Terug bij af en nooit problemen mee gehad.
Meten en tellen? Vooruit dan maar.
Privacy? Ik voel me niet bekeken.
Even goede vrienden, maar die hobby was niets voor mij :wink2:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Cookies

Berichtdoor remoss » zo jul 20 2014 9:52 pm

Ed Schouten schreef:Op mij afgestemde reclameboodschappen tevoorschijn kan toveren aan de hand van mijn surfgedrag etc. Daar heb ik dus geen behoefte aan.

Ha ha Ed, dan krijg je nu advertenties die níet op jou zijn afgestemd. Daar heb je nóg minder aan :)
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Cookies

Berichtdoor Peter » zo jul 20 2014 10:00 pm

Ik gebruik 2 extenties in mijn browser

do not track me en een goede Ad blocker
Spyhunter draait op de achtergrond

dat was het dan wel.
Privacy illusies heb ik niet achter een PC.
Alles valt te traceren, gewoon daar rekening mee houden :wink:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7776


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Cookies

Berichtdoor Cookie1397 » zo jul 20 2014 10:17 pm

Je wordt bedankt rené :) Mij gaat het erom dat men wat dat betreft zo min mogelijk over mij verzamelt en dat ik het ze zo moeilijk mogelijk maak.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Cookies

Berichtdoor Patrick » zo jul 20 2014 10:53 pm

Maak het jezelf dan niet te moeilijk en gooi regelmatig je cookies weg. Simpel en effectief.

De populaire browsers hebben trouwens een speciale modus om dat te regelen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26857


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Cookies

Berichtdoor JaapV » zo jul 20 2014 11:01 pm

Ed Schouten schreef:Mij gaat het erom dat men wat dat betreft zo min mogelijk over mij verzamelt en dat ik het ze zo moeilijk mogelijk maak.

Ik heb me erbij neergelegd dat dat juist een té tijdrovende hobby is, die weinig oplevert buiten de voldoening dat ergens iemand een fractie minder weet over wat mijn browser doet dan daarvóór.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Cookies

Berichtdoor wblink » wo jul 23 2014 7:46 pm

Patrick schreef:Dat cookie van Digital Analytics kan ik wel wat meer over vertellen. Ik werk namelijk bij het bedrijf waar dit product gemaakt wordt...

Het cookie bevat niets anders dan een datum en tijd dat het uitgegeven is. En een volgnummer om ze uniek te maken binnen een seconde. Meer niet. Het zorgt er wel voor dat we het gedrag over de tijd kunnen volgen van bezoekers. Beter: browsers.

Zo'n cookie staat specifiek op dit domein en kan dus niet gezien worden door anderen; je browser stuurt het automatisch bij elk bezoek aan dat domein op.


Absurde spionage van mijn persoonlijk leven!!!!!!!!!!!!!!!!
Jij hebt daat NIETS mee te maken. Waarom wil je dat zo graag?
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: Cookies

Berichtdoor CaptainHook » wo jul 23 2014 7:50 pm

@wblink: er is een oplossing voor jouw probleem: je interpret verbinding kappen. Probleem over! :twisted:
Mobiele telefoon in de jiskefet mikken, je bankrekeningen opzeggen en alles weer cash gaan doen. Al je plastic geld in de open haard kiepen en nooit meer iets digitaal ondernemen.

Oh ja; en niet vergeten je account op dit forum op te zeggen! :P
Laatst gewijzigd door CaptainHook op wo jul 23 2014 7:57 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Cookies

Berichtdoor Kroontje » wo jul 23 2014 7:52 pm

Ik zelf heb het ook nooit begrepen! Een teller op de site prima, maar wat er nu draait ???? Gooi het eruit;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: Cookies

Berichtdoor remoss » wo jul 23 2014 7:52 pm

CaptainHook schreef:@wblink: er is een oplossing voor jouw probleem: je interpret verbinding kappen. Probleem over! :twisted:
Mobiele telefoon in de jiskefet mikken, je bankrekeningen opzeggen en alles weer cash gaan doen. Al je plastic geld in de open haard kiepen en ooit meer iets digitaal ondernemen.

Oh ja; en niet vergeten je account op dit forum op te zeggen! :P
Ben ook bang dat dat de enige manier is!
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Cookies

Berichtdoor John'47 » wo jul 23 2014 8:52 pm

Ben het op zich wel met Willem eens. Het heeft iets achterbaks dat allerlei sites meer gegevens vastleggen of registreren dan ze voor het puur laten draaien van bijvoorbeeld een forum nodig hebben.
Ook op dit forum ben ik al eens volledig verrast door wat men bijhoudt. Een familielid, die meestal op niet geciviliseerde plekken op deze aarde werkt en woont heeft tijdens enige weken logeren bij mij thuis een account op dit forum aangemaakt. Ik werd vervolgens ervan beschuldigd dat ik er twee accounts op na hield. Er moest er minstens een worden opgeheven. Ik gaf aan die van mijn logee te laten bestaan, maar er werd over mij heen besloten mijn logee haar account te ontnemen.
Ik heb het maar zo gelaten maar feitelijk werd ik beschuldigd van oplichting: de logee zou ik zelf wel zijn. Ik heb mij daar zeer door gekrenkt gevoeld.
Op dit forum is het n.m.m niet veilig, omdat er niet transparant wordt gedaan over wat men bewaart of bekijkt. Ik ben hier zelf even moderator geweest, maar ook als moderator word je van dit soort feiten niet op de hoogte gesteld.
Ik wantrouw eigenlijk de mensen die de touwtjes van de techniek hier in handen hebben.


John
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Cookies

Berichtdoor Cookie1397 » wo jul 23 2014 9:14 pm

Dan is het maar goed dat je geen moderator meer bent. Je kan niet werken voor mensen die je niet vertrouwd.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Cookies

Berichtdoor John'47 » wo jul 23 2014 9:17 pm

Ik ben er ook zelf als moderator uitgestapt. Dat was overigens al voor de beschreven gebeurtenis. Ik werkte trouwens niet "voor deze mensen" maar wilde een bijdrage leveren aan dit forum.
Werk jij wel voor iemand hier Ed?
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Cookies

Berichtdoor Peter » wo jul 23 2014 9:23 pm

Wil er toch even gaan tussen zitten

prima een dicussie over cookies, niks mis mee
maar persoonlijke zaken laat maar achterwege.

ter aanvulling, en dan richt ik mij tevens tot collega Ed :wink:

graag ontopic en dank voor het begrip
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7776


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Cookies

Berichtdoor Kroontje » wo jul 23 2014 9:28 pm

De "persoonlijke zaak" van John is zeker geen off-topic bericht. Want het is wel de "cookies" naar voren gekomen!
Kroontje




Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RGS en 3 gasten