aanpassing sectie koop & verkoop ?

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

veranderingen in de koop/verkoop sectie wenselijk ?

Peiling eindigde op ma mei 04 2015 7:34 pm

Gesloten advertenties blijven tussen de nog lopende advertenties staan en worden 30 dagen na sluiting definitief verwijderd. (huidige situatie)
12
9%
Gesloten advertenties worden na sluiting direct definitief verwijderd.
35
25%
Gesloten advertenties worden na sluiting uit de "verkoop" sectie naar een aparte sectie "verkocht "geplaatst,en blijven daar zichtbaar behouden
61
44%
Aangeboden artikelen worden 'sticky' gemaakt zodat ze bovenaan de lijst komen te staan, na verkoop worden ze gesloten en nog 30 dagen zichtbaar
31
22%
 
Totaal aantal stemmen: 139

Onderwerp:

Re: aanpassing sectie koop & verkoop ?

Berichtdoor Patrick » ma mei 04 2015 10:38 pm

En hoe anders is optie 4? Het enige verschil is het sticky maken van actieve draadjes en ze onsticky maken bij het sluiten.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: aanpassing sectie koop & verkoop ?

Berichtdoor CaptainHook » ma mei 04 2015 10:44 pm

Optie 4 zie ik zelf als de meest verhelderende om de huidige situatie wat overzichtelijker te maken.

Dus vooral actuele Koop&Verkoop topics altijd bovenaan de lijst zeg maar.
En wat niet meer actueel is, onderaan, of in ieder geval niet meer in een mengelmoesje door elkaar.

Hoe precies het 'archief' van deze topics wordt vormgegeven vind ik op zich niet zo belangrijk, wel DAT het nog te raadplegen valt. Zo in de trant van "He, d'r was laatst een artikel xyz aangeboden, is dat nou verkocht of niet en wat was ook alweer de prijs" zoiets.
CaptainHook



Onderwerp:

Re: aanpassing sectie koop & verkoop ?

Berichtdoor Highlander » ma mei 04 2015 10:46 pm

Het grote verschil lijkt mij is dat je bvb twee pagina`s met sticky`s hebt, en dat verkocht advertenties naar de achterliggende pagina`s verdwijnen.

Maar ik denk dat je een algemene conclusie kunt trekken dat alle mensen op 10 na, een onderscheid willen tussen een actieve en een gesloten advertentie.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: aanpassing sectie koop & verkoop ?

Berichtdoor jantom » ma mei 04 2015 10:48 pm

@Patrick:

Ben niet zo erg bekend met de organisatie en met de bevoegdheden van personen binnen de NCN (maar wel met die van Overheidsorganen..). :)
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: aanpassing sectie koop & verkoop ?

Berichtdoor JaapV » ma mei 04 2015 11:03 pm

@Patrick:
Zou je svp een definitie willen geven van de term "sticky" (letterlijk "plakkerig") zoals die als bijvoeglijk naamwoord in dit draadje gebruikt wordt?

Ik ben het woord hier de laatste tijd steeds vaker tegengekomen. Ook als zelfstandig naamwoord (een sticky), letterlijk "stokje", hoewel ik dan niet het gevoel heb dat er iets van dien aard bedoeld wordt.
Geen idee overigens wat er dan wél mee bedoeld wordt.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: aanpassing sectie koop & verkoop ?

Berichtdoor Patrick » ma mei 04 2015 11:37 pm

Natuurlijk. Het is ongetwijfeld als kleverig bedoeld. Moderators kunnen een vlag "sticky" aan een bericht hangen om ervoor te zorgen dat het hoger in de lijst komt te staan. Als je deze vlag weer verwijdert valt het draadje weer naar onderen.

Moderators kunnen dus geen berichten rechtstreeks verschuiven, enkel in grote lijnen indelen.

Iets anders is "bumpen". Daarmee geef je een draadje een schop omhoog. Dat kan na een bepaalde tijd.

Naast sticky hebben we ook nog de vlaggen mededeling en globale mededeling. Dat zijn nog sterkere vlaggen die hier een beetje buiten vallen.

Een en ander is vinden in de handleiding van phpBB als je daar interesse in hebt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: aanpassing sectie koop & verkoop ?

Berichtdoor Vincent » di mei 05 2015 7:33 am

In de lijn van dit topic kan het volgende puntje misschien ook mee.

Ik ben namelijk wel benieuwd wat de policy is mbt het opruimen van advertenties van nog niet verkochte items, of beter, advertenties waarbij de verkopende partij nog niet heeft aangegeven dat het daadwerkelijk verkocht is.

In de forumregels kan ik niets terugvinden over een eventuele verloop/opruimtermijn in het V&A gedeelte (of kijk ik er overheen?). Dit terwijl er toch vrij rigoureus opgeruimd wordt als het gaat om oudere advertenties. Over de wenselijkheid daarvan kun je uiteraard ook lang en breed discussiëren, maar vermeld dan op zijn minst even de verlooptermijn in de regelementen.

Nu moet ik namelijk opnieuw gaan typen :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: aanpassing sectie koop & verkoop ?

Berichtdoor Peter » di mei 05 2015 7:55 am

Het komt nauwelijks voor dat de verkoper niet aangeeft dat het artikel verkocht is .
bedoel je dat ?
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: aanpassing sectie koop & verkoop ?

Berichtdoor Vincent » di mei 05 2015 8:30 am

Nee, mijn vraag is wat er gebeurd met topics waarin de verkoper niet heeft gezegd dat het verkocht is (omdat het ook niet verkocht is) die al een tijdje hier staan. Die worden schijnbaar ook opgeruimd. Maar ik kan nergens een termijn vinden.

Nogmaals, niet dat het een probleem is dat er wordt opgeruimd, dat kan ik me goed indenken, maar dan zou het fijn zijn als er een termijn bij zou staan zodat je het als verkoper in de gaten kunt houden (en de verantwoordelijkheid bij jezelf ligt dat je op tijd bumpt)

:wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: aanpassing sectie koop & verkoop ?

Berichtdoor jfbat » di mei 05 2015 10:03 am

Het stond ooit wel in de regels, maar ik kan het inderdaad ook niet meer terugvinden.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: aanpassing sectie koop & verkoop ?

Berichtdoor JaapV » di mei 05 2015 8:51 pm

@Patrick: duidelijk. Dank :thumbup:
Over de als zelfstandig naamwoord gehanteerde variant ("een sticky") zie ik geen antwoord.
Dus hierbij (puur als voorbeeld - ik heb het vaker gezien!) een koppeling naar een reactie van @djunclesam, in een ander draadje: viewtopic.php?f=32&t=57796&p=743666&hilit=sticky#p743666

Is dat dan misschien gewoon foutief gebruik van de term, voortkomend uit niet goed begrijpen ervan?
Communiceren wordt al gauw lastig wanneer er geen overeenstemming is over betekenis van woorden.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: aanpassing sectie koop & verkoop ?

Berichtdoor MarcoEos70D » di mei 05 2015 9:02 pm

Een topic dat door een moderator als "sticky" is aangemerkt, heet vervolgens in de volksmond "een sticky". Zoals ook de suggestie van Sam waar je naar verwees: Die suggereert om een topic als sticky aan te merken, zodat het in het topicoverzicht bovenaan blijft staan en dus makkelijker terug te vinden is.

Zo helder?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: aanpassing sectie koop & verkoop ?

Berichtdoor JaapV » di mei 05 2015 9:14 pm

Dank. Ik weet nu wat de Nederlandse "volksmond" ermee bedoelt :eh:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: aanpassing sectie koop & verkoop ?

Berichtdoor Patrick » di mei 05 2015 9:15 pm

Ja Marco, ik snap het nu! :mryellow:

Zonder gekheid; Marco, bedankt voor het mede-uitleggen. Marco is moderator op een ander forum en bevestigt dus mooi dat wij het hier niet anders doen of noemen dan op andere fora.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: aanpassing sectie koop & verkoop ?

Berichtdoor MarcoEos70D » di mei 05 2015 10:03 pm

Haha ja, sommige zaken doen Nikonians en Canonians toch gewoon identiek ;-)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten