Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor reneo57 » do jul 02 2015 8:26 pm

Het is er dus al een beetje, maar het idee van Huub zie ik wel zitten gescheiden houden krijgen we geen ruzie ook meer.
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor jfbat » do jul 02 2015 8:27 pm

@piepenholleke: Die verhaarbak is er al en ik vind het geen rommeltje. Maar dat is mijn mening, hè. Jij mag de jouwe hebben. En we mogen van mening verschillen ook nog! :wink:
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor Piepenholleke » do jul 02 2015 8:29 pm

René (o57),

:thumbup: 100 punten :wink:
Met vriendelijke groet,
Huub.
Piepenholleke

Forumlid
Berichten: 1021


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor jfbat » do jul 02 2015 8:35 pm

Is er nu dan ruzie binnen dat al bestaande deel van het forum voor merkvreemd spul, behoudens het gemor over dat merkvreemde spul van mensen die blijkbaar sowieso niet helemaal blij zijn met dat - nogmaals - al bestaande aparte hoekje voor merkvreemd spul op het forum, waarvan je je dan afvraagt waarom die mensen überhaupt willens en wetens een al bestaand hoekje voor merkvreemd spul open klikken? :wink:
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor Piepenholleke » do jul 02 2015 8:45 pm

jfbat,

En we mogen van mening verschillen ook nog! :wink:


Absoluut. Ben ik het helemaal mee eens :wink: .

Dacht iets bij te kunnen dragen in de positieve zin en daar wil ik het graag bij laten.
Laatst gewijzigd door Piepenholleke op vr jul 03 2015 10:23 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Piepenholleke

Forumlid
Berichten: 1021


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor MarcoEos70D » do jul 02 2015 8:55 pm

emdeklerk schreef:
Geheel terzijde:
Ik zou nog wel eens iemand willen zien op een Nikon-uitje die een Leica met Nikkor gebruikt, of een Canon met Nikkor, of een Tower met Nikkor....

Zoiets? :-)


quote="MarcoEos70D"]
AfbeeldingIMG_1574A by marcoeoscanon, on Flickr

AfbeeldingIMG_1578A by marcoeoscanon, on Flickr[/quote]

Ik geef toe, ik gebruik t niet dagelijks, maar toch... ;-)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor Peter » do jul 02 2015 9:55 pm

Laten we proberen de grote lijnen vast te houden in dit draadje.

Wederzijds elkaar beantwoorden voegt weinig toe
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor JaapV » do jul 02 2015 9:58 pm

jfbat schreef:Is er nu dan ruzie binnen dat al bestaande deel van het forum voor merkvreemd spul, behoudens het gemor over dat merkvreemde spul van mensen die blijkbaar sowieso niet helemaal blij zijn met dat - nogmaals - al bestaande aparte hoekje voor merkvreemd spul op het forum, waarvan je je dan afvraagt waarom die mensen überhaupt willens en wetens een al bestaand hoekje voor merkvreemd spul open klikken? :wink:

Ik heb dit redelijk getrouw gevolgd. Ik constateer (niet alleen in deze reactie) vaak dat er alleen al door puur verschil van mening irritatie ontstaat in de geest van "wat ik schrijf is zó logisch dat wie er anders over denkt per definitie onredelijk is".

Niemand maakte op dit punt ruzie totdat het woord "ruzie" werd gebruikt... :shock:

Een apart "hoekje" voor andere merken is geenszins het "idee" van Piepenholleke. Het werd in dit draadje ook al aangedragen door MarcoEOS700. En als het gewenst zou zijn, dan zijn er verscheidene mogelijkheden.

Alfa-gedrag resulteert gewoonlijk niet in constructieve ideeën. Wel in ergernis.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor Peter » do jul 02 2015 10:14 pm

Jaap

Maar wat vindt je inhoudelijk ?, het gaat niet sec om het forum alleen maar om NCN in zijn geheel
Los van je visie over die ander :D
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor John'47 » do jul 02 2015 10:32 pm

@emdeklerk
Ik gebruik mijn Nikkor 14-24 wel eens op mijn Leica M Monochrom. Dat bevalt me prima naast de Summiluxen 35 en 50 en een Summicron 90.
Verder gebruik ik een 1.2 50mm Nikkor Ais met tussenring op een Leica T voor Macro
Terwijl ik een paar Sigma's Art op mijn Nikon klik.
Daarom lees ik regelmatig op dit forum. Vooral meningen over hardware. Voor mij is het merk niet bepalend maar de mogelijkheden.
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor jfbat » do jul 02 2015 11:01 pm

JaapV schreef:Niemand maakte op dit punt ruzie totdat het woord "ruzie" werd gebruikt... :shock:

Ik maakte ook geen ruzie hoor, althans dat was precies niet de bedoeling. Ik doelde op de redenering dat een opdeling van het al bestaande andere merken onderdeel ruzie zou voorkomen. Volgens mij is er van ruzie nu namelijk niet persé sprake.

Maar onderhuids broeit er wel degelijk wat. Anders was dit topic er niet en op andere momenten kwam en kom ik ook steeds vaker opmerkingen tegen die de indruk wekken dat de plaatser het praten over andere merken of het kritiek hebben op Nikon op dit forum ongewenst vindt. Dat moet er dan ook maar uit, da's alleen maar goed.

JaapV schreef:Een apart "hoekje" voor andere merken is geenszins het "idee" van Piepenholleke. Het werd in dit draadje ook al aangedragen door MarcoEOS700.

Het idee is zelfs al zo oud, dat dat aparte hoekje er al is. Daarom verbaas ik me over het aandragen van die oplossing, die is er immers al. Weten de leden die het aandragen dat dan niet? De grappige manier waarop ik die verbazing wilde weergeven, komt blijkbaar verkeerd over (ik dacht dat de smiley wel duidelijk maakte dat je het met een flinke knipoog moest nemen, maar smileys worden niet door iedereen hier begrepen herinner ik me nu uit een eerdere discussie hier), mijn excuses daarvoor.

Reno55 schreef:Het probleem is zo opgelost.

Gewoon een tabblad voor andere merken body's, die weer verdeeld in per map een merk.
Dit kan je dus ook doen met een map voor geheugenkaartjes, die ook dan weer per merk een map.
Hetzelfde met een tabblad voor statieven met daarin mappen per merk.
Ook hetzelfde met draagriemen, ook per merk een map.
Ook een tabblad voor tassen en dan ook weer per merk een map.

Wat dan hier onder niet in een map val, dat is dan gewoon de rest.

Ik heb het idee dat door op die manier overzicht proberen te creeeren, het overzicht uiteindelijk verdwijnt. Waar stop je met opdelen? En wat als je verschillende merken geheugenkaartjes met elkaar wilt vergelijken?

edit: qua de club. Persoonlijk zou ik het vreemd vinden als de club afscheid zou nemen van Nikon als ankerpunt. Dan is het een fotoclub als elke andere. Maar er moet wel gewoon plek zijn voor mensen met merkvreemd spul. En een kritische houding op Nikon moet ook mogelijk zijn. Dus: mag iemand die geen Nikon spullen (meer) heeft, lid worden van de club? Wat mij betreft: waarom niet.
Laatst gewijzigd door jfbat op do jul 02 2015 11:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor CaptainHook » do jul 02 2015 11:02 pm

@Reno55:

Het lijkt zo simpel, maar is het niet... :angel:

Want stel je voor iemand heeft een vraag over een Tamron objectief op een Nikon body met een Nillkin flitser, op een Sirui statief met een RRS balhoofd en een dslrdashboard app op een Android tablet afstandsbediening?
Wat dan? Onder welke rubriek schaar je dat? :crazy:

Of als je een vraag hebt over een onderbelichte reeks van NEF files, bedoeld voor HDR compositie, afkomstig uit een Nikon DSLR, verwerkt met RawTherapee s/w op een zelfbouw computer? Wat dan, waar valt dat onder?

Snap je? Er valt niet zo 1-2-3 op te antwoorden!

En stel je voor dat het antwoord op een specifiek issue is dat je een NON-Nikon iets (s/w en/of h/w) moet toepassen? Wat dan? Dan blijft het antwoord geheim, omdat het niet meer Nikon only is?
Zo kan het zijn dat zelfs tijdens het vraag- en antwoordtraject er allerlei andere zaken bijgehaald worden die niet van Nikon zijn...moet dan iedere keer het topic onder een andere rubriek vallen?
Dat is ook niet werkbaar, laat staan duidelijk... :?
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor MartijnM » do jul 02 2015 11:27 pm

Wat mij betreft allemaal overgecompliceerd dit.

Waarom een Nikon club (forum) willen veranderen, omdat je over andere merken wilt babbelen? Uiteraard maakt Nikon niet alles (accessoires, middenformaat, etc.), maar iedereen kan wel aanvoelen waar de grens ligt. En zo niet, zijn er moderators.

Juist de focus op Nikon geeft dit forum en club(!) bestaansrecht. Anders is er niet meer genoeg onderscheid met de vele algemene foto-community's op het net.

En als er daardoor wat Sony, Fuji, Samsung of Canon adepten gaan lopen, so be it...
Buy film, not megapixels...
Gebruikersavatar
MartijnM

Clublid
Berichten: 1360


Locatie: Amsterdam
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor Highlander » do jul 02 2015 11:46 pm

Mee eens Martijn, verschillend zijn van de eenheidsworst en proberen om ook nog een beetje exclusief te zijn is al jaren een succes formule.

En wat betreft die vreemde merken, ach gewoon een hype, toen ik hier kwam was alles wat Fuji heette top en dat was de toekomst.
We zijn nu een half jaar verder en ik hoor toch al verhalen dat er mensen zijn die de hele Fuji verzameling weer de deur uit hebben gedaan :lol:
Nu nog een Sony, en daarna weer terug bij af, een mooie Nikon.
Ik geef het twee jaar en iedereen fotografeert weer met een Nikon, is het hele probleem de wereld uit :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sony, Fuji, Samsung, Leica, Canon.....of alleen Nikon?

Berichtdoor MartijnM » vr jul 03 2015 12:21 am

Ik bedoelde niets 'slechts' over het gebruiken van andere merken hoor (doe ik digitaal nu ook), maar de kennelijke drang om de NCN daarvoor te willen aanpassen.

Zo reed ik ooit AlfaRomeo en was lid van een AlfaRomeo forum. Alfa maakt uiteraard ook niet alles; vele accessoires (als banden, olie, brandstof, carhifi en wasstraten) waren van andere merken. Of platformen en motoren van en voor GM. Daarover problemen op het forum? Nee, nooit...

En toen ik ervoor koos om Zweeds te gaan rijden, ben ik op het AlfaRomeo forum niet gaan lobbyen voor een Volvo-rubriek of om er een algemeen autoforum van te maken... ;-)
Buy film, not megapixels...
Gebruikersavatar
MartijnM

Clublid
Berichten: 1360


Locatie: Amsterdam
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten