Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Patrick » di nov 24 2015 1:30 am

Inmiddels wat zitten knutselen. Een tweetal gevalletjes van "slecht Nederlands" veranderd. Ik heb de linkjes naar diverse soorten berichten (nieuwe, ongelezen en zo) bovenin gezet aan de rechterkant. Meer doe ik niet want dan wordt het vast te breed voor kleine schermpjes.

Tapatalk schijnt een lek te hebben dus hebben we uitgeschakeld. Daar wordt met prioriteit naar gekeken. Nadat we klaar zijn met geld verdienen natuurlijk.

Voor mij persoonlijk staat knutselen zodat het "NCN" menu weer naar behoren werkt bovenaan.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26847


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Ingmar » di nov 24 2015 7:14 am

Ik dacht al dat ik het alleen zag dat je berichten nu mijn berichten zijn geworden, wat mij nog opviel is dat een hyperlink geen nieuw venster opende....maar voor de rest Chapeau!
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor MarcoEos70D » di nov 24 2015 8:30 am

Goed bezig mannen, mooi om te zien dat feedback snel opgepakt wordt. En dat er een enorme bak vrije tijd in gestoken wordt, waarvoor dank!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Online
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Vincent » di nov 24 2015 8:51 am

Ik kan momenteel niet inloggen op het forum via Tapatalk trouwens... in mijn browser werkt het wel gewoon dus het is niet zo dat jullie nu van me af zijn, maar toch :lol:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor voorhammr » di nov 24 2015 9:03 am

Vanwege een beveilingslek in Tapatalk hebben we tapatalk tot nader order uitgeschakeld. We zijn aan het kijken of we dit kunnen oplossen.
Bestuurslid ICT
=====================================
Nikon Z8
NIKKOR Z 50mm f/1.8 S
NIKKOR Z 14-24mm f/2.8 VR S
NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 VR S
NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S
NIKKOR Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR
Gebruikersavatar
voorhammr

Bestuurslid
Berichten: 1325


Locatie: Weesp
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Bea » di nov 24 2015 10:03 am

Allereerst dank voor alle tijd die jullie erin stoppen! Voor mij is het tot nu toe niet echt een verbetering. Ik heb een widescreen monitor en de site is nu beeldvullend. Dat leest heel ongemakkelijk. Ook hoop ik dat de keuze voor een zwarte achtergrond terugkomt.
Gebruikersavatar
Bea

Forumlid
Berichten: 799


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Patrick » di nov 24 2015 12:41 pm

Je kan natuurlijk je venster zo breed maken als je prettig vindt Bea. Je hoeft tenslotte niet je hele scherm te gebruiken...

En donker thema kijken we naar.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26847


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor JaapV » di nov 24 2015 1:02 pm

Patrick schreef:Je kan natuurlijk je venster zo breed maken als je prettig vindt ...

... maar als ik afwissel tussen forum lezen en foto's bekijken zit ik wel erg veel aan de zijkant te duwen en trekken :wink2:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor iJoost » di nov 24 2015 1:04 pm

Patrick schreef:Ik denk het wel. het menu staat nog niet waar het hoort te staan; het moet een stukje omhoog, binnen een andere DIV. Ik gok dat Tapatalk slim de pagina's in stukken knipt.


Maar ik gebruik geen Tapatalk, dit is gewoon de browser.
iJoost



Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Patrick » di nov 24 2015 1:20 pm

JaapV schreef:
Patrick schreef:Je kan natuurlijk je venster zo breed maken als je prettig vindt ...

... maar als ik afwissel tussen forum lezen en foto's bekijken zit ik wel erg veel aan de zijkant te duwen en trekken :wink2:

Wat bedoel je? Het venster kan niet tegelijkertijd smal en breed zijn... :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26847


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Patrick » di nov 24 2015 1:21 pm

@iJoost: was dat vroeger dan niet zo? Zoveel anders is het toch niet geworden? Het menu staat er al tijden..
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26847


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Highlander » di nov 24 2015 2:22 pm

Nee was vroeger niet zo,
Het is alleen dit stukje [ HomeNikon ClubActiviteiten ForumShop Fotolocaties FotobrowserLinks ] wat niet juist wordt weer gegeven
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6480


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor Patrick » di nov 24 2015 2:40 pm

We gaan nog aan de kop sleutelen. Ik hoop dat het weer is als origineel dat dan alles ook weer netjes oogt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26847


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor iJoost » di nov 24 2015 3:39 pm

Patrick schreef:@iJoost: was dat vroeger dan niet zo? Zoveel anders is het toch niet geworden? Het menu staat er al tijden..


Ik heb geen scherm-dump van hoe het was, helaas. Maar dit ziet er toch wel vrij onaantrekkelijk uit. Als ik hier de eerste keer verzeild raakte scrollde ik niet eens meer naar beneden denk ik. Blurps... doei.

Ik meen me te herinneren dat het er nog wel enigszins normaal uitzag. ;-)

Het gaat niet zozeer om dat opeengehoopt menu. Meer de totaal indruk op een mobiel device. Hoe ziet het er op jouw Android of iPhone dan uit? Wel een beetje redelijk?
iJoost



Onderwerp:

Re: Nieuwe forumsoftware en nieuwe server

Berichtdoor JaapV » di nov 24 2015 4:15 pm

Patrick schreef:
JaapV schreef:
Patrick schreef:Je kan natuurlijk je venster zo breed maken als je prettig vindt ...

... maar als ik afwissel tussen forum lezen en foto's bekijken zit ik wel erg veel aan de zijkant te duwen en trekken :wink2:

Wat bedoel je? Het venster kan niet tegelijkertijd smal en breed zijn... :huh:

Ik bedoel dat tekst op beperkte breedte comfortabeler leest dan gespreid over 51cm (het tennismatch-effect maakt "diagonaal lezen" lastig). Dus dan moet ik het venster smaller maken, door de zijkant naar binnen te duwen. Maar als ik vervolgens op een foto klik, dan zou ik die wél graag op maximale breedte zien, dus dan moet ik het weer verbreden, door aan de zijkant te trekken.

Het alternatief is dat ik aparte browservensters gebruik in plaats van tabbladen, maar dat is nóg omslachtiger.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten