Implementatie nieuw forum template

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Implementatie nieuw forum template

Berichtdoor DWE » vr nov 18 2016 12:36 pm

De knop "mijn berichten" is intussen toegevoegd!
Bekijk mijn foto's op Flickr
Gebruikersavatar
DWE

Forumlid
Berichten: 172


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Implementatie nieuw forum template

Berichtdoor JaapV » vr nov 18 2016 12:55 pm

Ik zag het. Dank!
Overigens nette layout, hoewel ik me volledig aansluit bij de doordachte kritiek van ATOR:
ATOR schreef:Een paar puntjes,
- de gebruikerskolom, met de avatar enzo, zou boven een bepaalde schermbreedte, als de tekst de kolom eenmaal vult, niet breder meer hoeven te worden
- normaal staat bovenaan de post wie het geschreven heeft en de datum, als het scherm zo smal wordt dat de gebruikerskolom verdwijnt, verdwijnt ook bovenaan de post wie het geschreven heeft en staat er alleen nog de datum. Je ziet pas aan de avatar onderaan de post wie het geschreven heeft.
- de foto achter het logo bovenaan is wel erg hoog en voegt om eerlijk te zijn weinig toe. Na een paar keer op het forum 'zie' je hem toch niet meer maar hij blijft wel veel ruimte innemen. Liever zou ik een cleane lichtere header zien, niet hoger dan nodig, met alleen het logo en knoppenrijen, dat past wat mij betreft beter bij de rest van de layout.
- het zou voor mij logischer zijn om de knoppenrij met 'Home - Nikon Club' etc. hoger te hebben staan dan de rij met 'Nieuwe berichten - Ongelezen berichten'
- als je op een breed scherm een post schrijft dan zijn onderaan de 'voorafgaande berichten' erg smal
Verder voelt het allemaal een stuk moderner en minder in de weg zittend aan. Kleurloos is wel het lekkerst voor een forum met foto's :thumbup:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Implementatie nieuw forum template

Berichtdoor Ingmar » vr nov 18 2016 12:57 pm

Bedankt de knop werkt prima!
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Implementatie nieuw forum template

Berichtdoor the_cyberspace » vr nov 18 2016 1:11 pm

Ik moet zeggen dat het wel een groot verschil is maar zoals eerder al aangegeven er is een hoop grijs te zien. Wat opzich niet verkeerd is want dit leest prettiger maar denk dat een soort border om elke post heen in een iets donkere kleur mooier zou zijn. Maar das ook persoonlijk denk ik.

Ook de profielfoto`s zien er niet echt meer uit maar daar werd aan gewerkt begreep ik.

En wat me direct op viel is het groene plaatje dat je online bent. Of is dit uit te zetten? Zal zo eens de instellingen nalopen.

Verder ziet het er goed uit hoor, petje af want daar gaat een hele hoop werk in zitten om een template aan te passen en ook netjes werkend te krijgen.
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Flickr
Gebruikersavatar
the_cyberspace

Clublid
Berichten: 377


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Implementatie nieuw forum template

Berichtdoor DWE » vr nov 18 2016 1:14 pm

@ATOR & JaapV

Echter begrijp ik deze zin niet helemaal:
"- normaal staat bovenaan de post wie het geschreven heeft en de datum, als het scherm zo smal wordt dat de gebruikerskolom verdwijnt, verdwijnt ook bovenaan de post wie het geschreven heeft en staat er alleen nog de datum. Je ziet pas aan de avatar onderaan de post wie het geschreven heeft."

Zou je hier een schermafbeelding van kunnen maken en hier plaatsen of in een privé-berichtje naar mij kunnen sturen?
Bekijk mijn foto's op Flickr
Gebruikersavatar
DWE

Forumlid
Berichten: 172


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Implementatie nieuw forum template

Berichtdoor HansdeJong » vr nov 18 2016 1:28 pm

Ook ik weet hoeveel tijd er in gaat zitten. Dank dat jullie dat willen doen voor ons.
En het resultaat mag gezien worden. Ziet er keurig uit.
Complimenten!

Hans
D5500, D7200, Nikkor 70-200 2.8 VRII; Nikkor 35 f 1.8; Nikkor 50 f 1.4; Tamron 90 Di Macro f2,8; SB5500
Gebruikersavatar
HansdeJong

Forumlid
Berichten: 156


Locatie: Brunssum
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Implementatie nieuw forum template

Berichtdoor ATOR » vr nov 18 2016 1:54 pm

@DWE
Ze zijn via PB onderweg!
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Implementatie nieuw forum template

Berichtdoor Johan v. V. » vr nov 18 2016 2:48 pm

En nu zie ik de nieuwe opmaak zonder dat ik ook maar iets in mijn profiel heb hoeven te doen. Dáár houd ik van!
De oude opmaak (ik geloof dat dat in goed Nederlands 'template' heet) was wat mij betreft niets mis mee, maar deze is ook prima. Wel lekker fris.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Implementatie nieuw forum template

Berichtdoor DWE » vr nov 18 2016 2:49 pm

Johan v. V. schreef:En nu zie ik de nieuwe opmaak zonder dat ik ook maar iets in mijn profiel heb hoeven te doen. Dáár houd ik van!
De oude opmaak (ik geloof dat dat in goed Nederlands 'template' heet) was wat mij betreft niets mis mee, maar deze is ook prima. Wel lekker fris.


Ik heb het even stiekem omgezet op je profiel :prost: :)
Bekijk mijn foto's op Flickr
Gebruikersavatar
DWE

Forumlid
Berichten: 172


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Implementatie nieuw forum template

Berichtdoor Johan v. V. » vr nov 18 2016 2:53 pm

Wat een service!!
:thumbup:
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Implementatie nieuw forum template

Berichtdoor JaapV » vr nov 18 2016 3:07 pm

DWE schreef:@ATOR & JaapV
"- normaal staat bovenaan de post wie het geschreven heeft en de datum, als het scherm zo smal wordt dat de gebruikerskolom verdwijnt, verdwijnt ook bovenaan de post wie het geschreven heeft en staat er alleen nog de datum. Je ziet pas aan de avatar onderaan de post wie het geschreven heeft."

Dit punt is natuurlijk alleen van toepassing op het moment dat je - zoals ik regelmatig doe - het browser venster extreem versmalt. Maar bij nader inzien vind ik deze "ondertekening" inderdaad mooier dan een "briefhoofd" :thumbup:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Implementatie nieuw forum template

Berichtdoor jacobus » vr nov 18 2016 3:20 pm

Zoals ik al had vermeld forum ziet er prima uit, ik had echter 1 opmerking In NCN activiteiten staan de data wel erg door elkaar , zou dat mogelijk zijn dat 2017 bovenaan komt.

Marcel
Sony RX100 Mark4
Gebruikersavatar
jacobus

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Implementatie nieuw forum template

Berichtdoor DWE » vr nov 18 2016 3:21 pm

Ik neem aan dat je het forumgedeelte "NCN Activiteiten" bedoeld? Dit kan niet op datum worden gesorteerd omdat het onderwerp waarop het laatste gereageerd is, altijd bovenaan staat.
Bekijk mijn foto's op Flickr
Gebruikersavatar
DWE

Forumlid
Berichten: 172


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Implementatie nieuw forum template

Berichtdoor Johan v. V. » vr nov 18 2016 3:45 pm

In de webwinkel is de volgorde van de activiteiten ook onlogisch. Dat was in de oude versie ook als zo, maar als jullie toch bezig zijn ...
Nog een puntje waar ik tegenaan loop. In de oude versie was het onderwerp van het draadje gemarkeerd vanaf het eerste antwoord dat je nog niet had gelezen. Dat lijkt nu niet het geval (als dat wél het geval is, is dat wel erg onduidelijk). Ik vond dat altijd een handige functie. Zou fijn zijn als dat terug komt!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Implementatie nieuw forum template

Berichtdoor Wally118 » vr nov 18 2016 3:57 pm

Ik vind de nieuwe veel mooier en frisser. Het is lekker overzichtelijk, kortom topwerkje!!

Klein puntje dat nu misschien ook meteen even aangepast kan worden. Op de hoofdpagina van het forum staat bij het blok "Clubleden" een kopje "NCN-Marketing". Hier staat bij de verklarende tekst als email "marketing@nikno-club-nederland.nl".
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 903


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten