Activiteiten, eenduidigheid is zoek

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Activiteiten, eenduidigheid is zoek

Berichtdoor Ronald53 » di jan 28 2020 3:01 pm

Voor wie het aangaat (forumbeerder/NCN-webbeheerder (m/v)):

Als ik klik op het tabblad "activiteiten" zoals dat in de banner van het forum staat (de banner met al dat mooie glas), dan krijg ik een zeer beperkt overzicht te zien op de NCN-site.
Klik ik op het tabblad "webwinkel" in diezelfde banner op het forum, dan kom ik op de pagina "Winkel" op de NCN-site, nu met twee opties "Activiteiten".
Een optie staat aan de bovenkant van de pagina, en die brengt mij bij hetzelfde beperkte overzicht waar ik het al over had.
De andere optie is om op de rechthoekige blauw omrande box "Activiteiten" linksonderin op de webshop-pagina te klikken, dan kom ik op een veel uitgebreider overzicht van activiteiten. Met nog altijd bovenin de link naar "Activiteiten", maar dan het beperkte overzicht. :frown:
Ik heb enige tijd terug meerdere malen op de link "Activiteiten" op het forum geklikt om te zien of op een bepaalde aangekondigde activiteit al ingeschreven kon worden, en zat dus steeds verkeerd. :crazy:

Mijn voorstel is om dit zó te herschikken dat je altijd op hetzelfde complete overzicht uitkomt.

Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Activiteiten, eenduidigheid is zoek

Berichtdoor Henk » di jan 28 2020 9:16 pm

Ronald, de webshop en de pagina met activiteiten zijn verschillende zaken.
De pagina met activiteiten wordt onderhouden door de webredactie en de webshop door de webshop beheerder.

Waarom er dan zo'n verschil is? Als een regiocoördinator een activiteit aankondigt doet hij/zij dat op het forum (dat is wat anders dan de webpagina's). De activiteit wordt dan gemeld bij Jolanda en zij zet de activiteit in de webshop en zorgt voor een link die op het forum wordt gezet. Dan kan iedereen beginnen met aanmelden.

Wat zo af en toe (of misschien wel wat vaker dan af en toe) wordt vergeten is de activiteit ook even te melden bij de webredactie. Zij regelen dat de activiteit op de webpagina Activiteiten komt en daarmee staat het ook op in de agenda. De webredactie regelt ook een bericht op de homepage. Die wordt meestal 2 weken van te voren geplaatst. En natuurlijk kan het ook zijn dat Jolanda in de webshop eerder tijd heeft dan de webredactie (of andersom). Het gaat dus vrijwel nooit gelijk lopen.

Nu zie ik 8 activiteiten in de webshop en 3 op de activiteiten pagina. Ik gok dat de regiocoördinatoren een paar keer zijn vergeten de webredactie in te seinen. Ik zal dit even onder de aandacht brengen van de betrokkenen.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid
Berichten: 1729


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Activiteiten, eenduidigheid is zoek

Berichtdoor Patrick » di jan 28 2020 9:28 pm

Daarnaast worden activiteiten vaak eerder aangekondigd dan ze in de webshop komen. Dat is met name bij activiteiten die ver in de toekomst liggen volgens mij ook logisch.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Activiteiten, eenduidigheid is zoek

Berichtdoor Ronald53 » di jan 28 2020 9:42 pm

Patrick schreef:Daarnaast worden activiteiten vaak eerder aangekondigd dan ze in de webshop komen. Dat is met name bij activiteiten die ver in de toekomst liggen volgens mij ook logisch.
En dan zou je juist verwachten dat er bij de activiteiten meer te vinden is dan in de webshop. En in de praktijk is het juist andersom!
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Activiteiten, eenduidigheid is zoek

Berichtdoor Henk » di jan 28 2020 10:37 pm

Zonder de webshop komt er niemand naar de activiteit. Dus aanmelden bij de webshop beheerder is noodzakelijk. En dan schiet de webredactie er soms even door. Heb een berichtje gedaan naar de rc's en een voorstel om dit te verbeteren. Binnenkort is er een overleg met de rc's en kunnen we dit nog even bespreken. Maar het blijft mensenwerk Ronald en ik kan je verzekeren dat er een hoop tijd gaat zitten in het organiseren van een activiteit. En dan schiet er soms wel eens iets bij in.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid
Berichten: 1729


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Activiteiten, eenduidigheid is zoek

Berichtdoor Ronald53 » di jan 28 2020 10:48 pm

Henk schreef:Zonder de webshop komt er niemand naar de activiteit. Dus aanmelden bij de webshop beheerder is noodzakelijk. En dan schiet de webredactie er soms even door. Heb een berichtje gedaan naar de rc's en een voorstel om dit te verbeteren. Binnenkort is er een overleg met de rc's en kunnen we dit nog even bespreken. Maar het blijft mensenwerk Ronald en ik kan je verzekeren dat er een hoop tijd gaat zitten in het organiseren van een activiteit. En dan schiet er soms wel eens iets bij in.
Vat mijn opmerking ook niet op als kritiek, maar als suggestie voor verbetering. Ik snap dat er veel werk gaat zitten in het organiseren van activiteiten. Als bij alle activiteiten deelname alleen mogelijk is via de webshop (ik weet niet of dat zo is), zou je de separate pagina "Activiteiten" achterwege kunnen laten en alle bestaande links naar de "Activiteiten"-pagina van de webshop kunnen leiden. Dat is wat ik bedoelde met "Mijn voorstel is om dit zó te herschikken dat je altijd op hetzelfde complete overzicht uitkomt." Geen dubbeling van werk meer, dus minder werk, en minder fouten. Het enige nadeel is dat je moet zijn ingelogd om die laatste pagina te kunnen zien, dus niet-leden kun je dan niet "lekker maken" en verleiden tot een lidmaatschap.
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Activiteiten, eenduidigheid is zoek

Berichtdoor ben42 » wo jan 29 2020 2:17 pm

Allereerst vrijwilligers dank voor al jullie werk.

Ook ik hield de activiteiten in de gaten. (Met name de voor deel 1 aanwezige mensen van de Masterclass AF). Deze zag ik maar niet uiteindelijk heeft een mailtje naar de organisator mij naar de juiste link gebracht. Dus ook ik was in verwarring.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2613


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Activiteiten, eenduidigheid is zoek

Berichtdoor gijs sandberg » wo jan 29 2020 2:31 pm

Beste Ronald,
Eens met jouw opmerkingen.
Een lid van NCN zou (ergens op de NCN site) een actueel overzicht moeten kunnen krijgen van verwachte/geplande activiteiten.
Ik wil niet afdoen aan de inspanningen van de vele vrijwilligers, maar betere communicatie lijkt me wenselijk.
Ik heb die al eerder aangekaart, maar verbetering blijft lastig.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Activiteiten, eenduidigheid is zoek

Berichtdoor Henk » wo jan 29 2020 2:37 pm

Ronald53 schreef:Vat mijn opmerking ook niet op als kritiek, maar als suggestie voor verbetering. Ik snap dat er veel werk gaat zitten in het organiseren van activiteiten. Als bij alle activiteiten deelname alleen mogelijk is via de webshop (ik weet niet of dat zo is), zou je de separate pagina "Activiteiten" achterwege kunnen laten en alle bestaande links naar de "Activiteiten"-pagina van de webshop kunnen leiden. Dat is wat ik bedoelde met "Mijn voorstel is om dit zó te herschikken dat je altijd op hetzelfde complete overzicht uitkomt." Geen dubbeling van werk meer, dus minder werk, en minder fouten. Het enige nadeel is dat je moet zijn ingelogd om die laatste pagina te kunnen zien, dus niet-leden kun je dan niet "lekker maken" en verleiden tot een lidmaatschap.
Groet,
Ronald


Ik zag het ook niet als kritiek Ronald, integendeel. Ik snap je verwarring heel goed en ben alleen maar blij dat je het meldt. Samenvoegen is helaas geen optie.Maar we gaan kijken of we hier wat kunnen verbeteren.
Het bestuur heeft een aantal jaar geleden besloten dat je inderdaad ingelogd moet zijn als clublid om te kunnen zien welke activiteiten er zijn.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid
Berichten: 1729


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten