Keuzescherm TapaTalk/Browser op android

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Keuzescherm TapaTalk/Browser op android

Berichtdoor Vincent » vr aug 21 2020 8:52 am

henkk schreef:Wat is het voordeel van tapatalk dat zoveel mensen het kennelijk gebruiken? Of is dat alleen het gevolg van een agressieve promotiecampagne?


Nou dat is het verschil tussen dit:

Afbeelding



Dit forum is 'default' toch totaal onleesbaar als je gewoon in een browser kijkt?? Helemaal op een mobiel apparaat waar alles op een nog kleiner schermpje gepropt moet worden... Met een 'online' badge neemt het 'block' met jouw profielinformatie gewoon meer schermruimte in dan het bericht van Mieke53 (en dan staat mijn lettertype in taptalk nog groter ook blijkbaar) :crazy:

Dan kun je als je ingelogd bent nog wel wat dingen uitzetten maar dan moet je sowieso weten waar je dat allemaal kunt vinden. En ook dan is er nog steeds onnodig veel informatie in beeld steeds. Voor nieuwe bezoekers of als je even niet bent ingelogd is het volgens mij echt niet te doen. Maar dat is persoonlijk vast weer...

Al die icoontjes en profielplaatjes en online statussen, in onnodig schreeuwende kleurtjes en dan ook nog die onderschriften met complete fototas inhoud met het liefst elk object op een nieuwe regel... :shifty: haal al die 'onzin' weg en het leest echt een stuk sneller en fijner met minder afleiding en minder gescroll.

Dit allemaal in je beeld om 1 foto te bekijken vind ik wel wat overdreven eigenlijk...

Afbeelding
(ps. naam even weggehaald omdat het niet om de betreffende gebruiker gaat maar het effect van het forum)

o, en dan ook nog het feit dat ieder draadje gewoon op '1 pagina' staat zodat je het draadje in 1 keer door kunt scrollen ipv ergens onder aan een pagina telkens op een klein cijfertje te moeten drukken om naar een volgende pagina te gaan

Afbeelding

Dus daarom voor MIJ gewoon altijd in tapatalk!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Keuzescherm TapaTalk/Browser op android

Berichtdoor swimmer » vr aug 21 2020 9:16 am

Dank je wel Vincent voor het duidelijk maken van de voordelen van Tapatalk [emoji1360]

Ik voeg aan dit lijstje ook nog de overzicht van ingeschreven draden op verschillende fora toe. Vind ik persoonlijk uiterst handig ...
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
Gebruikersavatar
swimmer

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Nijmegen

Onderwerp:

Re: Keuzescherm TapaTalk/Browser op android

Berichtdoor Vincent » vr aug 21 2020 9:19 am

swimmer schreef:Dank je wel Vincent voor het duidelijk maken van de voordelen van Tapatalk [emoji1360]

Ik voeg aan dit lijstje ook nog de overzicht van ingeschreven draden op verschillende fora toe. Vind ik persoonlijk uiterst handig ...


Ja eens, de kopjes tijdlijn (alle topics op een forum chronologisch), ongelezen, geabonneerd en deelgenomen zijn handig geimplementeerd en erg snel door elkaar heen te gebruiken

In een browser is het abonneren op topics eigenlijk nutteloos omdat je bergen moet verzetten om een lijst met geabonneerde draadjes in beeld te krijgen.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Keuzescherm TapaTalk/Browser op android

Berichtdoor henkk » vr aug 21 2020 10:05 am

Vincent schreef:
Dit forum is 'default' toch totaal onleesbaar als je gewoon in een browser kijkt??

Vincent schreef:Dit allemaal in je beeld om 1 foto te bekijken vind ik wel wat overdreven eigenlijk...


Ja als mijn telefoonbeeld er zo zou uit zien, ben ik het met je eens. Maar hier ziet het er zo uit:
Afbeelding_HK13320 by Henk Kohsiek, on Flickr
en ik ben behoorlijk bijziend, leeftijd vordert en zo doende kijk ik vaak zonder bril naar de telefoon. Zo kan ik prima teksten en foto's op het forum via mijn telefoon bekijken. Van fotoreeksen zie ik er doorgaans twee tegelijk (als er niet veel tekst tussen staat) op mijn telefoonscherm.

Ik heb DuckDuckGo als browser en vzv ik weet ziet het in Firefox ook zo uit op mijn telefoon. Ik heb gewoon de standaardinstellingen van telefoon en forum.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Keuzescherm TapaTalk/Browser op android

Berichtdoor Skippy » vr aug 21 2020 10:09 am

Ik gebruik Tapatalk i.c.m. de donkere scherm modus op mijn smartphone. Bijzonder comfortabel te lezen ook 's-avonds met iets vermoeide ogen, probeer het eens :wink:
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Keuzescherm TapaTalk/Browser op android

Berichtdoor Mieke53 » vr aug 21 2020 1:29 pm

Raar fenomeen dat ik soms wel in 1x doorgelinkt wordt en andere keer weer niet.
Dan zal ik voortaan op continue drukken.
Dat werkt ook.

Maar er zit wel ineens iets aggressiefs in dat Tapatalk.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Keuzescherm TapaTalk/Browser op android

Berichtdoor Richard » vr aug 21 2020 1:31 pm

henkk schreef:Wat is het voordeel van tapatalk dat zoveel mensen het kennelijk gebruiken?

In eerdere versies, ook op Windows Phone, vond ik het heel gemakkelijk door ongelezen berichten gaan. Dat werd dusdanig ongemakkelijk dat ik het in de browser op Android gemakkelijker vindt.

Gebruikers hebben een eigen invulling: https://www.reddit.com/r/ProgrammerHumor/comments/asejke/every_day_at_work/
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Keuzescherm TapaTalk/Browser op android

Berichtdoor Niekon » vr aug 21 2020 3:06 pm

henkk schreef:Wat is het voordeel van tapatalk dat zoveel mensen het kennelijk gebruiken? Of is dat alleen het gevolg van een agressieve promotiecampagne?

Het is denk ik deels 'de aanhouder wint'. N.a.v. de pop-up die met enige regelmaat tevoorschijn kwam, heb ik de app laatst ook maar eens geïnstalleerd. Dergelijke apps bieden soms een verbeterde gebruikservaring. Ik wou het een kans geven.

Na installatie eerst maar eens de privacy policy gelezen...en de app meteen weer verwijderd. Het is gewoon belachelijk hoeveel informatie er verzameld wordt. Klein voorbeeldje:

"Device information: such as your IP address and an anonymous device identifier. In addition, the Application collects certain information automatically, such as content viewed, and information that allows us to periodically determine mobile device and usage information, which may include (i) information about the way you use the Application, (ii) information specific to your mobile device (such as make, model, operating system and version, Internet browser, device IP address, cookies, anonymous device and/or advertising identifier and similar information), (iii) information about your use of features, functions, or notifications on the device, and (iv) signal strength relating to WiFi or Bluetooth functionality, temperature, battery level, and similar technical data. We may collect the foregoing information even if you are not logged in to the Application."

Voor een app welke ik alleen maar zou gebruiken om dit forum wat makkelijker te kunnen volgen gaat mij dat veel te ver. Het zou fijn zijn als de pop-up uit te schakelen zou zijn.
Niekon

Clublid
Berichten: 36


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Keuzescherm TapaTalk/Browser op android

Berichtdoor henkk » vr aug 21 2020 5:32 pm

Dat ding bespioneert dus alles wat je doet. Kijk maar uit met je bankapp.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Keuzescherm TapaTalk/Browser op android

Berichtdoor Niekon » vr aug 21 2020 5:41 pm

henkk schreef:Dat ding bespioneert dus alles wat je doet. Kijk maar uit met je bankapp.

Zo paranoïde ben ik ook weer niet. Bankapps zijn relatief veilig, zelfs met dit soort apps op de telefoon. Maar het is wel weer een app die (belachelijk) veel meer data verzamelt dan noodzakelijk is. Het is totaal niet in verhouding tot de geboden functionaliteit.
Niekon

Clublid
Berichten: 36


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Keuzescherm TapaTalk/Browser op android

Berichtdoor Peter » vr aug 21 2020 8:46 pm

Vincent schreef:Adviseren om de plugin te verwijderen is een vrij 'egoïstisch' voorstel waarbij je het oplossen van jouw eigen ongemak belangrijker vindt dan het gemak van andere gebruikers...

Uit de jaarstukken blijkt dat duidelijk er een substantieel grote, en groeiende, groep gebruikers gebruik maakt van Tapatalk om het forum te navigeren.


wat is dat nu voor een opmerking van je
ga jij bepalen wat ik wel of niet kan schrijven of zo.


Tapatalk plugin is daarnaast een van de meest risicovolle plugins, reden om de plugin gelijk weg te mieteren.
Zowel op je mobiel als in phpBB
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Keuzescherm TapaTalk/Browser op android

Berichtdoor Vincent » vr aug 21 2020 9:21 pm

Jij mag schrijven wat je wilt. Ik mag daarvan vinden wat ik wil...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Keuzescherm TapaTalk/Browser op android

Berichtdoor Peter » vr aug 21 2020 9:23 pm

zekers, wederom een goed advies van je
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Keuzescherm TapaTalk/Browser op android

Berichtdoor Peter » vr aug 21 2020 9:27 pm

voor de rest..
oude discussie wederom

viewtopic.php?t=70112
viewtopic.php?t=44064&start=15
viewtopic.php?t=41392

etc etc., etc
succes met Tapatalk dan maar,
ik, en velen, wensen het niet te gebruiken c.q. lastig te worden gevallen met die constante meldingen.
De jaarstukken en de "mobieltjes klevers" ten spijt

Prima dat een ander tapatalk wil gebruiken. De rest wil dat niet en wil niet lastig gevallen worden met die meldingen. Niks egoïstisch aan
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten