Bewerken van berichten

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor Nikkormaat » do jul 15 2021 10:24 am

Mieke53 schreef:Helemaal mee eens Patrick.
Gewoon ff nadenken wat je plaatst.

Ik plaats mijn berichten niet impulsief en denk er goed over na, maar soms krijg ik naderhand nog een inval ter verduidelijking. Die kan dan zelfs niet meer worden toegevoegd als er nog niemand heeft gereageerd. Dit laatste vind ik jammer, omdat de toevoeging dan in een aparte post daaronder moet worden geplaatst. Dat maakt een discussie niet makkelijker om te lezen.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor Mieke53 » do jul 15 2021 11:38 am

Word rommelig denk ik als je zo'n handeling toestaat.
De tijd dat je nog iets kunt aanpassen in een net aangemaakt onderwerp werkt prima toch?
Daarbij: de moderatoren kunnen ingrijpen als iets echt niet kan.
Laten staan en herlezen geeft ook een tijdsbeeld aan.
Negatief of positief.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2383


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor Nikkormaat » do jul 15 2021 12:02 pm

Zo lang je iets kunt aanpassen voordat er gereageerd is, wordt het niet rommeliger. Dat gebeurt juist als je voordat er gereageerd wordt een aanvulling onder jouw laatste bericht moet plaatsen.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor Mieke53 » do jul 15 2021 12:25 pm

Kun je je eigen bericht toch zelf quoten met een aanvulling?
Of zit ik mis met zo'n oplossing.
Ben benieuwd hoe dit onderwerp wordt opgelost.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2383


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor Nikkormaat » do jul 15 2021 7:11 pm

Aan het quoten heb ik niet gedacht vanwege het dri gende verzoek dat je de laatste post niet te quoten
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor Peter » do jul 15 2021 8:15 pm

MarcoEos70D schreef:
Peter schreef:Wat zou je denken ? Lijkt me gewoon een recht.

Zo simpel is het niet. Juist op fora is het uitermate ongewenst dat iemand zijn account verwijderd en alle berichten verdwijnen. Hele discussies worden daarmee in één klap onleesbaar en onbegrijpelijk, omdat er berichten weggevallen zijn.

Gelukkig hoeft een account ook niet verwijderd te worden, terwijl je toch aan de AVG-eisen kunt voldoen. Het kan al voldoende zijn om een account te anonimiseren. Dan blijven de berichten bewaard, de topics leesbaar, en is de bewuste forumdeelnemer niet meer herleidbaar. Daarmee worden beide belangen gediend. Er is normaal gesproken ook geen goede reden om een harde verwijdering van je account te eisen, behalve rancuneuze gevoelens.

Er zijn overigens heel veel fora waarin de edit-mogelijkheid beperkt is (meestal tot een uur na plaatsing), of waarbij alleen betalende leden (of in dit geval: clubleden) de onbeperkte mogelijkheid hebben. Het heeft voor- en nadelen.


natuurlijk heb je het recht om je eigen account te verwijderen.
Het account behelst niet alleen het forum, maar ook de webshop etc.

Voorts denk ik dat het ook niet aan de moderatoren is om hier een uitspraak over te doen. De huidige forumregels zijn afgestemd met het bestuur en met goedkeuring van het bestuur
Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit vraagstuk daar wordt neergelegd. Hoor graag :wink:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor MarcoEos70D » do jul 15 2021 9:47 pm

Peter schreef:
MarcoEos70D schreef:
Peter schreef:Wat zou je denken ? Lijkt me gewoon een recht.

Zo simpel is het niet. Juist op fora is het uitermate ongewenst dat iemand zijn account verwijderd en alle berichten verdwijnen. Hele discussies worden daarmee in één klap onleesbaar en onbegrijpelijk, omdat er berichten weggevallen zijn.

Gelukkig hoeft een account ook niet verwijderd te worden, terwijl je toch aan de AVG-eisen kunt voldoen. Het kan al voldoende zijn om een account te anonimiseren. Dan blijven de berichten bewaard, de topics leesbaar, en is de bewuste forumdeelnemer niet meer herleidbaar. Daarmee worden beide belangen gediend. Er is normaal gesproken ook geen goede reden om een harde verwijdering van je account te eisen, behalve rancuneuze gevoelens.

Er zijn overigens heel veel fora waarin de edit-mogelijkheid beperkt is (meestal tot een uur na plaatsing), of waarbij alleen betalende leden (of in dit geval: clubleden) de onbeperkte mogelijkheid hebben. Het heeft voor- en nadelen.


natuurlijk heb je het recht om je eigen account te verwijderen.
Het account behelst niet alleen het forum, maar ook de webshop etc. :

Grappig dat je op een uitgebreide en onderbouwde reactie wél zegt dat die “natuurlijk” niet klopt, maar vervolgens nul komma nul onderbouwing geeft… :D

Ik heb nog wat leesvoer voor je:

1) https://blog.iusmentis.com/2012/02/10/w ... at-vraagt/
2) https://blog.iusmentis.com/2018/04/03/g ... iscussies/
3) https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1856747

Misschien wordt je “natuurlijk” nu toch wat minder natuurlijk…
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor Peter » do jul 15 2021 10:06 pm

ik wacht wel af Marco wat uiteindelijk beslist wordt. Je links ga ik niet lezen.
Je zult wel gelijk hebben 'natuurlijk' .

Maar wat wil je nu bereiken ?
Met alle macht proberen het verzoek van Skippy onderuit te halen ?
Ik vraag me echt af wat je bezielt ?

Nou ja, laat maar
Ben wel klaar met mijn - niet onderbouwde, niet juridisch gestaafde bijdrage -, in dit draadje

grappig
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor MarcoEos70D » do jul 15 2021 10:34 pm

Peter schreef:ik wacht wel af Marco wat uiteindelijk beslist wordt. Je links ga ik niet lezen.
Je zult wel gelijk hebben 'natuurlijk' .

Maar wat wil je nu bereiken ?
Met alle macht proberen het verzoek van Skippy onderuit te halen ?
Ik vraag me echt af wat je bezielt ?

Nou ja, laat maar
Ben wel klaar met mijn - niet onderbouwde, niet juridisch gestaafde bijdrage -, in dit draadje

grappig

Bijzonder. Een stevige mening neerzetten, maar die niet onderbouwen, Een tegengestelde mening wegzetten als onjuist, wederom zónder onderbouwing. Niet eens willen lezen welke argumenten aangedragen worden. En dan zó reageren… :shock:

Bovendien lees je überhaupt niet goed, want wat jij ervan maakt heb ik nooit geschreven. Ik haal op geen enkele manier het verzoek van Skippy onderuit, en zelfs als dat wél zo zou zijn, dan mag dat gewoon op een forum.

Sorry, maar met dit soort reacties diskwalificeer je jezelf volledig voor een fatsoenlijke discussie. Kinderachtig.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor Peter » do jul 15 2021 11:29 pm

Zal me berichten wel wissen , kan nu nog
Ben dat persoonlijk gedoe van je wel zat na al die jaren

Ga lekker jennen als mod op je eigen forum

Oh, wacht, dat mocht niet van je
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor Ronald53 » do jul 15 2021 11:32 pm

Skippy schreef:De directe aanleiding dat ik dit onder de aandacht breng is dat ik onlangs een bericht heb geplaatst met een aantal foto's waarvan ik later twee foto's heb aangepast en op Flickr vervangen. In het oorspronkelijke bericht kan ik dan de links naar Flickr niet meer aanpassen waardoor de foto's niet meer zichtbaar zijn. -knip-
Dit is precies de voornaamste reden waarom ook ik nog op een later tijdstip zou willen wijzigen. We zouden kunnen afspreken dat er dan niet alleen een wijziging wordt doorgevoerd, maar ook een regeltje wordt toegevoegd: "op dd/mm/yy aangepast: foto is iets krapper gecropt", of iets dergelijks.
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor MarcoEos70D » do jul 15 2021 11:35 pm

Peter schreef:Zal me berichten wel wissen , kan nu nog
Ben dat persoonlijk gedoe van je wel zat na al die jaren

Ga lekker jennen als mod op je eigen forum

Oh, wacht, dat mocht niet van je

Echt, ik weet niet wat je dwars zit, maar gedraag je een beetje. De enige die het hier persoonlijk maakt ben je zelf.

Stuur gerust een pb als je ergens over wilt praten, maar stop met het vervuilen van een inhoudelijke en serieuze discussie.

NB: met je eerste zin geef je en passant precies de reden weer waarom berichten niet achteraf bewerkt mogen worden…
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor EdvandeZilver » do jul 15 2021 11:45 pm

Ronald53 schreef:
Skippy schreef:De directe aanleiding dat ik dit onder de aandacht breng is dat ik onlangs een bericht heb geplaatst met een aantal foto's waarvan ik later twee foto's heb aangepast en op Flickr vervangen. In het oorspronkelijke bericht kan ik dan de links naar Flickr niet meer aanpassen waardoor de foto's niet meer zichtbaar zijn. -knip-
Dit is precies de voornaamste reden waarom ook ik nog op een later tijdstip zou willen wijzigen. We zouden kunnen afspreken dat er dan niet alleen een wijziging wordt doorgevoerd, maar ook een regeltje wordt toegevoegd: "op dd/mm/yy aangepast: foto is iets krapper gecropt", of iets dergelijks.
Groet,
Ronald

Ik heb dit wel 's aan de hand gehad, 'n berichtje naar 'n mod en het was binnen 'n uur opgelost.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3093


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor EdvandeZilver » do jul 15 2021 11:46 pm

Peter schreef:Zal me berichten wel wissen , kan nu nog
Ben dat persoonlijk gedoe van je wel zat na al die jaren

Ga lekker jennen als mod op je eigen forum

Oh, wacht, dat mocht niet van je

Peter, doe nou niet. Nergens voor nodig.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3093


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bewerken van berichten

Berichtdoor Peter » do jul 15 2021 11:54 pm

Nee,.ik wis nooit wat
Alleen erger me soms mateloos aan..
Ach, zal wel aan mij liggen

Diepe excuses en een buiging, drink een biertje van me
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten