Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor MarcoEos70D » za mar 26 2022 11:15 am

w.wind schreef:Ik denk dat je zelf ook maar eens in de spiegel moet kijken. En hier wil ik het ook gewoon bij laten wat mijn betreft

Jammer dat je niet verder komt dan dit zwaktebod. Er wordt in dit draadje en op dit forum heel hard meegedacht door allerlei mensen, en het enige wat er gebeurt is dat de deur dicht gaat.

Tegelijk roepen jullie op om nieuwe, jonge leden te werven, want de club verouderd en krimpt. Daar is natuurlijk een oorzaak en een gevolg… maar als dat niet bespreekbaar is, wordt het een moeizaam verhaal.
w.wind schreef:[Meedenken is prima, en een nieuw draadje aanmaken kan ook iedereen.

De grote vraag blijft dan natuurlijk wel waarom jullie die nieuw aangemaakte (vanuit meedenken ontstane) draadjes desondanks sluiten… (en dat is onder meer waar ik eerder al op doelde met de niet-kloppende argumentatie).
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Peter » za mar 26 2022 1:31 pm

Ik heb al een reactie bij jullie gedropt Wim, een aantal dagen geleden. Niks vernomen nog.
Online
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7763


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor jan » za mar 26 2022 6:39 pm

Beste (forum)leden,

Dit draadje is geen toonbeeld van verdraagzaamheid. En natuurlijk vinden wij als team, bestuur en moderatoren, iets van de discussie zoals hier gevoerd en hoe onze vrijwilligers worden bejegend door enkele (forum)leden.

Alle vrijwilligers doen alle werkzaamheden vrijwillig en dat betekent in de hun beschikbare tijd.

Laten wij over één ding duidelijk zijn. Gewone forumleden gaan niet bepalen welke richting moet worden gegeven aan het forum even los van het tijdsbestek waarin dit zou moeten gebeuren.
En voor wat betreft dat laatste hadden wij ook van enkele clubleden wel iets meer begrip verwacht.
Mensen werken, gaan met vakantie en moeten daarnaast de tijd vinden om met elkaar te communiceren.

Wanneer forumleden het niet eens zijn met het beleid dan kunnen ze lid worden en meepraten/meedoen maar het staat ze ook geheel vrij om gewoon afscheid te nemen van dit forum en hun heil elders zoeken.
De forumleden hebben een wel heel grote broek aan om zaken te vinden en te eisen.

Daarbij vragen wij ons oprecht af wat de TS in zijn toenmalige functie van moderator bij NCN er zelf van zou hebben gevonden “overvallen” te worden door iemand die allerlei draadjes begint zonder enige vorm van overleg vooraf om te kijken hoe dit in goede banen kan worden geleid. Dit los van de positie die hij toen had om zelf om tot dit soort initiatieven te komen.

Het had de initiatiefnemer gesierd om eerst contact te leggen en te overleggen met het forumteam om te kijken hoe zaken kunnen worden opgezet en ook een opvolging krijgen.

Wij, moderatoren en bestuur, willen hiermee niet zeggen dat dit geen navolging kan krijgen maar dat hier met het oog op continuïteit een duidelijke structuur aan ten grondslag moet liggen en dat kost tijd. En daarbij willen wij schriftelijke toestemming hebben van degene die het copyright heeft. In dit geval Nikon en dat is niet het communicatie bureau.
De deur staat open, maar alles op zijn tijd.

Als bestuur blijven wij achter onze vrijwilligers staan en de door hun genomen stappen.

Namens bestuur en moderatoren,

Jan Hagen
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Peter » za mar 26 2022 6:55 pm

Nou Jan, bedankt voor de trap na
Dan nemen we wel afscheid, je onderliggende boodschap is duidelijk.
Online
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7763


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor justme » za mar 26 2022 7:23 pm

jan schreef:Beste (forum)leden,

Dit draadje is geen toonbeeld van verdraagzaamheid. En natuurlijk vinden wij als team, bestuur en moderatoren, iets van de discussie zoals hier gevoerd en hoe onze vrijwilligers worden bejegend door enkele (forum)leden.

Sorry Jan, maar hier is toch duidelijk sprake van, in jouw geval, de hand boven het hoofd houden van je moderators.
De hele berichtgeving en toon die aangezet is is louter negatief en niet meewerkend.
Prima dat je ‘je eigen mensen’ wilt beschermen, maar wees gewoon eerlijk.
Alle vrijwilligers doen alle werkzaamheden vrijwillig en dat betekent in de hun beschikbare tijd.

Denk je soms dat de ‘normale’ forumleden hier betaald krijgen om te posten en ‘bij te dragen’ aan dit forum? Besef jij en je team dan niet dat zonder ‘normale’ forumleden, je überhaupt geen inhoud had gehad hier?!
Laten wij over één ding duidelijk zijn. Gewone forumleden gaan niet bepalen welke richting moet worden gegeven aan het forum even los van het tijdsbestek waarin dit zou moeten gebeuren.
En voor wat betreft dat laatste hadden wij ook van enkele clubleden wel iets meer begrip verwacht.
Mensen werken, gaan met vakantie en moeten daarnaast de tijd vinden om met elkaar te communiceren.

Wanneer forumleden het niet eens zijn met het beleid dan kunnen ze lid worden en meepraten/meedoen maar het staat ze ook geheel vrij om gewoon afscheid te nemen van dit forum en hun heil elders zoeken.
De forumleden hebben een wel heel grote broek aan om zaken te vinden en te eisen.

Nogmaals zonder forumleden geen online community.
En wat al eerder aangedragen is, als je vind dat ‘wij, niet-NCN-leden’ geen inspraak mogen hebben, sluit dan aub het forum voor niet-NCN-leden!
Daarbij vragen wij ons oprecht af wat de TS in zijn toenmalige functie van moderator bij NCN er zelf van zou hebben gevonden “overvallen” te worden door iemand die allerlei draadjes begint zonder enige vorm van overleg vooraf om te kijken hoe dit in goede banen kan worden geleid. Dit los van de positie die hij toen had om zelf om tot dit soort initiatieven te komen.

Hoe overvallen kun je zijn als er in het verleden al draadjes bestonden over deze discussie/initiatief?
Hoe overvallen kun je zijn als een, ik noem het maar, lite variant hiervan al bestonden die ik eerder aan heb gehaald; de draadjes gestart door Hans Braakhuis.
Tekenend, want deze draadjes bevatten inhoud welke 1op1 bij Nikon vandaan komen, waar is de check op copyright daar dan? En moeten deze draadjes dan ook op slot tot nader bericht van Nikon?

Hoe overvallen kan je zijn als er in een reeds aanwezige Apparatuur sectie, de daarbij behorende topics aanmaakt in een nette en degelijke wijze.
Ben je dan toevallig overvallen omdat dergelijke topics op een kort moment achtereen aangemaakt worden?
Of ben je dan overvallen omdat er ineens een opleving is op dit forum wat betrokkenheid betreft bijna op z’n gat lijkt te liggen?
Het had de initiatiefnemer gesierd om eerst contact te leggen en te overleggen met het forumteam om te kijken hoe zaken kunnen worden opgezet en ook een opvolging krijgen.

Nogmaals de hoofdstructuur op dit forum bestaat al, en het initiatief betreft slechts de opmaak van topic starts binnen deze secties (apparatuur).
Hoe kun je overvallen zijn door zo een klein initiatief en ingreep?
Wij, moderatoren en bestuur, willen hiermee niet zeggen dat dit geen navolging kan krijgen maar dat hier met het oog op continuïteit een duidelijke structuur aan ten grondslag moet liggen en dat kost tijd. En daarbij willen wij schriftelijke toestemming hebben van degene die het copyright heeft. In dit geval Nikon en dat is niet het communicatie bureau.
De deur staat open, maar alles op zijn tijd.

Als bestuur blijven wij achter onze vrijwilligers staan en de door hun genomen stappen.

Namens bestuur en moderatoren,

Jan Hagen


Nog een laatste opmerking betreffende een NCN lidmaatschap; dat is een bewuste keuze. Voor mij heeft dit geen meerwaarde, ik bezoek de activiteiten niet, en heb zelf niet behoefte aan een prachtig vormgegeven magazine.
De contributie is niet hoog, maar nogmaals ik maak er te weinig gebruik van om betalend lid te zijn.
Wat ook zal aangehaald is, ik heb genoeg aan dit forum, en draag hier graag een steentje bij, maar het moet wel gewenst zijn.
En dat laatste is mij de afgelopen dagen wel steeds meer duidelijk geworden.

Je zou verwachten dat na het bericht van Henkk (ik moest wel 3x lezen of het bericht positief of negatief was) dat eea mogelijk toch doorgang kon vinden, is me de toon van dat zelfde bericht, en de berichten erna (ook die van jou) me gewoon erg tegen gevallen.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor henkk » za mar 26 2022 7:29 pm

Ik ga dit draadje sluiten totdat we uitsluitsel hebben van Nikon o.a. over gebruik teksten en auteursrechten.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4938


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor henkk » za apr 09 2022 8:42 pm

Update vanuit een ander draadje:

We (NCN) zijn nog in overleg met Nikon over wat er kan en onder welke condities.
Dat dat ertoe doet blijkt uit een verhaal van een vriend van mij gisteren die vertelde dat hij een 'schikkingsvoorstel' kreeg voor het plaatsen van een foto op zijn beperkt bezochte website waarvan kennelijk een persbureau de rechten bezat, voor € 450. Ik heb hem verteld dat auteursrechten van fotografen een punt zijn (mijn gedachte was € 250 voordat ik zijn bedrag hoorde) en dat veel fotografen moeite hebben om uit te komen met hun beroep. Wij willen geen contributie van 15 leden 'verbranden' met dit soort akkefietjes en ook zeker geen beroepsfotografen te kort doen.
Ik stel voor dat we afwachten wat we kunnen afspreken met Nikon en daarna verder zien wat we kunnen doen op het forum.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4938


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor henkk » za apr 23 2022 4:55 pm

Vorige week hebben we een reactie van Nikon consumer marketing gehad en de tijd genomen dat nog even te laten bezinken. Ook willen we hierover in het forum team en met de webredactie verder afstemmen. Bij voorbeeld hoe we het best kunnen omgaan met persberichten en wat daarbij hoort. Maar om niet te lang ons stil te houden hierbij dus een update. Na ons verder overleg volgt eventueel een aanpassing.

Het kopiëren en plakken van content heeft niet de voorkeur van Nikon. Dit heeft onder andere te maken met updates en aanpassingen die zij regelmatig doen en kunnen toezien op de kwaliteit, weergave van afbeeldingen etc. Ook is het heel erg belangrijk dat de naam van de fotograaf wordt vermeld als afbeeldingen zouden worden overgenomen.

Hun voorkeur is te linken naar de content op de website van Nikon, om bovengenoemde redenen en om te voorkomen dat dezelfde informatie op meer plaatsen op het web gaat voorkomen hetgeen zoekmachines hindert. Nikon wil immers een goede positie in de google ranking hebben. Zie hiervoor ook de link die Richard eerder plaatste: viewtopic.php?f=125&t=74157&p=941044#p941044

Een en ander vormt geen harde eisen maar een vriendelijk verzoek. Een verzoek dat wij als NCN forumteam graag respecteren. Het gebruiken van foto’s van andere fotografen achten wij daarbij een extra risico, ook voor NCN.

Voor de goede orde: draadjes met eigen ervaringen met producten kunnen natuurlijk altijd en kunnen geïllustreerd worden met eigen afbeeldingen.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4938


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten