Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Nikkormaat » vr mar 18 2022 6:29 pm

Zoals je kon lezen, spreekt het idee mij ook aan. Je gaat echter voorbij aan mijn opmerking dat het netter was geweest om het idee en zoals jezelf al aangeeft de uitvoering en invulling ervan van te voren met het bestuur en de moderatoren te bespreken. Met het plaatsen van al die items zet je hen voor een voldongen feit / voor het blok. Zoiets wordt meestal als onprettig ervaren en resulteert tot een tegen- in plaats van een meegaande reactie
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Vincent » vr mar 18 2022 6:44 pm

wiebeterpstra schreef:Als je toekomst bestendig wilt zijn, moet je ook efficiënter worden. Versplinterde vragen verspreid over tientallen topics helpen daar absoluut niet bij.
Kijk je echter naar de reeds bestaande verzamel topics waarbij er leden zijn die foto's plaatsen van specifieke lenzen vb. :
AF-S Nikkor 24mm f/1.4G ED - VERZAMEL -
AF-S NIKKOR 28mm f/1.4E ED - VERZAMEL -
Nieuw de AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G
Nieuw: AF-S Nikkor 105mm f/1.4E ED


Ik denk, zelfs zonder roze bril, dat draadjes als het 28, 58mm en 105mm topic, maar ook het D6 en Z9 topic, aantonen hoeveel meerwaarde een forum kan bieden tov bijv Facebook. En vergeet het fisheye verzameltopic niet natuurlijk! Mooie discussies, ruimte voor diverse meningen, en vooral veel foto’s waarmee een goed, volledig, maar ook divers beeld van de kwaliteit en bruikbaarheid van de betreffende apparatuur getoond wordt.

Ik hoor dikwijls van mensen die geen forumlid zijn of waren die via Google op zulke draadjes hier uitkwamen. Niet voor niets zijn een aantal van de genoemde topics de best bezochte (58mm :wave:) topics van het forum (als we de spelletjes en dump-topics buiten beschouwing laten) en vaak ook met de meeste reacties! Dat ik berichtjes krijg dat mensen een fisheye gekocht hebben vanwege het verzameldraadje (‘ik dacht altijd dat het meer een gimmick lens was’)

Dat is heel iets anders en veel waardevoller dan steeds een losse vraag met 7 reacties, even klagen over de prijs, en daarna weer een nieuw topic waar het herhaald wordt…

Mijn favoriete fora zijn het fredmiranda en l-camera forum waar de camera- en objectiefspecifieke topics een waar begrip zijn. Losse vragen kunnen, en worden ook, in kortlopende maar gering houdbare draadjes gepost en zakken langzaam omlaag. De grote specifieke appartuurdraadjes blijven altijd boven, of komen na verloop van tijd weer bovenaan als waardevol naslagwerk.

Een goede openingspost nodigt uit om zo’n topic te worden ipv een luchtig los draadje. Of moet ik nu beelden gaan posten in het enige 50mm 1.2 draadje dat er is met daarin 4 oppervlakkige opmerkingen en een niet te begrijpen openingspost en een nietszeggende topic-titel?

Als je een forum wilt zijn dan moet je ook een forum zijn. Voor de ongeorganiseerde en onvindbare informatie tussen random fotodumps kun je gewoon jezelf uitleven in een Facebook groep!

#teamwiebe
Laatst gewijzigd door Vincent op vr mar 18 2022 7:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Patrick » vr mar 18 2022 7:02 pm

Ben ik via #teamvincent voor #teamwiebe by proxy? :crazy:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Peter » vr mar 18 2022 7:39 pm

Nikkorformat,

de uitnodiging van Wiebe om mee te denken over een dergelijke opzet dateert al van 2020.
Enige constructieve bijdrage van het forumteam in deze is mij sindsdien onbekend, wellicht achter de schermen maar ik lees er niks van op het forum.

TS doet niets fout, neemt hooguit het werk van het forumbeheer over om een constructieve indeling te realiseren.
Tegen het zere been ? We zitten hier toch niet op het VIVA forum :-)
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor mozes » vr mar 18 2022 8:46 pm

Robert schreef:De desbetreffende ervarings- en discussietopics krijgen een slotje en worden binnenkort van het forum verwijderd. Deze beslissing is unaniem genomen door het forumteam in overleg met het verantwoordelijke bestuurslid. Dat doen we niet zomaar, daarom hierbij de onderbouwing voor deze beslissing:
1). Ons forum moet laagdrempelig en toekomstbestendig blijven zodat forumbezoekers eenvoudig hun berichten kunnen plaatsen, zonder aan allerlei vaste formats vast te zitten. Dit uiteraard binnen het kader van de forumregels die zodanig van opzet zijn dat de orde gehandhaafd kan worden met een zo groot mogelijke vrijheid voor de forumbezoeker. De gesloten draadjes voldoen hier niet aan,
2). Auteursrecht. De TS maakt gebruik van content waarop auteursrecht van toepassing is. In het verleden mocht dergelijke content onder strikte voorwaarden gebruikt worden. Het is niet aannemelijk dat Nikon hiervoor toestemming verleend heeft.
3). Het verzoek om waar mogelijk topics samen te voegen. Iedereen mag uiteraard een verzoek doen. Het moderatorteam voelt zich niet geroepen om aan dit verzoek te voldoen met als belangrijkste reden dat door het samenvoegen berichten uit hun context gehaald kunnen worden. En dat is het laatste wat we willen op ons forum. Het verzoek op zich is uiteraard niet verboden.

Pfff over gemiste kansen gesproken.

Punt 1 is wat er nu juist ontbreekt.
Eenvoudig posten kan indd, maar elke nieuwe post word dan verwezen naar de zoek funktie.
Punt 2 hiervoor had op zijn minst even bij de topic starter info ingewonnen kunnen worden, dan was dat gelijk opgelost geweest.
Punt 3 "berichten uit hun context gehaald kunnen worden." het random verwijderen van posten gebeurt vanaf nu ook niet meer?

Als een forum laagdrempelig wil zijn, moet er ruimer gedacht worden, en niet hardnekkig binnen lijnen blijven die ooit eens zijn gemaakt.
Verder mag het forum wat meer democratie tonen in plaats van communisme (sorry voor de uitdrukking, maar weet niet goed hoe dit anders te omschrijven).
Maar die schrikken ook als iemand ineens vrijwillig een hoop werk ergens in steekt en daarvoor ook nog eens een behoorlijke aanhang mee verkrijgt.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor wadwandelaar » vr mar 18 2022 9:33 pm

Bron: klik hier.
Het forum is in de loop van de jaren uitgegroeid tot een niet meer weg te denken fenomeen binnen de vereniging en ook daarbuiten. Het is een echt ‘gear-forum’ met heel veel informatie en discussie over Nikon en Nikon gerelateerde apparatuur. Interessant voor zowel beginners als gevorderden.

@wiebeterpstra snapt precies waar dit forum voor bedoeld is.
wadwandelaar

Forumlid
Berichten: 165


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor justme » za mar 19 2022 4:24 pm

Dank allemaal! :clap:

En ook in aanvulling van @Wadwandelaar, een quote uit de statuten van de club:
Artikel 2 - Doel
1. De vereniging heeft als doel: het bevorderen van de kennis ten aanzien van Nikon camera's, lenzen en merk gerelateerde accessoires en producten / foto- en videografie en het handelen in club gerelateerde, promotionele kleding en aan foto- en videografie gerelateerde artikelen ten behoeve van de leden van de vereniging, en het verrichten van al wat hiermee verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn.
2. De vereniging tracht dit doel onder meer te bereiken door:
    a. het verzamelen van gegevens over Nikon camera's, lenzen en merk gerelateerde accessoires en producten;
    b. het bevorderen van onderling contact tussen de leden;
    c. het bevorderen van de beoefening van de foto- en videografie met Nikon camera's in het bijzonder;
    d. de uitwisseling van algemene en technische gegevens tussen de leden;
    e. alle verdere wettige middelen die de bereiking van de doelstelling (kunnen) bevorderen.


Nu maar even afwachten waar onze beste bestuurders en beheerders mee gaan komen.

Heb meerdere online zien komen op het forum, maar nog geen enkele hier in dit topic actief deel zien nemen aan de discussie…

Moet wel bekennen dat de uitslag wel bepalend zal zijn, en niet alleen voor het initiatief op zichzelf.…

Ik laat me misschien wat negatief uit richting de moderatoren, ik zie dat hun takenpakket 'slechts' bestaat uit de volgende taken:

    • Corrigeren van buitensporige berichten
    • Tot de orde roepen van posters, zowel NCN leden als forumdeelnemers, als zij zich niet conform de regels gedragen
    • Sanctioneren van posters indien hiertoe een noodzaak blijkt
    • Parkeren van ongewenste draadjes of berichten in beperkt toegankelijke delen van het forum indien hierover discussie noodzakelijk is.

Misschien is het dan toch verstandig als club zijnde eens te gaan pijnzen over de invulling van de Postmasters? Weet niet wat hun taakinvulling is bij de club, maar mogelijk valt hier iets te winnen?
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor henkk » zo mar 20 2022 10:24 pm

Beste forum- en NCN-leden,
Het zal jullie niet zijn ontgaan dat een initiatief om Nikon apparatuur structureler een plaats in het forum te geven, is gedaan. Daarbij was ook het verzoek om oudere draadjes over apparatuur in deze structuur onder te brengen.

Vanuit het forum team hebben we dit initiatief met gemengde gevoelens bezien:
  • Er werd overduidelijk informatie van derde partijen gebruikt; het was niet duidelijk of de auteursrechten daarop dit gebruik toelieten;
  • Aan de ene kant is het goed om gestructureerd informatie over nieuwe en bestaande Nikon apparatuur op het forum te plaatsen; daarvoor zijn er ook in de forumstructuur (hoofd-)onderwerpen voor de belangrijkste soorten Nikon apparatuur;
  • Het plaatsen van informatie op internet is eenvoudig maar het up to date houden daarvan is – zoals elke professionele gebruiker weet – een onderschat onderdeel daarvan;
  • Ook is het forum voor en door gebruikers dus initiatieven zijn welkom; tegelijkertijd zijn vele eerdere bijdragen geleverd als onderdeel van een draadje en niet als element van een andere presentatie;
  • Het forum bevat een schat aan informatie die met zoekmethoden is te ontsluiten; draadjes zijn een samenhangend geheel van elkaar opvolgende berichten en als die samenhang wordt doorbroken, raakt die schat verloren;
  • Het herschikken van bijdragen uit tal van draadjes naar een nieuwe structuur is ‘a hell of a job’ zoals ook door forumleden is aangegeven; andere forum- of NCN-leden hebben zich daarvoor ook niet gemeld, integendeel;
  • Het aantal nieuw geplaatste draadjes vanuit één gebruiker leidt tot een wijziging in de structuur van het forum; hoewel enkele forumleden zich hierachter schaarden is het onduidelijk hoe veel draagvlak dit voorstel heeft bij de overige forumleden; dit voorstel achtten wij te meer niet wenselijk omdat hiermee een zeker format zou worden opgelegd aan andere forumgebruikers.

We hebben daarbij overwogen dat het herschikken van bijdragen niet door het forumteam gedaan kan worden; de reden hiervoor is zowel het tijdsbeslag als het opbreken van opvolgende informatie als wel het veranderen van de context van de berichten van de oorspronkelijke stellers. Daarbij speelde de vraag of de gepresenteerde informatie qua auteursrechten gebruikt mocht worden. Van initiatiefnemer hebben wij vernomen dat Nikon Nederland hier geen bezwaar in ziet maar wij willen dat formeler en op eigen verzoek bevestigd zien.

Een en ander overwegend betekent dat het forumteam bereid is de geplaatste draadjes weer te openen voor nieuwe bijdragen, onder de opschortende voorwaarde dat wij eerst van Nikon Europe B.V. een formele bevestiging hebben gekregen dat zij geen bezwaar hebben tegen de publicatie van dergelijke gegevens die afkomstig zijn van hun website.

Het herschikken van eerdere bijdragen uit bestaande draadjes zal het forumteam niet doen. Desgewenst kunnen uiteraard door initiatiefnemer(s) links naar die draadjes in hun informatie worden toegevoegd. Of deze presentatie levensvatbaar is, zal de toekomst moeten uitwijzen. Wij nodigen alle forum- en NCN-leden uit, hun inbreng te leveren op de geplaatste draadjes.

PS: wij wijzen nog eens op de vraag wie de kennisbank van Hans Braakhuis wil overnemen (NCN nieuwsbrief 25-09-2020). Hans is hiermee gestopt, we hebben de vraag gesteld wie het wil overnemen maar hierop is geen enkele reactie binnengekomen. Wellicht omdat we – naar onze mening terecht – deze vraag alleen aan NCN-leden hebben gesteld maar we willen die vraag ook tot die kring beperkt houden.

Vriendelijke groet, Het NCN-forum team
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4939


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor justme » ma mar 21 2022 9:00 am

henkk schreef:Beste forum- en NCN-leden,
Het zal jullie niet zijn ontgaan dat een initiatief om Nikon apparatuur structureler een plaats in het forum te geven, is gedaan. Daarbij was ook het verzoek om oudere draadjes over apparatuur in deze structuur onder te brengen.

Vanuit het forum team hebben we dit initiatief met gemengde gevoelens bezien:
[list][*]Er werd overduidelijk informatie van derde partijen gebruikt; het was niet duidelijk of de auteursrechten daarop dit gebruik toelieten;

derde partijen,....? Ik weet niet hoe je dit wilt interpreteren, waarschijnlijk NCN op 1, ik als gebruiker op 2, en Nikon op de derde plaats?
Alle info die gebruikt is komt JUIST bij Nikon vandaan, omdat zij de maker zijn, en dus de meest betrouwbare informatie levert. ( toch? )
henkk schreef:[list][*]Aan de ene kant is het goed om gestructureerd informatie over nieuwe en bestaande Nikon apparatuur op het forum te plaatsen; daarvoor zijn er ook in de forumstructuur (hoofd-)onderwerpen voor de belangrijkste soorten Nikon apparatuur;
[*]Het plaatsen van informatie op internet is eenvoudig maar het up to date houden daarvan is – zoals elke professionele gebruiker weet – een onderschat onderdeel daarvan;

De geleverde informatie, is niet bepaald vloeibaar of veranderlijk te noemen... Een 50mm 1.2 S lens zal niet ineens een 1.0 lens worden, en de filtermaten zullen ook niet snel wijzigen ( of je moet je objectief misschien te lang in de zon gebruiken ) :)
henkk schreef:[*]Ook is het forum voor en door gebruikers dus initiatieven zijn welkom; tegelijkertijd zijn vele eerdere bijdragen geleverd als onderdeel van een draadje en niet als element van een andere presentatie;

Dat is niet echt wat ik uit jouw PB heb mogen horen Henkk, ik als 'niet-lid zijnde', zou ik me niet mogen 'bemoeien' met de statuten of functie-invulling van de moderators? Ik vind zo'n opmerking zelf erg bijzonder..

Ook de hele toonzetting van dit verhaal van 'jullie kant' is erg formeel en afzijdig. Waar is het dialoog, of enige waardering voor het initiatief?

henkk schreef:[*]Het forum bevat een schat aan informatie die met zoekmethoden is te ontsluiten; draadjes zijn een samenhangend geheel van elkaar opvolgende berichten en als die samenhang wordt doorbroken, raakt die schat verloren;

Excuus hoor, maar een korte blik in het forum leert je al snel dat er een scala aan versnipperde vragen is:
Z5, Z6(II), Z7(II) & Z9
hier in dit hoofdtopic over de Z* camera's zijn allemaal losse vragen over dat ene toestel, welke de desbetreffende TS'er beter in het/een Ervarings-topic had kunnen plaatsen ( mits die er was ) nu heb je dit:
Wat Z 9 ervaringen
Z9 bestanden importeren in Lightroom worden onderbelicht
Z9 sensor afsluiting

had ze dan hieronder geplaatst, of heen verwezen : Z9 aangekondigd

in dezelfde camera groep gebeurd dit ook voor de Z6 en andere toestellen, een breed scala aan losse vragen, die voor de informatie en continuïteit in zo'n topic beter verzameld konden worden in een ervaringen topic.

En even ter duidelijkheid, mijn vraag is nooit geweest om al deze vragen ACHTERAF te gaan bundelen in een topic!


henkk schreef:Daarbij speelde de vraag of de gepresenteerde informatie qua auteursrechten gebruikt mocht worden. Van initiatiefnemer hebben wij vernomen dat Nikon Nederland hier geen bezwaar in ziet maar wij willen dat formeler en op eigen verzoek bevestigd zien.

Bijzonder, maar helemaal prima.
Als het dan niet mag, gaan deze topics ( van Hans Braakhuis ) dan ook op slot:

nieuwe PC NIKKOR 19mm f/4E ED tilt/shift-objectief
nieuwe AF-S NIKKOR 70–200mm f/2.8E FL ED VR
Nieuw: AF-P DX NIKKOR 70-300mm f/4.5-6.3G ED (VR)
nieuwe AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR
nieuwe AF-S NIKKOR 24mm f/1.8G ED

overduidelijk informatie van derde partijen gebruikt
;) ;)

henkk schreef:
Een en ander overwegend betekent dat het forumteam bereid is de geplaatste draadjes weer te openen voor nieuwe bijdragen, onder de opschortende voorwaarde dat wij eerst van Nikon Europe B.V. een formele bevestiging hebben gekregen dat zij geen bezwaar hebben tegen de publicatie van dergelijke gegevens die afkomstig zijn van hun website.

Het herschikken van eerdere bijdragen uit bestaande draadjes zal het forumteam niet doen. Desgewenst kunnen uiteraard door initiatiefnemer(s) links naar die draadjes in hun informatie worden toegevoegd. Of deze presentatie levensvatbaar is, zal de toekomst moeten uitwijzen. Wij nodigen alle forum- en NCN-leden uit, hun inbreng te leveren op de geplaatste draadjes.

PS: wij wijzen nog eens op de vraag wie de kennisbank van Hans Braakhuis wil overnemen (NCN nieuwsbrief 25-09-2020). Hans is hiermee gestopt, we hebben de vraag gesteld wie het wil overnemen maar hierop is geen enkele reactie binnengekomen. Wellicht omdat we – naar onze mening terecht – deze vraag alleen aan NCN-leden hebben gesteld maar we willen die vraag ook tot die kring beperkt houden.

Vriendelijke groet, Het NCN-forum team


Excuus voor m'n relaas, maar ik vind dat er wel sprake mag zijn van een fatsoenlijk dan wel scherp dialoog.
Er zijn naar mijn mening wat uitspraken gedaan die gewoon niet kloppen, of elkaar tegenspreken.

Ik ben eerder al eens zelf moderator en zelfs even regio coördinator geweest, en dus ook clublid. Maar voel me ondanks het ontbreken daaraan nog best wel verbonden met deze club.
Ik vind het jammer dat het wat terug begint te lopen qua bezoekers en input, en had gehoopt met dit initiatief dit te kunnen verbeteren.
Ik voel me dan wel gesterkt in de reacties van de andere forumleden in dit topic en via PB.
Laten we er iets moois van maken, en hopelijk gaat het eea bijdragen aan de ervaringen van de forumgebruikers en degenen die hopelijk voldoening halen uit de informatie die belangeloos beschikbaar is gesteld.
Laatst gewijzigd door justme op ma mar 21 2022 10:29 am, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Vincent » ma mar 21 2022 9:13 am

Mooie actie! En dank aan de moderators voor het bijstellen van hun conclusie!

Let's make NCN forum great again!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Peter » ma mar 21 2022 6:11 pm

Een en ander overwegend betekent dat het forumteam bereid is de geplaatste draadjes weer te openen voor nieuwe bijdragen, onder de opschortende voorwaarde dat wij eerst van Nikon Europe B.V. een formele bevestiging hebben gekregen dat zij geen bezwaar hebben tegen de publicatie van dergelijke gegevens die afkomstig zijn van hun website.

dank, gewoon die draadjes dus terug, content mee
Beetje vertrouwen in forumleden mag ook wel, de mail die Wiebe heeft ontvangen lijkt me toch duidelijk. :prost:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor MarcoEos70D » ma mar 21 2022 8:17 pm

wiebeterpstra schreef:Ook de hele toonzetting van dit verhaal van 'jullie kant' is erg formeel en afzijdig. Waar is het dialoog, of enige waardering voor het initiatief?

Dat is wat me het meest opvalt in deze discussie: een opvallend negatieve benadering. Waarom, vraag ik me dan af, zeker met een ander recent topic over een teruglopend ledenaantal van NCN in m'n achterhoofd.

Maar goed, er is in ieder geval beweging de goeie kant op, en da's positief :thumbup:
Vincent schreef:Let's make NCN forum great again!

Strak plan :prost:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Skippy » ma mar 21 2022 8:23 pm

Vincent schreef:Let's make NCN forum great again!

Dat zou leuk zijn inderdaad, vroeger was in dit geval wel degelijk beter :wink:

Ik gooi daarom de suggestie in de groep dat het bestuur in de eerstvolgende nieuwsbrief en de bladredactie in het eerstvolgende magazine aandacht besteed aan het forum en een oproep doet tot actieve deelname.
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11679


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor justme » vr mar 25 2022 11:32 am

Is hier wellicht ruimte voor discussie om voor de sectie hardware een beheer-groep te creëren die specifieke rechten heeft?
Rechten met name om de topic-start actueel te houden, of wanneer nodig bij te werken?

ps. is er al mail contact geweest net Nikon?
Ik had zelf contact gezocht via Nikon.nl at ccfcommunications.nl en uiteindelijk een reactie ontvangen van mevr. Phylicia Baars ( Phylicia.Baars at cffcommunications.nl ) en had binnen een halve dag al een reactie ;)
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor mozes » vr mar 25 2022 11:34 am

ben je mal wiebe, ze laten dit topic doodbloeden.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten