Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor justme » di mar 15 2022 8:43 am

Het leek mij wel goed om een voorzetje te geven van een aantal topics die posts en informatie verzamelen van de diverse objectieven die Nikon levert.

In het Z hoekje van de objectieven heb ik reeds enkele topics aangemaakt.

Het doel is om versplintering van vragen en dus losse topics tegen te gaan, en hiermee deze info centraal te houden.

Ik nodig een ieder van harte uit om deze topics aan te vullen, of er naar toe te verwijzen. En mogelijk zelfs zelf topics aan te maken in dezelfde structuur.

Daarnaast nodig ik de Moderators uit om hier eens naar te kijken, en eventueel te overleggen of er waar mogelijk topics samen te voegen zijn.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Richard » di mar 15 2022 4:44 pm

Onderwerpen met meerdere berichten zijn lastig samen te voegen met duidelijk behoud van discussie.

Mooie reeks om naar te verwijzen!
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Peter » di mar 15 2022 9:40 pm

mooi bezig !
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Gemmageluk60 » wo mar 16 2022 10:54 am

Beste klus! Heel interessant!
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 827


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Robert » do mar 17 2022 3:54 pm

De desbetreffende ervarings- en discussietopics krijgen een slotje en worden binnenkort van het forum verwijderd. Deze beslissing is unaniem genomen door het forumteam in overleg met het verantwoordelijke bestuurslid. Dat doen we niet zomaar, daarom hierbij de onderbouwing voor deze beslissing:
1). Ons forum moet laagdrempelig en toekomstbestendig blijven zodat forumbezoekers eenvoudig hun berichten kunnen plaatsen, zonder aan allerlei vaste formats vast te zitten. Dit uiteraard binnen het kader van de forumregels die zodanig van opzet zijn dat de orde gehandhaafd kan worden met een zo groot mogelijke vrijheid voor de forumbezoeker. De gesloten draadjes voldoen hier niet aan,
2). Auteursrecht. De TS maakt gebruik van content waarop auteursrecht van toepassing is. In het verleden mocht dergelijke content onder strikte voorwaarden gebruikt worden. Het is niet aannemelijk dat Nikon hiervoor toestemming verleend heeft.
3). Het verzoek om waar mogelijk topics samen te voegen. Iedereen mag uiteraard een verzoek doen. Het moderatorteam voelt zich niet geroepen om aan dit verzoek te voldoen met als belangrijkste reden dat door het samenvoegen berichten uit hun context gehaald kunnen worden. En dat is het laatste wat we willen op ons forum. Het verzoek op zich is uiteraard niet verboden.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor EdvandeZilver » do mar 17 2022 4:08 pm

Over dat auteursrecht valt simpel een mouw te passen door er simpelweg plaatjes van je eigen betreffende objectief meer te zetten.
De commentaren waren positief over de beoogde opzet. Dit is juist laagdrempelig en niemand dwingt formats af. Het voorkomt juist dat items tig dubbel aan de orde komen terwijl een verwijzing naar een bestaand topic zoveel meer duidelijkheid schept.
Kortom, ik vind bovengenoemde standpunten nogal kort door de bocht.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Peter » do mar 17 2022 4:14 pm

Eens, echt bekrompen
Ietwat meer meedenken had een boel frustratie gescheeld.
De rest van dit forum is ook in formats ingedeeld, al jaren

'orde handhaven' lees ik dan ook nog
waar zijn we toch mee bezig op dit forum :thumbdown:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor evdm1959 » do mar 17 2022 5:32 pm

Niet met veel dingen in ieder geval. Als je alleen kijkt naar de bijdragen s het wel erg marginaal. Lijkt wel een beetje ter ziele.
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Peter » do mar 17 2022 7:45 pm

Dat is het enigszins ook op deze wijze.
Inhoudelijke reacties door moderators of bestuursleden blijven achterwege , over diverse onderwerpen trouwens.

Werkt irritatie op, vooral bij mensen die zich op enigerlei wijze geheel vrijwillig hebben ingezet voor NCN.

edit
ik ga het toch aanslingeren op de voorgeschreven wijze..
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Vincent » vr mar 18 2022 12:55 pm

Ik had net wat beeld klaar gezet om een paar van die topics gaan vullen... :crazy:

Gelukkig is het forum verder springlevend dus op zich wel logisch dat zulke initiatieven snel de kop worden ingedrukt :thumbup:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor justme » vr mar 18 2022 12:59 pm

Robert schreef:1). Ons forum moet laagdrempelig en toekomstbestendig blijven zodat forumbezoekers eenvoudig hun berichten kunnen plaatsen, zonder aan allerlei vaste formats vast te zitten. Dit uiteraard binnen het kader van de forumregels die zodanig van opzet zijn dat de orde gehandhaafd kan worden met een zo groot mogelijke vrijheid voor de forumbezoeker. De gesloten draadjes voldoen hier niet aan,

Als je toekomst bestendig wilt zijn, moet je ook efficiënter worden. Versplinterde vragen verspreid over tientallen topics helpen daar absoluut niet bij.
Kijk je echter naar de reeds bestaande verzamel topics waarbij er leden zijn die foto's plaatsen van specifieke lenzen vb. :
AF-S Nikkor 24mm f/1.4G ED - VERZAMEL -
AF-S NIKKOR 28mm f/1.4E ED - VERZAMEL -
Nieuw de AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G
Nieuw: AF-S Nikkor 105mm f/1.4E ED
Koppel daaraan vast dat een dergelijke topicstart de hoofdinformatie bevat van dat specifieke apparaat, en de daarbij behorende actuele informatie zoals handleiding, firmware of andere gerelateerde informatie.
Alle informatie vanuit leden, vragen erover of ervaringen die dan in zo'n topic plaats gaat vinden vormt uiteindelijk dan een mooie bron voor de rest van de leden op dit forum.
Robert schreef:2). Auteursrecht. De TS maakt gebruik van content waarop auteursrecht van toepassing is. In het verleden mocht dergelijke content onder strikte voorwaarden gebruikt worden. Het is niet aannemelijk dat Nikon hiervoor toestemming verleend heeft.

Zoals aangegeven hieronder, in een reactie van Nikon zelf, is het naast een evt bijgevoegde bronvermelding totaal geen probleem. Erg kortzichtig van jullie en het bestuur om hier zo mee om te gaan, al zeg ik het zelf.
Robert schreef:3). Het verzoek om waar mogelijk topics samen te voegen. Iedereen mag uiteraard een verzoek doen. Het moderatorteam voelt zich niet geroepen om aan dit verzoek te voldoen met als belangrijkste reden dat door het samenvoegen berichten uit hun context gehaald kunnen worden. En dat is het laatste wat we willen op ons forum. Het verzoek op zich is uiteraard niet verboden.

Sorry, maar als jullie het verzoek goed doorgelezen hadden, dan had je gezien dat ik reeds voorzien had in de inhoud door de continuïteit hierin te waarborgen.
Het komt op mij over, excuus, dat jullie moderators het simpelweg niet willen ( je zou je kunnen afvragen wat voor toevoeging een Mod hier nog heeft...)
Vincent schreef:Gelukkig is het forum verder springlevend dus op zich wel logisch dat zulke initiatieven snel de kop worden ingedrukt :thumbup:

Ja Vincent, je slaat de spijker op z'n kop...
Peter schreef:Dat is het enigszins ook op deze wijze.
ik ga het toch aanslingeren op de voorgeschreven wijze..

Heb zelf een mail naar Nikon gestuurd voor een reactie hierop en die stellen het volgende mailbericht:
Dag Wiebe,
Dank voor het delen- dit mag gewoon! Zeker omdat het een forum is en daar discussie centraal staat en verder geen commercieel of redactioneel belang voert. Zou het wel aanraden om er een bron bij te zetten- dat is ook voor de lezers prettig en biedt transparantie.
Leuke opzet trouwens- hoop dat er goede discussies ontstaan.
Laat het me weten als ik je nog ergens bij kan helpen.

Hartelijke groet,

Phylicia Baars
Consultant Brand Communications
L https://www.linkedin.com/in/phylbaars/ W cffcommunications.nl
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor MarcoEos70D » vr mar 18 2022 1:48 pm

Wat jammer dit. Dit forum is toch meer een apparatuur-forum dan een fotoforum. en daarbij zijn de topics zoals Wiebe ze voorstelde een grote aanwinst. Zeker in een tijd waarin fora een stille dood aan het sterven zijn, moet je initiatieven die een meerwaarde vormen omarmen, niet de nek omdraaien.

De gegeven argumenten snijden ook niet echt hout, eerlijk gezegd. En als de aangedragen punten wel een kern van waarheid bevatten, had dat ook constructiever opgelost kunnen worden dan even met de bos slotjes rinkelen.

Ik snap de keuze van het moderatieteam dus niet. Wellicht is een herbezinning en een goed gesprek op z'n plaats?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor imaginary_nl » vr mar 18 2022 2:51 pm

Jullie zijn me voor, maar ik vind het ook jammer dat dit zo wordt afgekapt. Het zou een mooi overzicht kunnen zijn...

Groet,
Patrick
Gebruikersavatar
imaginary_nl

Clublid
Berichten: 898


Locatie: Bronckhorst
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Nikkormaat » vr mar 18 2022 5:32 pm

Het idee spreekt mij beslist aan. Tegelijkertijd kan ik mij reactie van het bestuur goed voorstellen. Het was netter geweest om dit idee en het noodzakelijk vervolg met het bestuur te bespreken in plaats van het forum en daardoor tevens de moderatoren te overladen met een hoeveelheid items die haast met spam vergelijkbaar is. Jammer dat de toon bij beide partijen nu gezet lijkt. Zie na zo'n lastige start maar weer tot elkaar te komen
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor justme » vr mar 18 2022 5:53 pm

Hoe kun je dit spam noemen, op een Nikon forum :crazy:
Waarschijnlijk ken je de forum structuur nog niet goed, en baseer je die uitspraak op het beeld in “ actieve onderwerpen “
(Besef dan ook hoeveel werk het nog kost om dit door te zetten.)

Het idee had reeds een breed draagvlak, echter mistte er nog de uitvoering en invulling ervan.

En als je de moderators hiermee al overladen lijkt te vinden dan is mijn vermoeden hierboven hiermee bevestigd!!!
Laatst gewijzigd door justme op vr mar 18 2022 6:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten