Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Peter » vr mar 25 2022 8:52 pm

Henk, zie het als een kreet van verbazing, verwondering of vul maar in

maar zie het vooral als "werk aan de winkel voor je " :wink:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor EdvandeZilver » vr mar 25 2022 9:02 pm

henkk schreef:knip-
Maar met leden hebben we een relatie en met niet-leden hebben we die niet.
-knip


Dit vind ik een nogal boude uitspraak, temeer omdat het hier een initiatief betreft van een forumlid met 3220 bijdragen, waarvan géén enkele ongepast is.


henkk schreef:Positieve inbreng willen we zeker omarmen, in overleg en goed uitgewerkt maar niet als de uitvoering daarvan naar verwachting grotendeels terecht komt bij het forumteam of aplomb wordt neergezet met een reeks berichten of onderwerpen. Iedereen mag berichten plaatsen maar als daar een systematiek in zit, wordt het een systeemingreep. In een eerder bericht in dit draadje is - door een voorstander - naar mijn gevoel (ja dat heb ik en dat mag ik ook meewegen) goed aangegeven waar de schoen wringt: viewtopic.php?f=82&t=74152&start=15#p940226


Kul argument. Als deze topicstarts met een tussenpoze van bijvoorbeeld 'n week waren geplaatst was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.
En om nou een uniforme benaming van de desbetreffende topics als een "systeemingreep" te betitelen, dan zie je onterecht beren op de weg.
Online
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3142


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor henkk » vr mar 25 2022 9:08 pm

henkk schreef:Het forum is niet ter overname, wat mij betreft.
Peter schreef:'overname' ? ik weet niet wat je nu hiermee bedoeld.

Ik bedoel hiermee dat het forumbeheer buiten NCN geplaatst zou worden, deels of geheel.
Peter schreef:
Neem bijvoorbeeld het topic 'maandopdracht' . Daar zijn (extra) rechten toebedeeld aan een specifieke gebruiker.
Die rechten kun je op niveau beheren.
die rechten zijn binnen de vereniging NCN toegekend en worden zo uitgeoefend.
Peter schreef:Maar laat ik het omdraaien, in je eigen woorden.
Ware Wiebe, of wie dan ook, wel NCN lid. Dan peinsde je er nog niet over.
Dus dat argument kan ook vervallen.

Waar baseer je dat op? We hebben als forumbeheer al eerder aangegeven te willen kijken hoe we de voorstellen kunnen opvolgen. Daarbij willen we zeker zijn geen gedoe te krijgen met de originele bronnen en gaan we inderdaad niet zo maar af op wat een forumlid schrijft over zijn correspondentie met iemand van Nikon Nederland.
Peter schreef:Echt, wat ook voorgesteld wordt de laatste tijd. Het is langzamerhand standaard : "doen we niet"
Forumbeheer is ook een vorm van gastheerschap,

Een gast gedient zich als zodanig te gedragen. Er wordt al een god aangeroepen om een andere moderator maar dat gaat niet helpen. Wat ik belangrijk vind is dat aanpassingen zoals nu voorgesteld worden voorbesproken en op hun consequenties worden doorgenomen. Initiatieven worden verwelkomd maar het is niet gewenst dat ze op eigen houtje worden doorgevoerd, zeg ik in aansluiting op het bericht van Luc. [edit: ik bedoel Nikkormaat].
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4939


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor henkk » vr mar 25 2022 9:12 pm

EdvandeZilver schreef:
Kul argument.


Zo voeren we geen discussie. Eerst voert iemand een god aan, nu kul. Zonder respect wordt het niks. Basta.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4939


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Peter » vr mar 25 2022 9:15 pm

Henk, terugkomend nog op een eerdere uitspraak van je het volgende
Ik moet zeggen dat ik (als NCN lid) momenteel geen enkele relatie meer ga voelen met forumbeheer als er inderdaad zulke botte uitspraken worden gedaan over een forum lid, zijnde geen NCN lid
Het merendeel van aspirant leden komen via de home page / forum op bezoek en worden vervolgens al dan niet lid van NCN. En die moeten dan dit soort uitspraken lezen.
Haak je snel af..,, goed, wilde dit toch even kwijt

Inhoudelijk: ga er vanuit dat inmiddels contact is gelegd met Nikon Nederland. Kun je wat zeggen over de voortgang in deze ?
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor justme » vr mar 25 2022 9:19 pm

henkk schreef:
EdvandeZilver schreef:
Kul argument.


Zo voeren we geen discussie. Eerst voert iemand een god aan, nu kul. Zonder respect wordt het niks. Basta.


Respect? En dat komt uit jouw vingers hier op het forum gerold… je moest je schamen. En de club ook.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor EdvandeZilver » vr mar 25 2022 9:20 pm

Achja, als je uit de synoniemenlijst van "kul" selectief gaat shoppen, en een algemeen gezegde als "mijn God" aan gaat halen als quasi ongepast , ben je bewust bezig om deze discussie plat te meppen met zwakke argumenten.
Ik ga er dan gemakshalve van uit dat mijn bijdragen hier als niet zinnig beschouwd worden.
Online
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3142


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Nikkormaat » vr mar 25 2022 9:47 pm

Het lijkt mij het best als deze woordenstrijd even te rusten wordt gelegd en elders wordt gevoerd. De gemoederen raken steeds meer verhit en de hakken raken steeds dieper in het zand verstrikt. Een gesprek met het bestuur en moderatoren op een later moment zal vast tot een beter resultaat gaan leiden dan door middel van de wederzijdse verwijten op dit forum.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Peter » vr mar 25 2022 9:58 pm

waar elders dan ? Kring gesprek of zo :-)
Voorts valt het met de verwijten best mee dunkt me. Ik denk dat er wel heftige discussies zijn gevoerd.
Kenmerk van een forum, zijn net koersen

Voorts staan er nog wat vragen open
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor MarcoEos70D » vr mar 25 2022 10:14 pm

Ik verbaas me ten zeerste over de toon waarop dit debat vanuit NCN wordt gevoerd. Wantrouwen, hakken in het zand, totaal geen waardering voor ideeen en inzet en negativiteit, drogredeneringen en vooral een totaal gebrek aan steekhoudende argumenten, dat is wat ik als lezer zie. Waarom, vraag ik me dan af? Volgens mij is dat echt nergens voor nodig, in tegendeel.

En ik vraag me af: waarom hoor ik hier maar een man spreken? Ook nog in de ik-vorm? Waar is de rest van de forumcrew en waar is de rest van NCN? Dit soort dingen kunnen toch geen one man show zijn?

Ik heb al eerder gerefereerd aan het andere draadje over de teloorgang van de club. Nou, het gedrag wat ik hier zie werkt daar zeker niet bij…
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor mozes » za mar 26 2022 2:15 am

henkk schreef:Het lidmaatschap is laagdrempelig en er is ruimte voor allerlei vrijwilligers.

Wat is dan de meerwaarde van een vrijwilliger, als deze niet een topic kan aanpassen?

De vraag is heel eenvoudig, een nobrainer eigenlijk.
Met een paar kliks is wiebe' topic verantwoordelijk te maken, voor alleen dat ene en verder helemaal maar ook helemaal niets.

Als men bang is dat hij inzage krijgt in forum delen die niet voor de gewone forumganger zichtbaar zijn.
Dan kan de club ook weer in enkele kliks een nieuwe groep aanmaken waarin die rechten niet worden toegekend. en daar bv alleen wiebe lid van te maken.

Het phpbb forum software is daar op o.a. ontwikkeld.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor w.wind » za mar 26 2022 8:15 am

En ik vraag me af: waarom hoor ik hier maar een man spreken? Ook nog in de ik-vorm? Waar is de rest van de forumcrew en waar is de rest van NCN? Dit soort dingen kunnen toch geen one man show zijn?

Ik heb al eerder gerefereerd aan het andere draadje over de teloorgang van de club. Nou, het gedrag wat ik hier zie werkt daar zeker niet bij…


Ik wil hier ook best mijn mening geven maar die niet veel anders dan die van Henk. Aller eerst is het forum van de clubleden, een forum kost geld. je moet de software kopen en de server waar deze op draait moet ook betaald worden. Dan vind ik het niet gepast dat een niet betalend lid rechten krijgt op het forum. Meedenken is prima, en een nieuw draadje aanmaken kan ook iedereen. Alles wat wij als forumbeheer hier neer zetten (dus niet onze eigen mening) is in samenspraak met het bestuur geweest. En dat het soms wat langer duurt als er iets moet worden nagevraagd heeft ook wel eens te maken met ziek zijn of vakantie hebben, we blijven uiteindelijk ook gewoon vrijwilligers. En wij hebben een andere ingang bij Nikon om het een en ander na te vragen dan die van Wiebe. Dus kan daar wel eens wat tijd overheen gaan. En als jullie het niet mee eens zijn hoe wij als forumbeheer te werk gaan kun je een klacht indienen bij het bestuur, En dan zal IK mijn functie neerleggen.
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1687


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor mozes » za mar 26 2022 8:22 am

Daar valt wat voor te zeggen.
Maar er is nog steeds een goed initiatief ontnomen.

een klacht gaan neerleggen bij een bestuur gaat mij dan ook weer net te ver.
dat is het begin van het einde.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor MarcoEos70D » za mar 26 2022 10:14 am

w.wind schreef:En als jullie het niet mee eens zijn hoe wij als forumbeheer te werk gaan kun je een klacht indienen bij het bestuur, En dan zal IK mijn functie neerleggen.

Dit is al even weinig constructief. Waarom toch die negatieve, vijandige houding?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor w.wind » za mar 26 2022 10:22 am

Ik denk dat je zelf ook maar eens in de spiegel moet kijken. En hier wil ik het ook gewoon bij laten wat mijn betreft
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1687


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten