Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor justme » vr mar 25 2022 11:56 am

Als ik die denkwijze had, was ik al lang uitgeschreven hier ;) ik heb nog hoop :)
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Richard » vr mar 25 2022 1:24 pm

wiebeterpstra schreef:Rechten met name om de topic-start actueel te houden, of wanneer nodig bij te werken?

Dat zijn met phpBB moderator rechten zo ver ik weet. De tijdsduur om eigen berichten te wijzigen is forumbreed één instelling. Ik laat me graag wijzer maken als het anders is.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3579


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor EdvandeZilver » vr mar 25 2022 1:56 pm

Is er geen groep aan te maken waar een toegewezen persoon (bv Wiebe) in terecht komt die alleen rechten heeft over de desbetreffende topics of subfora?
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3138


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor MarcoEos70D » vr mar 25 2022 2:01 pm

Richard schreef:
wiebeterpstra schreef:Rechten met name om de topic-start actueel te houden, of wanneer nodig bij te werken?

Dat zijn met phpBB moderator rechten zo ver ik weet. De tijdsduur om eigen berichten te wijzigen is forumbreed één instelling. Ik laat me graag wijzer maken als het anders is.

De oplossing is (zoals Ed al suggereert) om iemand (bijvoorbeeld Wiebe) modereer-rechten te geven op een specifiek forumonderdeel (en eventueel goede afspraken te maken over wat er wel en niet gedaan wordt binnen die rechten). Iedereen met admin-rechten kan dat in het Administration Control Panel instellen.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor EdvandeZilver » vr mar 25 2022 2:10 pm

Permissions can also be set allowing appointed members to perform special tasks or have special abilities on the bulletin board.
Permissions allow the Administrator to define which moderation functions and in which forums certain users or groups of users are allowed to use.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3138


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor MarcoEos70D » vr mar 25 2022 4:45 pm

Precies. Het kan gewoon.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor henkk » vr mar 25 2022 6:03 pm

Op gevaar af veel meer discussie op te roepen, voelt het voor mij niet goed om rechten die meer zijn dan die van een forumlid, toe te kennen aan niet-leden van NCN. Dat is mijn gevoel en mijn mening. Het lidmaatschap is laagdrempelig en er is ruimte voor allerlei vrijwilligers.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4938


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Peter » vr mar 25 2022 7:47 pm

wat heeft toegang tot (en rechten beheer) van dit forum te maken met het lidmaatschap van NCN ?
Dus WIebe moet eerst lid worden alvorens...,..... inderdaad zo roep je meer onzinnige discussie op.. Scheelt dat je zelf dit keer begint he :-)
Het gaat er ook niet om wat jij 'voelt' , het gaat om het belang van een goed forum. Die visie zou uitgangspunt moeten zijn

Rechten toebedelen aan specifieke gebruikers kan gewoon. Klusje van niks.
En aangezien ik zelf forumbeheer ook heb mogen doen .., denk ik wel te weten waarover ik praat.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7763


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor henkk » vr mar 25 2022 7:54 pm

Er komen hier fundamentele verschillen van inzicht aan het licht. Het forum is onderdeel van NCN. Ik denk niet dat dat gaat veranderen. Het forum is niet ter overname, wat mij betreft.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4938


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor EdvandeZilver » vr mar 25 2022 8:02 pm

Dan moet je het forum alleen openstellen voor NCN leden.
En is het juist niet zo dat NCN leden net iets meer toegang tot bepaalde delen hebben dan niet NCN leden en dat daar een lidmaatschapsvoordeel aan zit?
Uitgangspunt moet juist zijn dat positieve inbreng van forumleden (ook niet NCN) omarmt zou moeten worden op dit tanende forum, dus waarom zo krampachtig (of angstig) goede initiatieven op slot te leggen.
Lopen goede initiatieven uit de klauwen, kun je altijd nog ingrijpen. Waarom toch dit paternalistische gedrag?
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3138


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor henkk » vr mar 25 2022 8:35 pm

We hoeven het forum niet alleen voor NCN-leden open te stellen om te voorkomen dat eenieder er wijzigingen in kan aanbrengen. Want ook als het alleen voor leden toegankelijk zou zijn, zouden we het beheer beperkt houden. Maar met leden hebben we een relatie en met niet-leden hebben we die niet. En inderdaad zijn er onderdelen van het forum die alleen voor NCN-leden toegankelijk zijn omdat die onderdelen niet van belang zijn voor niet-leden. De toegang daartoe is dus geen voordeel voor leden. Zoals verenigingsactiviteiten, magazine, marketing. Maar ik ken geen vereniging waar niet-leden hetzelfde kunnen als leden. Met zo'n vereniging zal het waarschijnlijk snel afgelopen zijn.

Positieve inbreng willen we zeker omarmen, in overleg en goed uitgewerkt maar niet als de uitvoering daarvan naar verwachting grotendeels terecht komt bij het forumteam of aplomb wordt neergezet met een reeks berichten of onderwerpen. Iedereen mag berichten plaatsen maar als daar een systematiek in zit, wordt het een systeemingreep. In een eerder bericht in dit draadje is - door een voorstander - naar mijn gevoel (ja dat heb ik en dat mag ik ook meewegen) goed aangegeven waar de schoen wringt: viewtopic.php?f=82&t=74152&start=15#p940226
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4938


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor justme » vr mar 25 2022 8:41 pm

Is er ook een andere moderator die kan reageren, want uit deze komt alleen niet-opbouwende kritiek… mijn God!
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Peter » vr mar 25 2022 8:43 pm

henkk schreef:Er komen hier fundamentele verschillen van inzicht aan het licht. Het forum is onderdeel van NCN. Ik denk niet dat dat gaat veranderen. Het forum is niet ter overname, wat mij betreft.


'overname' ? ik weet niet wat je nu hiermee bedoeld.
Neem bijvoorbeeld het topic 'maandopdracht' . Daar zijn (extra) rechten toebedeeld aan een specifieke gebruiker.
Die rechten kun je op niveau beheren.

Het forum is onderdeel van NCN, inderdaad.
Om het forum te bezoeken hoef je geen NCN lid te zijn.
Om het forum draaiende te houden hebben we actieve gebruikers nodig. Wel of geen NCN lid maakt voor de levendigheid van een forum niets ut

Maar laat ik het omdraaien, in je eigen woorden.
Ware Wiebe, of wie dan ook, wel NCN lid. Dan peinsde je er nog niet over.
Dus dat argument kan ook vervallen.

Echt, wat ook voorgesteld wordt de laatste tijd. Het is langzamerhand standaard : "doen we niet"
Forumbeheer is ook een vorm van gastheerschap,
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7763


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor henkk » vr mar 25 2022 8:47 pm

wiebeterpstra schreef:mijn God!

Ik ben niet godsdienstig dus laat jouw god er maar buiten.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4938


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe apparatuur ervaring- en discussietopics

Berichtdoor Skippy » vr mar 25 2022 8:50 pm

EdvandeZilver schreef:En is het juist niet zo dat NCN leden net iets meer toegang tot bepaalde delen hebben dan niet NCN leden en dat daar een lidmaatschapsvoordeel aan zit?
Uitgangspunt moet juist zijn dat positieve inbreng van forumleden (ook niet NCN) omarmt zou moeten worden op dit tanende forum, dus waarom zo krampachtig (of angstig) goede initiatieven op slot te leggen.
Lopen goede initiatieven uit de klauwen, kun je altijd nog ingrijpen. Waarom toch dit paternalistische gedrag?

Ik ben het met Ed eens, geef het een kans en grijp in als het uit de hand loopt en communiceer daar dan duidelijk over. NCN is in de basis een goede club, maar de clubactiviteiten en het magazine zijn nu de kurk waarop de vereniging drijft. Het forum drijft naar mijn mening steeds verder af en begint te lijken op een lek rubberbootje. Als dit soort initiatieven niet verwelkomd worden voorzie ik een verdere afname van de forumactiviteit.
Skippy

Moderator
Berichten: 11666


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten