Hoe kan ik foto's plaatsen vanuit Imgur?

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Hoe kan ik foto's plaatsen vanuit Imgur?

Berichtdoor annoh » vr okt 14 2022 10:58 am

Bij het plaatsen van foto's op een ander forum maak ik gebruik van Imgur. Kan dat ook op deze site? Zo ja, hoe?

Dank alvast voor antwoord.
Anno
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 359


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe kan ik foto's plaatsen vanuit Imgur?

Berichtdoor Robert » vr okt 14 2022 12:40 pm

Als de foto middels een linkje te openen is en niet groter is dan 2048x2048 pixels kan het.
Plaats dan het linkje tussen de IMG codes (zichtbaar als je een bericht plaats en volledig bewerken gebruikt).
Op deze manier plaats ik ook foto's die op mijn website staan dus het is algemeen toepasbaar.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoe kan ik foto's plaatsen vanuit Imgur?

Berichtdoor annoh » vr okt 14 2022 12:55 pm

Dank voor reactie. Ik doe toch iets verkeerd.

Indien ik een foto plaats op imgur dan kan ik o.a. kiezen: Share Link en BBC voor forums. Die laatste gebruik ik, met succes, bij een ander forum maar werkt niet. Beide werken hier niet.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 359


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe kan ik foto's plaatsen vanuit Imgur?

Berichtdoor Robert » vr okt 14 2022 2:29 pm

Je moet een link hebben die eindigt op bestandsnaam.jpg en die in een browser een foto afbeeld.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hoe kan ik foto's plaatsen vanuit Imgur?

Berichtdoor annoh » vr okt 14 2022 3:49 pm

Ik probeer vanuit Nikon share te plaatsen. Wanneer ik de instructie volg lukt het me niet. Ik zou namelijk 'info' moeten krijgen bij klikken op rechter muis knop. Maar ik krijg geen 'info' te zien.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 359


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hoe kan ik foto's plaatsen vanuit Imgur?

Berichtdoor ben42 » za okt 15 2022 12:37 pm

Bij veel geplaatste foto's is de info niet meer beschikbaar. Er zijn steeds meer fotosites die de info bij het plaatsen van een link naar de foto de info niet meer beschikbaar stellen.

Hierdoor wordt er minder informatie verstrekt, wat soms voor de argeloze gebruiker wel verstandig is. Helaas voor ons als geinterresseerd in meer dan de foto alleen is dit vaak jammer omdat de interressante exif gegevens dan ook ontbreken.
Vanaf Google foto's was dit in het verleden afhankelijk van het formaat van de foto. En volgens mij levert Google foto's nu helemaal geen exif gegevens meer. Dit zie ik op steeds meer sites gebeuren. Jammer, maar het zij zo. Gelukkig worden bij je wel alle exif gegevens van het rolletje doorgegeven. :roll:

Vriendelijke groet,
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2613


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten