Vreemd bericht

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.

Onderwerp:

Vreemd bericht

Berichtdoor Willem Focus » za jul 08 2023 7:37 am

Wat keek ik gisteravond even vreemd op bij het openen van een bericht.
Er werd ‘ reclame ‘ gemaakt voor allerlei zaken als aankopen voor paspoorten en weet ik al wat niet meer.

Ik dacht…..nou hier moet toch even naar gekeken worden door onze moderators, op het moment dat ik daarvoor een melding voor wilde versturen was het bericht al weer verdwenen. 😄

Ik had gedacht dat er misschien nog melding van genaakt zou worden, maar dat is blijkbaar niet het geval.

Komt dit vaker voor, dat mensen het forum voor ongeoorloofde praktijken misbruiken?


Goed gezien Mod’s ! 👍


Groet……Willem😉
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1446


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vreemd bericht

Berichtdoor gijs sandberg » za jul 08 2023 7:44 am

Willem,
Gelukkig is dit soort Spam zeldzaam, m.i. een teken van goede beveiliging van het ncn forum en het werk dat daarvoor wordt gedaan...
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vreemd bericht

Berichtdoor jan24 » za jul 08 2023 9:22 am

Het word je schijnbaar erg makkelijk gemaakt om lid te worden van dit forum, wat kan leiden tot dit soort fratsen.
Gelukkig is het geen schering en inslag, maar mogelijk dat de forumbeheerders zich hier toch eens over moeten buigen.
Het zal, vrees ik, niet bij deze keer blijven. Enig zelfregulering is in dit digitale tijdperk geen overbodige luxe.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1819


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vreemd bericht

Berichtdoor Nikkormaat » za jul 08 2023 9:45 am

Ik heb het gemeld met het knopje uitroepteken. Misschien is het daarna meteen verwijderd
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Online
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2780


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vreemd bericht

Berichtdoor gijs sandberg » za jul 08 2023 9:58 am

Beste N,
Je hebt gelijk: de knop Melden is het laatste redmiddel...
Wellicht kan 1 van de moderatoren aangeven hoe vaak dit soort "inbraken" toch nog voorkomt.
Groeten, Gijs
Ps dit soort berichten heeft toch enige amusementswaarde, al was het maar om te lezen wat dit soort lieden denkt te kunnen verkopen, ookal heeft de boodschap niets met dit forum te maken.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vreemd bericht

Berichtdoor ben42 » za jul 08 2023 11:12 am

Regelmatig komen er berichten voorbij die zeer duidelijk in de category spam horen. We zijn met een groepje moderatoren die zelf ook regelmatig **) het forum bezoeken. Heeft iemand een melding gemaakt of is een bericht gemarkeerd dan wordt dit meestal wel gezien door een van de moderatoren die 'toevallig' langskomt op het forum.

Bij duidelijke spam berichten wordt het bericht meestal weggehaald en ergens voor de normale forum bezoekers onzichtbaar op een plaats gezet zodat nog nader onderzoek mogelijk is.

Voor meldingen die minder duidelijk zijn wordt er over het algemeen een beslissing genomen of is er overleg tussen de moderatoren of zelfs een meer uitgebreide groep. Aan de hand van de forum regels worden dan soms leden benaderd of zelfs actie ondernomen.

Forum regels geven b.v. aan dat er niet om een slotje gevraagd mag worden. (Uitgezonderd voor de aangeboden en gevraagd categorie). Maar er mag wel melding gemaakt worden indien iemand zich op het forum misdraagt.
Maar het komt regelmatig voor dat iemand zich ergert aan berichten van anderen, dit ergeren is voor ons forummoderators op zich geen reden om in te grijpen. Zolang iemand zich aan de forum regels houd en algemene normen en waarde respecteerd, willen we niet ingrijpen. Ook zich geërgerd voelen is dan een recht.

Dat wil niet zeggen dat we op dit forum een platform hoeven/moeten/zullen bieden aan allerlei uitingen, het forum is in eerste instantie bedoeld voor Nikon of fotografie. Maar zeker in de koffie corner is er ook wel gelegenheid om uit te wijden over onderwerpen die wat meer zijdelings met fotografie te maken hebben.

Ben
moderator

**)
Wij forummoderators zitten zelf ook vaak op het forum, maar we hebben geen schema of afspraken hoevaak of wanneer. Vaak wordt een melding wel snel opgepikt, maar een melding kan ook enige tijd niet gezien worden. Ook wij zijn vrijwilligers, gelukkig zijn we met een aardig actief groepje zodat meestal meldingen snel worden opgepikt.
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Online
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2632


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vreemd bericht

Berichtdoor Bert vD » za jul 08 2023 11:47 am

Duidelijke uitleg van prima beleid wat mij betreft. Fijn dat jullie dit doen. Chapeau.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vreemd bericht

Berichtdoor Peter » za jul 08 2023 12:25 pm

die spam zooi is van alle tijden, je probeert het de bots zo moeilijk mogelijk te maken.
Flitsen ze er toch soms langs.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Vreemd bericht

Berichtdoor Tony D » za jul 08 2023 10:26 pm

Ik heb het vreemde bericht inmiddels verwijderd.
De serverbeheerders kunnen deze afzender vervolgens blokkeren. Maar ja, dan nemen ze weer een andere identiteit aan.
Maar het is sowieso goed om zo’n bericht te melden EN om NOOIT te reageren of ergens op te klikken in zo’n soort bericht.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Online
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2785


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vreemd bericht

Berichtdoor Patrick » zo jul 09 2023 12:34 am

In het verleden zetten we het gebruikte IP adres op de blacklist. Of liever nog de hele range. Meestal kwam het uit Rusland, Oekraïne, India en dat soort landen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Het Forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten